Raid Array (0) herstellen

Pagina: 1
Acties:

• whazzzup
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-02 08:30
Ik heb 2 raptors en 2 Maxtors in raid 0 staan, nu word er (bij het opstarten) bij 1 maxtor schijf aangegeven "Non Raid Disk".

zo wat ik gelezen heb is de enige oplossing een nieuwe raid array aanmaken en alles zou weer goed moeten komen.

Dus nu ik een poging wilde wagen met het tooltje om een nieuwe array te maken wordt er aangegeven dat alle gegevens kwijt zal zijn als ik de raid array wis.

Dus nu zou ik ff voor de zekerheid weten wat ik nu moet doen, gewoon wissen en een nieuwe array aanmaken of toch iets anders?

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-02 12:56
Net wat de tool zegt.. Je kan op die manier een nieuwe, schone, lege raid0 maken. Je data krijg je er niet mee terug.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:59

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

RAID FAQ
Broken RAID Arrays, terwijl de schijven in orde zijn: deze kun je meestal nog wel herstellen door nogmaals exact dezelfde RAID array in de BIOS van de controller te instellen. Verder zijn er (freeware) tooltjes beschikbaar wanneer je serieuze Broken RAID Array problemen hebt. Kijk eens op de Highpoint RAID Controller FAQ van Sudhian.com. Een groot deel van deze tips werken ook met de andere merken RAID controllers. De datarecoverytooltjes UFS Explorer en R-Studio kunnen trouwens ook met broken RAID arrays werken. Met het RAID Reconstructor tooltje kun je een image maken van een broken RAID array, waarna je GetDataBack erop los kan laten.
Dit zou je misschien ook nog kunnen helpen. In de FAQ zijn de linkjes klikbaar (dit is nu alleen plain text).

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Als je dezelfde instellingen gebruikt, krijg je je data wel degelijk terug. Gebruik je de verkeerde instellingen, kun je de aanwezige data vernietigen zodra je er naartoe schrijft.

• whazzzup
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-02 08:30
ik heb dus de raid array opnieuw opgebouwd zoals deze was, alleen vista ziet de schijven niet.

Heb dus even de setup van vista opgestart en daar wordt aangegeven bij de schijven "een niet toegewezen ruimte"

dus wat is nu de volgende stap?