[Vista MCE] opnemen series

Pagina: 1
Acties:

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-02 08:33
Ik heb het volgende probleem: als ik probeer series op te nemen, dan worden series niet als zodanig herkend.

Voorbeeld: de Simpsons en Topgear op vrijdagavond op Veronica.

Als ik deze instel als "serie openemen" dan wordt alleen die van vandaag gehighlight, de aflevering van volgende week wordt niet meegenomen. Afleveringen "verder" dan de gids reikt gaan natuurlijk ook niet mee, ook niet als de gids geupdaet wordt en er nieuwe afleveringen beschikbaar komen
Als ik in de serieeigenschappen kijk wordt ook aangegeven dat er geen verdere afleveringen zijn, terwijl er volgende week al weer een aflevering is

Ik meen dat dat enige tijd geleden wel werkte, maar weet t niet zeker, dus wil weten of het misschein ergens anders aan kan liggen.

[ Voor 5% gewijzigd door Stefke op 14-03-2008 11:14 ]

Verwijderd

Is er geen optie om de opname wekelijks te herhalen wanneer de serie toch altijd op dezelfde tijd plaats vind ? Ik begrijp dat het een alternatief is maar de oplossing zou ik niet weten.

• Stefke
Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 11:45:
Is er geen optie om de opname wekelijks te herhalen wanneer de serie toch altijd op dezelfde tijd plaats vind ? Ik begrijp dat het een alternatief is maar de oplossing zou ik niet weten.
Weet ik zo niet, zal t vanavond eens nakijken

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat kan inderdaad.
Maar wat MCE als serie detecteert is ook erg afhankelijk van wat de afzonderlijke zendgemachtigden doorgeven aan EPG info.

Als ik nu via WebGuide (draait hier op XP MCE) de door jou genoemde Veronica series inplan, wordt er slechts één opname gescheduled - terwijl Grey's Anatomy op Net5 wel keurig netjes twee weken vooruit al zichtbaar is.

Je zou het als EPG issue kunnen aanmelden bij Microsoft :)

Overigens: WebGuide biedt je scheduling opties wat overzichtelijker aan dan de MCE interface dat doet, misschien dat je daar je voordeel evengoed mee kan doen? :)

[ Voor 18% gewijzigd door alt-92 op 14-03-2008 17:59 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:54
Bij mij werkt het opnemen van The Simpsons op Veronica wel als serie in Vista MCE. Dus ik zou zeggen dat het niet direct aan de gids ligt.

Cancel de serie eens, en druk bij een toekomstige aflevering eens 2x op record. Dat zou ook als serie moeten opnemen.

Verder kun je ook eens kijken naar de (default) settings voor het opnemen van een serie, misschien heb je er bijvoorbeeld bij staan dat herhalingen niet opgenomen moeten worden. En raakt MCE in de war van de "Original air date" die ergens in 2005 staat.

[ Voor 3% gewijzigd door OnTracK op 14-03-2008 18:05 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• Stefke
Heb wat zitten proberen; door gewoon 2x op opname te drukken lukt het wel om Rally op Eurosport automatisch op te laten nemen, nieuwe uitzendingen komen automatisch in de lijst. Werkt ook op de normale manier.
Ook Topgear op BBC doet het (wordt vanzelf wekelijks gepland), maar Topgear op Veronica wil gewoon echt niet, net als de Simpsons.
De Simpsons worden ook op zaterdag door SBS6 uitgezonden, ook die serie lukt niet. Goede Tijden daarentegen doet het wel weer (als probeersel).

Ik snap t niet :| De instellingen zijn voor al die series gelijk, want ik wijzig er niks aan. (En ze staan op "herhalingen")

Wel lijkt het inderdaad zo dat de programmas waar het niet bij werkt een erg oude "voor het eerst uitgezonden"-datum hebben, zoals hierboven aangegeven, maar waarom het bij jou wel werkt?? En hoe kan ik daar iets aan fixen? (Hoe kan ik zorgen dat het toch opgenomen wordt, als serie)

Edit, ik heb overigens de Webguide Gadget draaien (niet de fullversie van WG dus) maar die doet hetzelfde

[ Voor 12% gewijzigd door Stefke op 17-03-2008 11:45 ]

Pagina: 1