Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:14
Ik ben bezig met een unattended CD. Nu zijn er in de tussentijd nogal wat updates bijgekomen, maar wil ze niet allemaal los downloaden.

Vroeger was er een manier, om op een schone installatie, in plaats van de updates tijdelijk te downloaden om ze ergens op te slaan. Ik ben alleen vergeten hoe dat ook alweer ging. Via google kom ik vooral aan updatepacks, maar die zijn Engels, mijn XP en Vista zijn Nederlands.

Zijn er makkelijke manieren, programma's of downloads voor in plaats van 150 updates moeten gaan opzoeken. Via RyanVM (wat een zoektocht mij opleverde) kom ik vooral op verzamelingen voor Engelse updates. In het unattended topic stond nog een link naar Nederlandse updatepacks, maar die is ondertussen down.

Vroeger was er zoiets, dat via Windowsupdates had je de optie "downloaden voor beheerder" of iets in die trent. Zoiets zoek ik eigenlijk. Dan maak ik namelijk een schone installatie via VirtualPC en download als beheerder alle updates tegelijk. Lijkt me toch ook dat die updates ergens worden opgeslagen op de harddisk?

//Edit//
Gaat overigens om Windows XP, maar binnenkort moet ook Vista eraan geloven.

[ Voor 4% gewijzigd door Woodsy op 14-03-2008 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockafello
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-12-2023
RyanVM is denk ik toch wel de beste. Als je op het forum (message board) kijkt staan daar altijd links. Afgelopen week nog een CDtje gemaakt met dit pack en werkt super!

http://www.ryanvm.net/forum/viewtopic.php?t=6035

Microsoft bied dergelijk functie niet in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnitzelcore
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-08-2021
Waarschijnlijk niet helemaal wat je zoekt, maar misschien kun je er toch wat mee...
Als je Microsoft's Baseline Security Analyzer draait op een machine kan die een html(of zoiets, 'het' wordt door ie geopend, ook wanneer ff de standaard browser is)-pagina genereren met alle updates die ontbreken en _links_ naar die updates. Misschien dat je daar dan een download-tool op los kunt laten.

Windows is exiting. Is this OK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:09
c't - Offline-Update

[ Voor 18% gewijzigd door Nielson op 14-03-2008 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baazie
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
deze updates zijn een beetje oud ?
maand geleden de laatste versie.
Version Date
4.72 (MD5) 14.02.08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:09
Baazie schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 10:27:
[...]

deze updates zijn een beetje oud ?
maand geleden de laatste versie.
Version Date
4.72 (MD5) 14.02.08
Dat is de programma versie grapjas, als je deze uitvoert zullen alle op dat moment beschikbare updates voor de Windows versie die je hebt aangevinkt gedownload worden die je dan later op een ander systeem kunt installeren. Zie ook hier voor een Engelstalige uitleg, en hier voor Duitstalig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

Erg handig progje.
Ideaal om offline te updaten. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Microsoft heeft dit gewoon beschikbaar:
http://catalog.update.microsoft.com/v7/site/Install.aspx

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Pagina: 1