Fibre aansluiten

Pagina: 1
Acties:

• pmeijne
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-01-2022
Wij gaan hier over van een 100 mbit utp poort naar een fibre gbit poort bij onze colocatieprovider.

Nu hebben we uitgevonden dat we een SC - LC kabel nodig hebben richting onze Dell 6224 met spf. Dit is de juiste kabel, alleen hebben wij voor de rest geen ervaring met glasvezel aansluiten.

Nu heeft de spf op iedere connector een pijltje in of uit. En aan de patch kabel zit een rood en een zwart mofje aan de SC kant. Zover ik heb kunnen zien had de kant van de provider een rode en een zwarte led.

Is het logisch dat die op elkaar moeten en dat de rode dan verbonden moet worden met de receive kant van de 6224? Mijn gedachtengang zou dan zijn dat rood de transmitter is, en zwart de receiver.

Ik kan op internet niet echt een glasvezel voor dummies handleiding vinden :X

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:14

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Gewoon even kijken wanneer het werkt. Werkt het niet dan gewoon de vezels even omdraaien. Of natuurlijk een optische ontvanger gebruiken om te kijken welke aansluiting de zender is en welke de ontvanger.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

pmeijne schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 22:15:
Wij gaan hier over van een 100 mbit utp poort naar een fibre gbit poort bij onze colocatieprovider.

Nu hebben we uitgevonden dat we een SC - LC kabel nodig hebben richting onze Dell 6224 met spf. Dit is de juiste kabel, alleen hebben wij voor de rest geen ervaring met glasvezel aansluiten.

Nu heeft de spf op iedere connector een pijltje in of uit. En aan de patch kabel zit een rood en een zwart mofje aan de SC kant. Zover ik heb kunnen zien had de kant van de provider een rode en een zwarte led.

Is het logisch dat die op elkaar moeten en dat de rode dan verbonden moet worden met de receive kant van de 6224? Mijn gedachtengang zou dan zijn dat rood de transmitter is, en zwart de receiver.

Ik kan op internet niet echt een glasvezel voor dummies handleiding vinden :X
Zwarte led? Cool, wil ik ook! :P

Anyway, gewoonlijk zitten de individuele connectors van SC en LC connectoren bij elkaar in een 'tuigje'. Gewoon erin prikken dan, dus. Als dat niet werkt (dwz, je krijgt geen link) heb je waarschijnlijk een verkeerde kabel gekocht (straight ipv crossed.) Gelukkig is dat makkelijk op te lossen: aan een kant uit 't tuigje halen en omdraaien.

Gewoonlijk is in glasvezels kijken overigens niet zo'n strak plan: in veel gevallen wordt licht gebruikt dat wij niet kunnen zien maar dat wel schadelijk is voor onze ogen. Maar als 't om 1000BASE-SX gaat (850nm) is dat geen probleem, dus is 't heel simpel: kijk uit welke kant een rood lampje schijnt en prop die in de kant waar geen lampje zit. (Maar doe dit dus niet als 't geen SX is!)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Mr-Beamer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-10-2025

Mr-Beamer

And what shall I improve today

[quote]
Zwarte led? Cool, wil ik ook! :P

[/quote]

Blacklight

anders pak je gewoon een camera (van bijv je telefoon)
en dan zal je waarschijnlijk een wit puntje zien, en dat is dan de transmitter

To modify or not to modify that's the quest... It's no question! Always modify!!