Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:06

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Topicstarter
FinchSync is een tool waarmee je je contacten, calender items, taken etc kan synchroniseren tussen Windows Mobile en (oa) Mozilla Sunbird. Dit is precies wat ik zoek, vanmiddag krijg ik als het goed is m'n nieuwe HTC Touch Cruise en die wil ik graag synchroniseren met mijn PC. Outlook is geen optie, dat is mij te duur, dus wordt het Sunbird.
Maar hoe ik ook zoek, ik kan geen gebruikerservaringen, reviews of wat dan ook vinden op het web of zelfs GoT. Heeft er iemand ervaring mee, zijn er valkuilen, zijn er alternatieven?

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-07 19:27
Je hebt ook nog BirdieSync: http://www.birdiesync.com/home.html

Dat is een betaald programma (eerste 3 weken gratis, daarna E19,95), maar dat schijnt een stuk beter te werken. Ik heb echter geen ervaring met een van de programma's.

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

• hammerhead
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:10
Aangezien ik linux gebruik en dus niet de mogelijkheid had om ActiveSync te gebruiken heb ik FinchSync in het begin een tijdje gebruikt. Het probleem van het pakket vond ik echter dat het door slechts 1 man gemaakt werd en hij niet erg snel met updates was, het was/is een closed source programma.

Markus heeft iig al aangegeven dat hij het pakket opensource wil maken, maar details daarvan ontbreken op dit moment nog.

Uiteindelijk ben ik zelf overgestapt op SynCE, wat een complete activesync protocol implementatie is onder linux en ik heb FinchSync dus niet meer nodig.

Een van de grote nadelen die het pakket heeft is dat het niet dezelfde toegang heeft tot de data als dat activesync dat heeft, en het moet dus zelf bijhouden welke data veranderd is etc. Dit maakt het syncen vrij traag. Verder zijn er voor zover ik weet wel wat problemen met herhalingen van afspraken.

En als laatste nadeel vond ik dus de snelheid van progress zeer laag. In het begin was Markus vrij rap met updaten van het programma, maar als ik zo af en toe op het forum kijk zie je dat 1 persoon gewoon echt te weinig is om zo'n pakket goed te maken.

Aviation is proof that given the will, we have the capacity to achieve the impossible.
--Eddie Rickenbacker

• Glaanie

Glaanie

Topicstarter
Ik speel op Windows Vista, was ik nog vergeten te zeggen ;) Ik ga met BirdieSync aan de slag, ziet er goed uit en is niet duur. Ik laat wel weten of het wat is.

• Glaanie

Glaanie

Topicstarter
Birdiesync is perfect! Ik heb het geinstalleerd samen met Thunderbird + de extensie Lightning, werkt prima samen. Alles wordt gesynchroniseerd, email, contacten, taken en je agenda. Het programma werkt samen met Windows Mobile Apparaatcentrum in Vista (of ActiveSync in Windows XP). Het voegt 4 extra synchronisatieopties toe, Cards (contacten), Events (agenda), Mails (email) en Tasks (taken), deze moet je selecteren, zodra je dat gedaan hebt, werkt het prima. Had wel wat problemen met de optie Cards, maar dat had waarschijnlijk te maken met dat het adresboek in Thunderbird leeg was, want zodra ik daar een item had toegevoegd, synchroniseerde deze wel goed. Ik ga de komende weken kijken of het nog steeds zo goed werkt, zo ja, ga ik zeker dit programmaatje kopen, 19,95 euro valt wel heel erg mee, zeker in vergelijking met Outlook, die voor de gewone particulier al gauw richting de 200. 250 euro gaat. BirdieSync is een absolute aanrader dus!