Counter-Strike Source Artifacts

Pagina: 1
Acties:

• megatronic
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-04 13:55
Hallo,

Ik heb nu al een tijdje last van artifacts wanneer ik Counter-Strike source speel (zie screenshot).
http://members.home.nl/soulflytribe/CSS_Artifacts.JPG
Wanneer ik door blijf spelen met deze artifacts loopt CSS na zeer korte tijd vast en kan ik vaak mijn computer rebooten.

Ik heb overal gezocht (google, GoT etc.) maar ik heb nog steeds geen oplossing kunnen vinden.
Een tijd geleden heb ik wel nTune mijn videokaart over laten klokken, omdat mijn Pc toen niet meer stabiel draaide heb ik deze meteen terug geclockt naar zijn fabrieks instellingen.

Mijn systeem gegevens zijn:

Asus M2N-E moederbord
Asus Geforce 8600GT videokaart met 169.21 drivers
Amd Athlon 64 x2 3800+ processor
1GB Dual Channel Kit (kingston valueram - pc800)
Windows XP Pro besturingsysteem

Nu zou ik graag een oplossing willen hebben zodat ik weer met plezier CSS kan spelen.

• Flasherrr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:03
Waarschijnlijk wordt je systeem te warm, probeer eens je kast open te doen bij het gamen en een tafelventilator ervoor te zetten. Misschien werkt dit.
Stofvrij maken wil ook wel eens helpen.

Voor de rest kan je beter in het hardware topic kijken, Spielerij - Games & Discussies zijn niet voor hardware problemen.

Verwijderd

Duidelijke symptonen van een videokaart die aan het overhitten is :)

• megatronic
Flasherrr schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 21:16:
Waarschijnlijk wordt je systeem te warm, probeer eens je kast open te doen bij het gamen en een tafelventilator ervoor te zetten. Misschien werkt dit.

Voor de rest kan je beter in het hardware topic kijken, Spielerij - Games & Discussies zijn niet voor hardware problemen.
Bedankt, dan is dat het eerste wat ik ga proberen :*)
Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 21:17:
Duidelijke symptonen van een videokaart die aan het overhitten is :)
Hm ok, toch vreemd dan, aangezien ik hem weer heb terug geclockt

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
...En check gewoon de temperaturen eens als je kaart daar een sensor voor heeft. Dat kan waarschijnlijk via de drivers, maar anders via iets als RivaTuner of ATiTool.

Verder denk ik dat Koeitje hem wel graag in Consumentenvideo en videobewerking wil hebben, dus deze krijgt een move :)
SGD is níet voor problemen, als je denkt dat het specifiek aan het spel ligt, kun je volgende keer beter in Spielerij - Problemen & Vragen posten :)

• Flasherrr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:03
megatronic schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 21:28:

Hm ok, toch vreemd dan, aangezien ik hem weer heb terug geclockt
Misschien moet je dan even met rivatuner de tempratuur monitoren. Met speedfan kan je datzelfde ook doen met je cpu.

Heb je overgens laatst nog nieuwe videokaartdrivers geinstaleerd?
Ik heb zelf redelijk vaak meegemaakt dat ik artifacts kreeg met bepaalde driver versies.

• megatronic
TheZeroorez schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 21:36:
...En check gewoon de temperaturen eens als je kaart daar een sensor voor heeft. Dat kan waarschijnlijk via de drivers, maar anders via iets als RivaTuner of ATiTool.

Verder denk ik dat Koeitje hem wel graag in Consumentenvideo en videobewerking wil hebben, dus deze krijgt een move :)
SGD is níet voor problemen, als je denkt dat het specifiek aan het spel ligt, kun je volgende keer beter in Spielerij - Problemen & Vragen posten :)
Prima, zal ik onthouden voor de volgende keer :)
En bedankt voor het verplaatsen.
Flasherrr schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 21:37:
[...]

Misschien moet je dan even met rivatuner de tempratuur monitoren. Met speedfan kan je datzelfde ook doen met je cpu.

Heb je overgens laatst nog nieuwe videokaartdrivers geinstaleerd?
Ik heb zelf redelijk vaak meegemaakt dat ik artifacts kreeg met bepaalde driver versies.
NVidia MonitorView geeft aan dat mijn GPU momenteel 34 graden celsius is, dit is een normale temperatuur toch ?
Verder geeft speedfan aan dat mijn CPU op 0 Graden Celsius draaid, dus ik neem aan dat mijn processor of moederbord hiervoor geen censor heeft :P

En wat drivers betreft, ik probeer mijn videokaart drivers zoveel mogelijk bij de tijd te houden, dus deze zijn inderdaad een aantal keren ge-update.
Op moment gebruik ik de 169.21 drivers van Nvidia

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-05 13:51

SECURITEH

Man of legend.

Dit kunnen ook rendering fouten zijn die onstaan zijn tijdens het laden van de server.
Dit gebeurt redelijk vaak bij de Source engine (er zijn ook varianten waarbij je ipv. ramen/muren witte lijnen ziet en grotendeels dwars door de muren heen kan kijken).
Vaak is het uit en weer in de server gaan al de oplossing.

• megatronic
SpikyDude schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 10:11:
Dit kunnen ook rendering fouten zijn die onstaan zijn tijdens het laden van de server.
Dit gebeurt redelijk vaak bij de Source engine (er zijn ook varianten waarbij je ipv. ramen/muren witte lijnen ziet en grotendeels dwars door de muren heen kan kijken).
Vaak is het uit en weer in de server gaan al de oplossing.
Dit is bij mij dus helaas niet het geval, ik speel namelijk altijd op dezelfde servers en elke keer heb ik er last van, vooral met grafisch zware mappen zoals cs_militia.

Ik heb gisteravond mijn pc nog even stof-vrij gemaakt maar heb nog niet de kans gehad om CSS te testen.
Ik denk dat ik vanmiddag ook maar even oudere drivers ga installeren, misschien dat dat ook helpt.

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07-2025
megatronic schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 21:52:
NVidia MonitorView geeft aan dat mijn GPU momenteel 34 graden celsius is, dit is een normale temperatuur toch ?
Je moet je temperatuur natuurlijk wel onder load meten. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat je temperatuur onder load 34 graden is.

specs

Verwijderd

Duidelijk de HIV virus. ( Check say 8)7 )

Verwijderd

Hmm ik had ongeveer dezelfde probleem hier is wat ik eraan deed.

1. Uninstall nvidia drivers en reboot je pc
2. gebruik een drivercleaner (google het gebruik desnoods een trial die werken ook goed)
3. probeer eerst de oudste driver wat voor je kaart beschikbaar is op guru3d kan je ze vinden als een oude driver niet lukt probeer te gaan naar het nieuwste 169.44*beta* versie.

(tijdens deze stappen zorg er zeker voor dat je kaart op standaard loopt en niet overclocked is)

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:47

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Heb je deze problemen ook naast CSS? Als het alleen CS:S zou zijn, dan zou het eerder aan je game kunnen liggen.

Wauw, een sig!

• anub1s17
  • Laatst online: 24-12-2025
als je wilt weten hoe warm hij tijdens load word kan je lijkt me het beste rivatuner gebruiken zoals in deze guide word beschreven het staat er niet exact in maar bij de laatste stap van de plugins activeren kan je ook core monitor aanzetten en dan kan je ingame zien hoe warm je GPU word

http://forums.filefront.c...ep-step-instructions.html

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

megatronic schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 10:15:
[...]

Dit is bij mij dus helaas niet het geval, ik speel namelijk altijd op dezelfde servers en elke keer heb ik er last van, vooral met grafisch zware mappen zoals cs_militia.

Ik heb gisteravond mijn pc nog even stof-vrij gemaakt maar heb nog niet de kans gehad om CSS te testen.
Ik denk dat ik vanmiddag ook maar even oudere drivers ga installeren, misschien dat dat ook helpt.
Als ge zegt dat het in de meer zwaardere mappen komt, dan is het waarschijnlijk een temperatuur issue. Zet HDR eens op, en ga eens dust spelen, die vraagt ook wat GFX :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• SECURITEH
  • Laatst online: 10-05 13:51

SECURITEH

Man of legend.

Als je er idd. iedere keer last van hebt is het waarschijnlijk iets anders. :p

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-05 17:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

DJ_The_SP in "[OC] nVidia GeForce 7 Series - Deel 3"

Ik heb dus precies dezelfde problemen met Driver versie's 169.21 en 169.44 in combinatie met CSS.

Ik ben momenteel aan het mailen met Gainward over mijn videokaart want ik denk zelf dat het aan de hardware ligt.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• weebeast
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-04 20:15
ik speel CSS met een nvidia 5350 dus volgens mij ligt het ook aan de videokaart:S

• Mischa_NL
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-02-2023
weebeast schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 17:02:
ik speel CSS met een nvidia 5350 dus volgens mij ligt het ook aan de videokaart:S
Het gaat er niet om of de videokaart het niet aankan lijkt me ;). Eerder dat de kaart te warm wordt.

[ Voor 6% gewijzigd door Mischa_NL op 14-03-2008 18:01 ]

• megatronic
Flasherrr schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 21:16:

Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 12:18:
Hmm ik had ongeveer dezelfde probleem hier is wat ik eraan deed.

1. Uninstall nvidia drivers en reboot je pc
2. gebruik een drivercleaner (google het gebruik desnoods een trial die werken ook goed)
3. probeer eerst de oudste driver wat voor je kaart beschikbaar is op guru3d kan je ze vinden als een oude driver niet lukt probeer te gaan naar het nieuwste 169.44*beta* versie.

(tijdens deze stappen zorg er zeker voor dat je kaart op standaard loopt en niet overclocked is)
Dankzij deze twee tips heb ik tot nu toe een uur lang, normaal en zonder frame drops CSS kunnen spelen :*)
Mocht het toch nog weer mis gaan, dan houd ik jullie op de hoogte en probeer ik de rest van de tips.
Ik heb overigens nog niet de temperatuur gemeten nadat ik even flink gegamed heb.
Dus tot nu toe, iedereen bedankt voor de hulp ^^
DJ_The_SP schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 13:28:
DJ_The_SP in "[OC] nVidia GeForce 7 Series - Deel 3"

Ik heb dus precies dezelfde problemen met Driver versie's 169.21 en 169.44 in combinatie met CSS.

Ik ben momenteel aan het mailen met Gainward over mijn videokaart want ik denk zelf dat het aan de hardware ligt.
Mocht jij nog iets horen, zou je de reactie hier dan kunnen posten?

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-05 17:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Ik denk niet dat ik nog veel ga horen. :)
Mijn probleem is namelijk verwant aan het overclocken.
Gainward lijkt zo te merken alleen weinig te geven om het feit dat ik een golden sample heb met overclockers garantie.

Maar aangezien Intel Nehalem zijn uitgesteld en de Geforce 9800GTX minder revolutionair is dan werd gehoopt koop ik ws binnen nu en 2 maanden een nieuwe pc met een 8800GTX of 9800GTX (Als het een interessante prijzenoorlog word).
Dan heb ik iig weer een hele dijk meer prestaties.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• Q00101100
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-05 18:40
Ik heb dezelfde soort artifacts in CSS gehad toen ik nog een Geforce 7900GT had (ook in andere spellen, maar veel minder erg). Toen bleek het aan de kaart te liggen (er waren nogal wat problemen met de 7900GT). Hier kun je wat screenshots van mijn artifacts zien ter vergelijking:

http://www.forum.pcmegastore.nl/viewtopic.php?t=1829

• megatronic
Q00101100 schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 15:31:
Ik heb dezelfde soort artifacts in CSS gehad toen ik nog een Geforce 7900GT had (ook in andere spellen, maar veel minder erg). Toen bleek het aan de kaart te liggen (er waren nogal wat problemen met de 7900GT). Hier kun je wat screenshots van mijn artifacts zien ter vergelijking:

http://www.forum.pcmegastore.nl/viewtopic.php?t=1829
Hm jou artifacts waren toch anders hoor, jij hebt namelijk meer problemen met de textures.
Mijn artifacts heeft volgens mij meer met het renderen te maken.

edit:

Sorry, my bad... er zitten idd soort gelijke artifacts bij nu ik beter kijk :P

[ Voor 7% gewijzigd door megatronic op 15-03-2008 16:06 ]

Pagina: 1