Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 13:02
Er gebeurde mij vandaag iets vreemds waar van ik nog steeds geen idee over de oorzaak en oplossing er van heb.
Ik heb de hele dag mijn HTC TyTN met Windows Mobile 5 kunnen gebruiken en ineens in de bus op de terugreis naar huis begon het toestel vreemd te werken:
• Er ontbraken ineens allerlei items in het startmenu.
• Mijn "Resko Tuday plugin" gaf aan dat ik geen geregistreerd Resko product meer had terwijl ik wel degelijk een geldige licentie heb.
• SBP GPRS monitor geeft aan "Trial period expired" terwijl ik een geldige licentie heb.

Toen leek mij het beste om een soft reset te doen (stylus in een gaatje aan de onderkant van het toestel drukken).
Daarna het volgende:
• Startmenu bevat maar 2 tot 3 items, telkens terugkomend zijn "Vandaag" en "coldinit" (?) :? Soms ook "FileWatcher". :?
• SBP GRPS monitor plugin geeft continu aan "Trial period expired".
• "Resko today plugin" werkt meestal wel, soms niet.
• Programma's zijn nog wel via koppelingen en hardware-knoppen op te starten.
• In de Windows Map kom ik een map met een vreemde naam tegen. Ik kan hem niet exact overnemen maar lijkt op "iAE#Q[][]il.4[][]". Die [] moet een vierkantje voorstellen.

Nu heb ik wel eens gehad met mijn micro-SD geheugenkaartje dat ik heel veel mappen met die rare namen heb gezien, maar toen bleke het zo te zijn dat mijn geheugenkaart niet correct uitgelezen werd. Even de geheugenkaart er uit halen en er weer in doen zorgde er voor dat de kaart weer normaal leesbaar was en de mapnamen er weer normaal uit zagen.
Ik vermoed dat die rare mapnaam die ik hier boven noem wordt veroorzaakt door een stukje corrupt geraakt geheugen.

Ik heb op Google rondgezocht op de termen
"HTC TyTN" coldinit
en
"Windows Mobile" coldinit

en ik kwam veel pagina's tegen waarop het zelfde probleem werd omschreven, maar geen geweldige oplossing: alle personen die er over schrijven geven aan dat ze een hard reset hebben moeten uitvoeren om hun probleem te herstellen en zijn veel tijd kwijt geweest mer herinstallatie van alle programma's. 1 persoon had na zo'n reset een vastloper op zijn toestel (geen HTC TyTN) en na een soft reset daarna was zijn toestel dood.

Op GoT kom ik alleen 3 posts in 1 topic tegen:
HTC Wizard (i-mate K-JAM/Qtek 9100/MDA Vario/M3000) -Deel 11

Heeft iemand enig idee wat de exacte oorzaak van mijn probleem is en of het zonder hard reset op te lossen is?

Ter info:
HTC TyTN
originele Windows Mobile 5

Ik gebruik ivm tijdgebrek om direct te herstellen tot die tijd maar een good 'ol Nokia 6280. :'( :P

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Doe een upgrade naar Windows Mobile 6?

Edit: oei, dat gaat niet zonder hardreset, sorry :$

[ Voor 41% gewijzigd door Snake op 13-03-2008 22:49 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Joen
is er voor de HTC TyTN een upgrade beschikbaar dan? Ik ben nogal huiverig voor upgrades met dit soort apparaten.
Daarnaast wil ik gewoon heel graag weten hoe dit probleem exact kan zijn ontstaan en vooral wat die "coldinit" in het startmenu inhoud.

Edit:
Over je edit: dat ook. Ik ben bang dat ik aan die hardreset niet zal ontkomen...

[ Voor 15% gewijzigd door Joen op 13-03-2008 22:50 ]

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Joen schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 22:50:
is er voor de HTC TyTN een upgrade beschikbaar dan? Ik ben nogal huiverig voor upgrades met dit soort apparaten.
Daarnaast wil ik gewoon heel graag weten hoe dit probleem exact kan zijn ontstaan en vooral wat die "coldinit" in het startmenu inhoud.

Edit:
Over je edit: dat ook. Ik ben bang dat ik aan die hardreset niet zal ontkomen...
Registreer u op de site van HTC, en voer u serial nummer in van u PDA (om 'm te reggen).

Dan krijgt ge een update van HTC zelf.

Werkt perfect. Al zou ik aanraden om de nieuwe schapsROM erop te zetten, die werkt een stuk sneller!

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Joen
Ik heb de hard reset inmiddels vanmiddag gedaan. De reset zelf vond ik verrassend snel gaan. Het configureren daarna duurt echter wat langer, maar valt qua duur ook nog best mee.
Aangezien mijn HTC TyTN dan toch al aardig leeg is heb ik maar WIndows Mobile 6 er op gezet. Met een beetje angst en beven, maar het is zonder noemenswaardige problemen gelukt. Ik vind dat er veel verbeteringen in WM6 zitten. Enig nadeel is dat tijdens een sync via ActiveSync de TyTN nogal traag wordt en dat TomTOM Navigator 6 er niet correct op werkt, dwz: kan geen contact maken met de GPS ontvanger. Dankzij een tip elders op GoT is het met het programma GPSGate wel gelukt om TomTOm volledig werkende te krijgen. :)

Ik vermoed nog steeds dat de oorzaak van mijn probleem een corrupt geraakt geheugen is, maar ik vraag me nog steeds af hoe dat zou kunnen komen. Ik doe geen noemenswaardig gekke dingen met mijn TyTN.