Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[WORD] macro probleempje na kopieren

Pagina: 1
Acties:

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 31-10 23:01
Een kennis van mij heeft op het werk een Word-Document in elkaar geflansd met een aantal macro's. Dit word-document wordt opgeslagen op de server daar. Als hij thuis is en hij kopiert dit bestand naar zijn bureaublad, dan werken de macro's niet meer.

Nou weet ik zelf dat bij excel bestanden de macro er gewoon "in" zit.. Is dit bij een Word-Documentje ook het geval? of worden macro's ergens appart opgeslagen?

Op het werk en thuis gebruikt het dezelfde versie van Word. Indien het dus wel gewoon meegenomen wordt in het word-documentje, dan komt hij de laptop even bij me langs brengen.. maar nog geen idee om op te zoeken waar het probleem dan ligt.

[ Voor 15% gewijzigd door Boyd op 13-03-2008 20:47 ]

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:39
In Word kun je er voor kiezen om je macro in hetzelfde bestand op te slaan of in je normal.dot (zodat de macro altijd, ongeacht het document wat open is, beschikbaar is).

Als de macro dus niet in het documentje zit, dan zitten ze in zijn normal.dot op zijn werk. Dan zou hij deze even op moeten zoeken en meenemen naar huis. Als de macro niet beveiligd is, kan hij eventueel ook alleen de macro kopiëren (in Word alt+F11 en dan even zoeken) en deze dan in het document plakken. Hierdoor raakt hij niet zijn persoonlijke word-instellingen kwijt (deze worden ook opgeslagen in normal.dot)

Daarnaast zou je nog naar het beveiligingsniveau van de macro's kunnen kijken (Extra --> Macro --> beveiliging). Maar volgens mij krijg je altijd een melding als er een macro in je bestand zit, maar dat moet je even proberen.