Toon posts:

[Acer Aspire 1640Z] Koeling draait (onnodig) overuren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
G'middag tweakers

Ik heb nou zo'n 2 jaar een Acer Aspire 1640Z.Ik vond altijd al dat het ding veel lawaai maakte met de fan, maar de afgelopen dagen lijkt het ding constant op fullspeed te draaien. Zelfs al heeft het apparaat een halve dag uit gestaan, en ik druk op de 'aan'-knop, het eerste dat 'ie doet is de fan vol snelheid laten draaien..

Ik heb echter niks drastisch veranderd (ik heb 'm laatst gedefragmenteerd, maar dat is alles). Ik heb ook al gekeken of Speedfan me wat wijzer kon maken, maar dat haalt ook weinig uit en de temperaturen zijn ook weinig exotisch;

(op dit moment)
HD0: 29c
Temp1: 45c
CPU usage: 2 tot 5%

Ofwel, ik zie geen reden waarom de koeling zo hard blijft draaien, het voelt ook niet warm aan (kan ook niet zo :') ) en het systeem is verder rustig.
Hij heeft dit wel 'ns vaker, dat de koeling zo gaat draaien, maar dat duurt dan niet langer dan een minuut of 2, en dan gaat ie weer rustig.. Nu blijft ie echter constant doorgaan.

ps. de laptop staat 'gewoon' op het bureau, vrij van blokkerende objecten e.d.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Misschien is je fannetje wel stuk. Wat je zou kunnen doen is software gebruiken van Acer om je speedfan aan te passen (die mogelijkheid wordt volgens mij automatisch meegeleverd bij een Acer laptop).

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:13

-ET-

Phone Home

Zit er niet een optie in de bios die bepaald of de fan "always on" moet zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie niets dergelijks bij mn Acer programma's zitten, en ik heb ook niks in mn bios veranderd :S

edit: Nouja, ik hou net de laptop schuin, met de fan naar boven. Houdt ie ineens op met draaien (gewoon zoals ie normaal deed). Ik zet 'm weer recht.. Begint ie weer...

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2008 08:39 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dat zou kunnen betekenen dat je misschien een defecte fan hebt.
(volgens mij was het Acer eMananager)

[ Voor 23% gewijzigd door Outerspace op 14-03-2008 08:45 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)