Shop geeft geen gehoor en stort geld niet terug

Pagina: 1
Acties:

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:56

nwagenaar

God, root. What's the differen

Topicstarter
Allen,

Bij een niet nader genoemde webshop - voorzien van winkel maar niet actief op T.net en lijkt dus ook binnen de Shop Survey bekend te zijn - heb ik een product besteld en hierbij gebruik gemaakt van vooraf betaling. Diezelfde middag heb ik het genoemde bedrag van omstreeks € 160,- overgemaakt naar de aangegeven rekening.

De bestelling en betaling is op 21 januari afgehandeld. Vervolgens heb ik op 22 januari nog via e-mail contact gezocht om na te gaan of het geld daadwerkelijk is aangekomen, mede omdat de status niet werd geupdate. Vervolgens heb ik op 24-1 telefonisch contact genomen met de shop in kwestie om na te gaan of het geld was aangekomen en wanneer ik het bestelde product zou kunnen ontvangen, hierbij werd aangegeven dat het product niet meer leverbaar was en dat ik de mogelijkheid had om een vervanging uit te kiezen. Dit heb ik dus inderdaad gedaan en omdat dit bedrag iets lager uitviel, heb ik gevraagd om het rest bedrag te crediteren op mijn bankrekening. Dit alles is op 25-1 aangemeld en via e-mail verlopen.

Vervolgens werd het wel enorm stil, waardoor ik op 10-2 een bericht heb verzonden dat de looptijd wel enorm lang was en dat ik daardoor heb besloten om van de koop af te zien. De aangegeven producten waren bij een andere webshop wel leverbaar - zij het iets duurder - en dit zowel via de reguliere contactadres als aan de administratie mede gedeeld. Prompt krijg ik op 11-2 een e-mail terug waarbij werd aangegeven dat er iets verkeerd was gegaan vanwege de verhuizing, etc, etc. Hierbij werd vervolgens aangegeven dat het origineel bestelde product alsnog was binnen gekomen. Diezelfde dag heb ik dus mede gedeeld dat ik wel begrip had voor de situatie, maar toch besloot om van de koop af te zien. Vervolgens heb ik helemaal niks vernomen.

Prompt heb ik op 3-3 wederom een bericht verzonden naar zowel het reguliere contact-adres als het administratie-adres. En hierbij aangegeven dat wij ong. 1 maand verder waren en nog steeds het originele bedrag niet had ontvangen. En op 11-3 nogmaals met daarbij de melding dat ik de shop t/m vandaag de tijd geef om het bedrag over te laten maken. Mocht blijken dat ik op 14-3 niets ontvangen, dan zou ik verdere stappen ondernemen om het geld terug te krijgen.

Bij alle e-mail berichten heb ik zowel lees- als ontvangsbevestiging aangezet. Ook heb ik meerdere malen geprobeerd telefonisch contact te krijgen, maar in alle gevallen werd de telefoon niet opgenomen.

Ik wil alsnog proberen om de shop vandaag telefonisch en/of e-mail technisch te bereiken om toch wel duidelijk te maken dat ik gerechtelijke stappen wil ondernemen om mijn geld terug te krijgen.

Maar goed, nu over de gerechtelijke stappen. Welke middelen kan ik gebruiken om mijn geld terug te krijgen? Ik weet dat er incasso bureau's zijn die ook voor particulieren proberen om geld terug te vorderen, hierbij is gemiddeld een bedrag van € 30,- bij betrokken en die wordt via de andere partij verrekend. Maar heeft hier iemand ervaring mee? En wat is de looptijd van zo'n proces?

Enige informatie met betrekking tot dit probleem, zie ik met plezier tegemoed :)

Mijn Neo Geo MVS collectie

Verwijderd

Is dit toevallig PCDrome uit landgraaf???

Ik zit namelijk met EXACT hetzelfde probleem, ook iets besteld, geld overgemaakt, mailtje dat het niet meer leverbaar is, goedkopere vervanging uitzoeken, resterende geld overmaken, nooit de telefoon opnemen en zeker niet terugmailen op mijn vragen...

Ik heb 1 mailtje gehad dat ik het vrijdag binnen zou hebben (vandaag dus) maar in de orderstatus veranderd niets, staat nog steeds mijn 1e keus en status nog steeds op in behandeling (volgens de legenda wachten ze op het geld).
Heb al contact gehad met KvK en TnT om te kijkenof hij nog wel actief is, maar daar konden ze geen antwoord op geven. Ook kan ik zonder T&Tnr niet achterhalen of er überhaupt iets verstuurd is.

Volgens de bank heeft hij het geld op zijn rekening staan, dus daar kan het ook niet aan liggen..

Heb via mail vanavond als ultimatum gesteld, daarna krijgt hij in ieder geval de politie op z'n dak...

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2008 11:12 ]

• nwagenaar

nwagenaar

Topicstarter
Nope, niet PCDrome. Geheel andere winkel en locatie ;)

Zelf ben ik niet zo enorm happig om deze informatie te plaatsen, mits een Mod aangeeft dat dit mag!

Verwijderd

Mij interesseert het niets, als een mod het er niet mee eens is haalt hij het wel weg.

En daarbij, als PCdrome mij het tegendeel bewijst door gewoon te leveren zal ik dit ook overal rechtzetten, maar aangezien TNT pakketdienst al spullen geleverd heeft op de zaak ga ik ervanuit dat er iets niet goed zit..

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-01 00:17
Politie heeft niet zoveel zin, tekortschieten is vooralsnog gewoon civielechtelijk.

Verwijderd

Nou goed, ik heb zojuist contact gehad met de politie en de zaak is in behandeling. De politie wil hem nog eventjes de tijd geven, maar als ik zondag niets gehoord heb gaan ze hem een bezoekje brengen.

Afhankelijk daarvan onderneem ik verdere stappen....

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:02

unclero

MB EQA ftw \o/

Ben benieuwd hoe het afloopt..

Ik had dat laatst ook met een niet-nader-te-noemen webshop, na drie maanden vond ik het wel welletjes en heb ik wat vrienden langsgestuurd. Die stonden vijf minuten later weer buiten met mijn spullen, excuses en twee kaartjes voor een of ander feest :D.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 15:08
Maar als je nu belt dan, wat zeggen ze dan?

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Verwijderd

Nou, de beste man heeft geantwoord..

Hij vindt het zeer kwalijk dat ik hem behandel als een crimineel en heeft mn bestelling geannuleerd/geld gecrediteerd :D

Zal vanavond wel een leuke shopreview schrijven over z'n bedrijfje..

• nwagenaar

nwagenaar

Topicstarter
Ik heb uiteindlijk na deze posting, een vriendelijke reminder verzonden naar de desbetreffende shop. Vervolgens ook omstreeks 16:30 contact opgenomen met de winkel. Via de medewerker heb ik vernomen dat het bedrag gecrediteerd is! En jawel, het staat al op mijn rekening 8)

Verder geen excuses gehad oid. Nou ja, ik heb mijn geld weer terug. En dat vind ik het belangrijkste!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-01 12:27

Naboo

#WINNING!! DUH!

Volgens mij lezen die shop eigenaren allemaal stiekem mee op tweakes :X :9

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Pagina: 1