Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Access] Dropdownmenu geen dubbele waarden laten zien...

Pagina: 1
Acties:

• KS1987
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-05-2019

KS1987

no frills

Topicstarter
Ik moet voor een klant een Access database aanpassen, waaronder een formulier. Ik moet kiezen uit enkele begrippen in een dropdown menu, maar bepaalde begrippen komen wel 10 keer voor. Het spreekt voor zich dat dit niet evident werken is. Ik zou de dubbele waarden liever niet weergeven. Hoe kan ik dit doen, zonder fundamentele veranderingen aan te brengen aan de tabellen zelf. Bij voorbaat dank!

ps: een uitgebreide Google zoekopdracht liet niets weten, tevens een search op het GoT-forum niet...

edit: nevermind, opgelost.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Client Software Algemeen -> Officesuites en -software

Post je de oplossing ook nog even? :)

Signature

• KS1987
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-05-2019

KS1987

no frills

Topicstarter
Het probleem lag in de oorspronkelijke tabel waar de informatie gehaald werd. Dus heb ik een nieuwe tabel aangemaakt met de verschillende mogelijke selecties. De kolom dat ik mijn gegevens uit haalde opnieuw gemaakt met een link naar de tabel toe (dus de juiste selectie per gegeven). En voor het dropdown menu onmiddellijk gelinkt naar de nieuwe tabel (ter selectie) en voor de gegevens naar de nieuwe kolom.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Had je niet beter je combobox gewoon op een 'select distinct f from t dan wel een group by -query kunnen baseren?

[ Voor 10% gewijzigd door Lustucru op 16-03-2008 18:24 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland