[2003]Isa server username zonder inloggen op domein

Pagina: 1
Acties:

• bibawa
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04-2008
Hoi!

Ik zou een volgend project moeten kunnen realiseren:

bepaalde mensen in het netwerk zouden toegang moeten kunnen krijgen op msn en sommige zouden geblokkeerd moeten worden, nu heb ik in mijn isa server 2004 alles ingesteld zodat dit van toepassing is voor iedereen op het netwerk. Maar nu moet ik in de Users tab van de Rule de users specifieëren, maar de laptops waar dit over gaat loggen niet aan op het domein, hoe kan ik van deze users toch afdwingen dat ze op een of andere manier hun usersname van het domein ingeven als ze op internet gaan, en dat deze dan gecontroleerd word in de AD.

Ik weet eigenllijk niet of dit realiseerbaar is , maar ik hoop het wel, het laten aanmelden van de users op domeincontroller bij het aanmelden van de pc is geen optie.

• bibawa
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04-2008
domdom dom , deze topic mag gesloten worden Radius is het antwoord natuurlijk !

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-01 11:42

mindcre8r

Tradepedia

dom dom dom dom is niet waar namelijk ;)

je moet zorgen dat op je rule authenticated users aanstaan, dan krijg je namelijk altijd een login voor users die niet aanloggen op het domein.

RADIUS zou je al1 gebruiken voor mensen via de WIFI of VPN.

Bears and Bulls

• pennenlikker
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-01 15:13
mindcre8r is right, isa heeft support voor AD.

Wil niet zeggen dat je deze per se moet gebruiken om gebruikers voor een bepaalde rule te autoriseren.

There are three components of the authentication process in ISA Server:

Receipt of client credentials.

Validation of client credentials against an authentication provider such as Active Directory, RADIUS, or SecurID Authentication Manager.

Delegation of authentication to Web servers that are behind ISA Server, such as servers running SharePoint Portal Server 2003.

[ Voor 57% gewijzigd door pennenlikker op 14-03-2008 13:13 ]

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-01 11:42

mindcre8r

Tradepedia

pennenlikker schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 13:12:
mindcre8r is right, isa heeft support voor AD.

Wil niet zeggen dat je deze per se moet gebruiken om gebruikers voor een bepaalde rule te autoriseren.

There are three components of the authentication process in ISA Server:

Receipt of client credentials.

Validation of client credentials against an authentication provider such as Active Directory, RADIUS, or SecurID Authentication Manager.

Delegation of authentication to Web servers that are behind ISA Server, such as servers running SharePoint Portal Server 2003.
idd als je anonymous add op een rule mag altijd iedereen gebruik maken van die rule. (permit of deny)

Bears and Bulls

• pennenlikker
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-01 15:13
Wat ook nog kan is een extra netwerkkaart in je isa inbouwen en via een switch alleen via die kaart toegang geven op internet.
En dan anonymous login aanzetten op die kaart.

[ Voor 16% gewijzigd door pennenlikker op 14-03-2008 15:09 ]

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

Pagina: 1