Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[ASP.NET] Andere DefaultAppPool kiezen

Pagina: 1
Acties:

• GrimaceODespair
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:18

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

Topicstarter
Misschien doe ik wel iets helemaal verkeerd, maar op onze productieserver draait vrolijk IIS6 + ASP.NET2.0 (nee, dat is niet het punt waarop ik verwacht dat ik iets verkeerd doe ;) ). Verder maken we structureel gebruik van Application Pools om verschillende soorten applicaties te groeperen. Dat gaat allemaal prima.

Nu zit ik met het volgende: telkens als er een nieuwe ASP.NET applicatie aangemaakt moet worden, stelt IIS de DefaultAppPool in. De applicatie runt vanaf dat moment wel, maar dus in de verkeerde AppPool. Van het moment dat ik de AppPool vervolgens switch, gaat heel IIS even plat. Ofwel is dat normaal gedrag, ofwel zit er ergens anders iets fout.

Ik vraag mij echter af of het, afgezien van custom metabase scripting, mogelijk is om in IIS een ASP.NET applicatie rechtstreeks in een bepaalde AppPool aan te maken?

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Switchen van AppPool legt niet heel IIS plat. Wel moet IIS alle websites stoppen welke gebruik maken van de 'oude' application pool (in dit geval DefaultAppPool). De websites van de nieuwe application pool worden niet gestopt.

De reden dat de andere websites gestopt moeten worden komt omdat webapplicaties objecten in het geheugen van de application pool kunnen plaatsen (Application object in asp en asp.net).

Als bij jouw dus de heel IIS plat gaat, betekend dit eigenlijk dat alles onder de DefaultApplicationPool draait. Omdat met de application pool ook de identiteit en bepaalde limieten worden ingesteld is het meestal niet verstandig meerdere (verschillende) websites onder dezelfde application pool te draaien.

Bij ons draait geen enkele website onder de DefaultAppPool. Zodra een website is aangemaakt krijgt deze een andere application pool toegewezen. Omdat de DefaultAppPool verder leeg is, heeft alleen de nieuwe website last van deze aktie. Maar aangezien het een nieuwe website betreft zal deze nog geen bezoekers ontvangen. De website zelf zal pas beschikbaar als het IP is opengesteld in de firewall of het IP is toegevoegd aan de loadbalancer. Dit gebeurt in de regel pas als de website correct is ingesteld en getest (database connectie, uploaden van bestand, etc).

Het is ook mogelijk standaard een andere application pool te gebruiken voor nieuwe websites, maar dat is slechts een verplaatsing van het probleem.

If it isn't broken, fix it until it is..