Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

houdbaarheid van een APC UPS batterij

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zit er een "houdbaarheids datum" op een APC UPS batterij? Dus hoelang kan ik zoon UPS batterij in voorraad houden voordat ik hem inzet? en is de kwaliteit nog het zelfde na een bepaalde periode?

alvast bedankt voor jullie reacties! :)

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-11 13:16
Ze zullen niet in staat zijn een batterij te gebruiken die sterk afwijkt van wat momenteel op dit gebied mogelijk is; er wordt zeer waarschijnlijk een bekend type gebruikt. Als je nagaat welk type het betreft (lood-accu of NiCd of NiMH etc.), dan kun je met wat Google-en wel het een en ander te weten komen over de eigenschappen op de voor jouw interessante punten.

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-11 17:57
http://www.google.com/search?q=storing+lead+battery

Beter een nieuwe kopen als je 'm nodig hebt.

Die van mij (APC 750VA) was al na iets meer dan een jaar stuk, verwachte levensduur is 2-3 jaar.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
Ik heb zelf een APC SmartUPS 1500, en die doet om de twee weken zelf een battery-test, en dat ding gaat toch behoorlijk lang mee (recharged tot nu toe nog altijd naar 100% terug). Maar een batterij die je niet gebruilkt, ben toch bang dat ie na verloop van tijd capaciteit gaat verliezen.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

• ThaHandy
  • Laatst online: 00:15

ThaHandy

Discovery Channel

albatross, hoe oud zijn die accu's

Ik heb nl. "ergens" gelezen dat een deep-discharge aka battery-test slecht is voor de accu en dat moet minimaliseren

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
ThaHandy schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 07:59:
albatross, hoe oud zijn die accu's

Ik heb nl. "ergens" gelezen dat een deep-discharge aka battery-test slecht is voor de accu en dat moet minimaliseren
De accu gaat nu alweer een jaar me. Maar ik neem nog geen zichtbare achteruitgang waar. Die battery-test kun je volgens mij niet uitzetten op dit apparaat.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reacties!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal mijn vraag specifieker maken,

Hoelang kan ik een nieuwe APC battery (bijv RBC6 een Sealed Lead Acid battery) in voorraad houden, zonder dat hij capaciteit gaat verliezen? of maakt het niet uit hoelang je een nieuwe battery in voorraad houdt voordat je hem inzet? Het gaat dus om nog niet gebruikte nieuwe APC UPS battery.
:)

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-11 13:16
Opgeladen houden; hangen aan een druppellader. Een lood-accu gaat achteruit als je hem (deels) ontladen houdt.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-11 09:01
Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 11:26:
Ik zal mijn vraag specifieker maken,

Hoelang kan ik een nieuwe APC battery (bijv RBC6 een Sealed Lead Acid battery) in voorraad houden, zonder dat hij capaciteit gaat verliezen? of maakt het niet uit hoelang je een nieuwe battery in voorraad houdt voordat je hem inzet? Het gaat dus om nog niet gebruikte nieuwe APC UPS battery.
:)
Licht aan het type baterij, Vaak gaan de kwalitijd wel langzaam achteruit.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Verwijderd

Topicstarter
ParkOverall schreef op maandag 17 maart 2008 @ 23:52:
Opgeladen houden; hangen aan een druppellader. Een lood-accu gaat achteruit als je hem (deels) ontladen houdt.
oke!, dus een nieuwe en dus volle batterij zal goed blijven tot gebruik?

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13-11 19:34
Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 13:29:
[...]

oke!, dus een nieuwe en dus volle batterij zal goed blijven tot gebruik?
Nee, die loopt vanzelf leeg na een tijdje. Als je een lood-accu wil bewaren moet je hem constant bijladen. Daarom is het ook niet aan te raden om UPS accu's op voorraad te houden.

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

• pinockio
  • Laatst online: 04-11 17:57
(What I said.)
Het vervangen van een UPS-batterij is nooit zo kritisch als bijvoorbeeld een toner. De laatste moet je wel op voorraad hebben....

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties!,

Ik weet voor nu genoeg d:)b

• D11
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-08 16:44

D11

De APC SmartUPS hebben inderdaad iedere 14 dagen een zelftest. Hierbij gebruikt het systeem 10% van de (gemeten) capaciteit. Aan de hand van de duur van de test kun je afleiden of je accu's slechter worden.

Onze (bedrijfsmatige) 10 kVA APC SmartUPS gaat alweer 7 jaar mee zonder problemen met de (lood) accu's.

[ Voor 20% gewijzigd door D11 op 29-11-2018 12:19 ]

Pagina: 1