RAID Stripe naar 1 HDD Kopieeren

Pagina: 1
Acties:

• AcidBanger
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-02 15:29
Ik wil 2 HDD's die in stripe staan kopieeren naar 1HDD weet iemand of dat uberhaupt wel mogelijk en zo ja welk programmatje ik moet hebben. Ik zal hieronder even de opstelling posten.

2x 320GB Samsung S-ata ( Stripe )

1x 750GB Seagate IDE

nForce Raid Controller

Ik wil dus het liefs een low level clone zodat hij bit voor bit alles kopieert zodat ik geen data verlies heb want die schijf moet daarna nog gerecoverd worden |:( ( Ik heb nu echt een hekel aan stripe RAID gekregen, voortaan gewoon mirror en stripe ).

Ik hoop dat iemand een oplossing heeft alvast bedankt ! O-)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Norton Ghost kun je hier toch prima voor gebruiken lijkt me. Anders zijn er nog zat andere diskimage progsels.

• AcidBanger
Norton Ghost 11 heb ik geprobeerd maar die gaf een error dus die wilde niet echt werken. Ik heb ook het programma Disk2Disk opy gebruikt en die ondersteunt weer geen RAID. Ik ben nu nog aan het googlen maar tot nu toe nog geen oplossing.

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-02 21:17
http://www.google.nl/search?hl=en&q=drive+copy&meta=
Genoeg resultaten lijkt me zo.

Je laat alleen niet weten welk OS je gebruikt. Voor Windows zijn er zat tooltjes. Ik gebruikte altijd http://www.snapfiles.com/get/hdclonefree.html maar weet niet of die ondersteuning voor RAID heeft.

En anders http://www.farstone.com/software/driveclone-raid.htm

[ Voor 79% gewijzigd door mrFoce op 14-03-2008 12:58 ]

• AcidBanger
Er staat geen OS op ik moet gewoon data van de RAID direct overzetten op 1 enkele schijf het liefst vanuit DOS gewoon want anders moet ik eerst weer een OS gaan instaleren. Ik ga even kijken of die farstone wat is want die is specifiek voor RAID. Thnx

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Ubuntu live cd proberen?

Volgens mij herkend die je nforce raid controller gewoon.

Na het opstarten een terminal openen en

code:
1
sudo dmraid -ay
uitvoeren.

Hierna
code:
1
ls /dev/mapper/

Als het goed is heb je daar dan bestanden staan (behalve "control").

Dan, voor een echte bit-wise copy
code:
1
dd if=/dev/mapper/nforce_RAID0 of=/dev/sda1

Let wel even op dat je /dev/sda1 vervangt door de node van je harde schijf (te vinden in "dmesg" na het inpluggen).

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

• AcidBanger
Ik heb nu net acronis geprobeerd maar omdat de RAID opstelling toen kapot is gegaan zeg maar ziet hij de schijf als unlocated maar hij ziet de 2 schijven wel als 1 grootte schijf. Alleen krijg ik dus de error dat ik geen lege schijf kan clonen. Die Ubuntu oplossing zie ik op meerdere websites ik ga wel even zo een iso proberen te downloaden. Thnx voor alle hulp tot zover

• AcidBanger
Het downloaden van Ubuntu duurt nog een uuur dus als iemand misschien nog iets anders weet ik sta open voor suggesties.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Met GParted kan je gewoon middels copy-paste partities tussen schijven kopieren. Die is maar 50-100 MB ofzo (gokje, hij was in ieder geval niet groot). Het is een boot-cd.

[ Voor 11% gewijzigd door Room42 op 14-03-2008 14:20 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Demon_Eyez
  • Laatst online: 24-11-2025
Hmm, toevalig... Ik heb/had hetzelfde probleem maar dan andersom, dus van één SATA HD een partitie klonen naar een Raid0 array (Stripe).

Ik kreeg met Acronis Easy Migrate een melding dat het aantal sectoren van de kloon niet overeen kwam met het aantal sectoren van de Raid0 Array of iets dergelijks :? , resultaat was unallocated space, maar de Raid0 Arry was gewoon nog steeds netjes in Stripe

Met Drive Image 7 van Powerquest lukte het me wel. Heb daar gekozen voor 'copy drive'.
Deze werd wel goed gekloont. Direct 'chkdsk' gedaan op de zojuist gekloonde partitie en deze vond geen enkele fout. :)

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:03

ResuCigam

BOFH

AcidBanger schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 12:33:
Ik wil dus het liefs een low level clone zodat hij bit voor bit alles kopieert zodat ik geen data verlies heb want die schijf moet daarna nog gerecoverd worden |:( ( Ik heb nu echt een hekel aan stripe RAID gekregen, voortaan gewoon mirror en stripe ).
AcidBanger schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 13:25:
Ik heb nu net acronis geprobeerd maar omdat de RAID opstelling toen kapot is gegaan zeg maar ziet hij de schijf als unlocated maar hij ziet de 2 schijven wel als 1 grootte schijf.
Als ik het goed snap IS je stripe al kapot en nu probeer je de data eraf te krijgen? Dat gaat niet lukken.

We do what we must because we can.

• AcidBanger
Dat is zeker geen gratis programma ik zie hier allemaal norton spul als ik naar die powerquest zoek. Zelfs de website van powerquest is een directe link naar norton website.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Het schiet natuurlijk niet echt op als je een programma wat een foutmelding geeft direct afschrijft. Wat voor melding krijg je van ghost? Je kan in de opties van Ghost gewoon zeggen dat hij die foutmeldingen moet onderdrukken.

Maar het is inderdaad zinloos want een RAID0 array valt niet (of bijna niet) te recoveren.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Demon_Eyez
ResuCigam schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 15:30:
[...]

[...]

Als ik het goed snap IS je stripe al kapot en nu probeer je de data eraf te krijgen? Dat gaat niet lukken.
Wat ik nu begrijp is dat z'n Raid0 Array nog intact is.

...maar ziet hij de schijf als unlocated maar hij ziet de 2 schijven wel als 1 grootte schijf...

Hij is enkel de partitie(s) kwijt, die is nog terug te halen met bijvoorbeeld Acronis Disk Suite. Daarin heb je een tool om verloren partities terug te halen.

edit.
Ow, dus toch je stripe kapot... ik hoop dat je ergens een backup hebt op een ander schijf oid.

[ Voor 19% gewijzigd door Demon_Eyez op 14-03-2008 15:47 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

• AcidBanger
ResuCigam schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 15:30:
[...]

[...]

Inderdaad mijn stripe is al kapot.

Ik heb zeg maar mijn raid van mijn oude PC overgezet naar een nieuwe maar dat werkte dus niet dus alles weer terug gebouwd in de oude zonder te formatten en disk erase maar nu ziet hij dus gewoon alle data niet meer. En is de schijf in windows gewoon allocated space.

[ Voor 32% gewijzigd door AcidBanger op 14-03-2008 15:47 . Reden: Extra Info ]

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:03

ResuCigam

BOFH

Dan had je de kopie moeten maken voordat je de RAID set ging overzetten naar je nieuwe pc. Nu is het volgens mij "uithuilen en opnieuw beginnen".

We do what we must because we can.

• AcidBanger
Dat is best wel !@#$%^ als je zeker weet dat dit niet te fixen valt dan ga ik wel overnieuw met alles beginnen.

• AcidBanger
Het is me net gelukt ik heb de RAID weer aan de praat gekregen en zie hem in Windows ben nu snel alles eraf aan het kopieeren op een 750GB schijf daarna ga ik alles overzetten in mijn nieuwe PC. Ik heb hem de partitie table laten repareren en nu dus een back maken en nooit meer stripe alleen gebruiken ;) voortaan word het gewoon mirror en stripe of gewoon 2 grootte schijven in mirror.
THNX VOOR ALLE HULP !!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Wat dacht je van gewoon backups? Anders wordt je de volgende keer toch echt weer teleur gesteld :P

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Ray
  • Registratie: December 2000

Ray

tja het is dan ook niet echt slim om een raid stripe van de controller te halen, deze op een ander controller / mobo te zetten en dan verwachten dat het gaat werken 8)7 (zonder EERST een backup te maken) zoals je in de faq had kunnen lezen is dit vragen om problemen

[ Voor 22% gewijzigd door Ray op 14-03-2008 16:26 ]

Pagina: 1