Welke versterker het beste voor Driade 7

Pagina: 1
Acties:

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03:35
hallo,

Nu heb ik since een week mooie tweedehands Driade 7 luidsprekers (voor 75euro weten te krijgen). Alleen mijn oude Monarch SA-450 heeft het echt gehad. Hij geeft soms stroringen op laag volume. en hij bromt altijd Als hij aan staat . Ik word er gek van de gammelheid (was door iemand helemaal verkl**t) heb er wel weer perfect geluid uit weten te krijgen alleen hij is gammel.

Nu kan ik 4 tweedehanse Versterkers krijgen :

- Sansui A-60 E35,00,-
- Yamaha AX-400 E 60,00,-
- Denon Receiver DRA 435R E 65,00,-
- pioneer SA-620 E50,00,-

Prijzen heb ik al naar het minium onderhandeld maar heeft iemand hier een voorkeur voor een van deze versterkers. en welke hebben mijn driade nodig ?

Liefst niet antwoorden geven zoals : moet je maar even luisteren. Dit kan niet omdat er twee verzonden moeten worden.

ik moet wel zeggen dat ik mijn Driade luidsprekers op de Denon al heb geluisterd. Klonk op zich een beetje metaal achtig jammerlijk. Zelf ben ik heel tevreden over de luidsprekers ze hebben geen fomeranden dus kunnen nog makkelijk 20 jaar mee.

[ Voor 14% gewijzigd door Roderiktweaker op 13-03-2008 20:38 ]

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-11 07:57

silitek

Tubes Only

Tja,...zou zeggen ga luisteren. :+ Sorry, dit zijn van die doodbloed topic's. Geluid is relatief en smaak verschillend. Maar op basis van kwaliteit zeg ik Denon

Tubes....It's what make music music!

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 16:59
Manarch is een merk waar ik echt nog nooit van gehoord heb, Google schijnbaar ook niet echt, die suggereert om het in Monarch te veranderen.

Ik zou kiezen tussen de Yamaha en de Denon. Kijk gewoon even in online reviews. Sansui is toch wel echt b of c merk. Die hadden op een gegeven moment van de grappige 3d equilazers(of hoe heten die dingen ook alweer) op hun versterkers zitten.

Wat ik me herinner van de Driades is dat ze een wat arm geluid hebben. Weinig sprankelend, maar dat is alweer +-20 jaar geleden

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

• Roderiktweaker
Ps. typo gemaakt het is met een O

ik kon wel wat vinden over monarch :

http://www.vintageaudio.c...Tuner%20&%20Amplifier.htm

de Denon heb ik al geluisterd met mijn driade luidsprekers. Ik vond dat nogal metaalachtig klinken (wel okee). Kan ook komen omdat ik alleen maar klassiek heb geluisterd toen (luister het zelf nooit alleen ik had geen zin om een CD te branden ). De andere kan ik niet beluisteren.

wel kon ik me herinneren dat we 2 jaar geleden (is toen stuk gegaan) een denon versterker beneden hadden staan. Die wist veel te halen uit de Audiolap luidsprekers.

Misschien een domme vraag alleen zou dit wat kunnen zijn : http://www.radiocentrum.c...LE_STEREO_VERSTERKER.html

Of : http://www.radiocentrum.c...reo_mixer_versterker.html

Lijkt mij niets voor te stellen...

• Saab
Nee, alsjeblieft niet, dat zijn Karaoke versterkers, please, je Driades verdienen wel wat meer

Ik bedoelde absoluut niet te zeggen dat je Driades niet ok zijn, alleen ze zijn niet zo makkelijk. Ik heb ze toen met een Marantz type 65 gehoord, toen een redelijke audiofiele versterker.

Maar uiteindelijk had ik toen een QED versterker, en die combinatie was niet je van het.

Je budget is mager, dus dan heb je ook niet veel te kiezen, maar koop dan liever tweedehands een goede versterker, Rotel, Denon, Yamaha, Marantz of bijv een NAD. Maar let erop dat die Driades een volle versterker nodig hebben en ook wel wat power lusten. Wat is het rendement van de Driades? Ik denk ergens rond de 86dB?

Ah, 88dB volgens deze marktplaats aanbieding: http://www.marktplaats.nl...-speakers.html%3Fxref%3D1

Uit een aantal reviews begrijp ik dat ze enigzins plaatsgevoelig zijn ivm de reflexpoort aan de achterkant

[ Voor 20% gewijzigd door Saab op 13-03-2008 20:34 ]

• Roderiktweaker
Ik heb nergens iets van de specificaties kunnen zien. Ben er al een tijd naar op zoek. Zijn Driade 7 Zuilluidsprekers. Heb ze nu op een 200W versterker. ik heb ook op andere forums gelezen dat ze kieskeurig met versterkers zijn Idd. kan nu ook een : pioneer SA-620

[ Voor 6% gewijzigd door Roderiktweaker op 13-03-2008 20:38 ]

• Saab
Vermogen zegt niet zoveel, gaat er vooral om of jouw versterker ook nog stabiel is bij 4 ohm of zelfs minder.

De opgegeven nominale impedantie is 8Ohm, maar je luidsprekers hebben geen strak impedantie verloop, kan soms heel lelijk laag uitvallen, en dan schiet jouw versterker in de stress

Zou niet gaan voor een Pioneer, met alle respect. Denk dat jouw Driades echt meer verdienen.

[ Voor 14% gewijzigd door Saab op 13-03-2008 20:40 ]

• Roderiktweaker
ik heb ze net gemeten (met een multi meter) ik in krijg er 8,9 Ohm independence uit. Klopt dus wel

[ Voor 12% gewijzigd door Roderiktweaker op 13-03-2008 20:43 ]

• Saab
Dat kun je met een multimeter niet meten. Dat is gelijkspanning. Je moet met een osciloscoop een sinus generator aan de gang. Maar je vindt zo'n grafiekje ook wel ergens online.

Die versterker was trouwens een PM 80 (mkII) van Marantz

Zoiets: http://www.marktplaats.nl...pm80-mkii.html%3Fxref%3D1

[ Voor 31% gewijzigd door Saab op 13-03-2008 20:53 ]

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Roderiktweaker schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 20:43:
ik heb ze net gemeten (met een multi meter) ik in krijg er 8,9 Ohm independence uit. Klopt dus wel
offtopic:
onafhankelijkheid meten met een MM? wow!

Je hebt weerstand gemeten.

Die sansui is niet echt super vind ik, en pioneer is bijna altijd gewoon ruk.
Yamaha ken ik niet, en de denon is een receiver.

Versterkers wil je niet verzenden ivm gewicht.
Waarom niet eens naar een Marantz\NAD\Philips kijken?
En wat mag het kosten?

• Roderiktweaker
Oja de natuurkundeles van 2 maand geleden komt weer bovendrijven...

als ik het afgelopen jaar geen 1500Euro had uitgegeven had ik wel er meer aan kunnen uitgeven. en ik moet dit jaar ook nog een nieuwe Pc kopen (1000euro) en heb geen bijbaan dus het komt nu op 70euro uit...

@saab wat is er met die Marantz ??

• Saab
Schroef die 70 euro op naar 200, geef wat minder uit aan een PC. Die Marantz was 15 jaar geleden rete duur weet ik me te herinneren, en die brengt nog goed geld op zie ik. Betere investering dan een PC. 8) En meer plezier van.

Die Marantz is een prima versterker. Goed voorbeeld voor jou.

[ Voor 38% gewijzigd door Saab op 13-03-2008 21:05 ]

• Roderiktweaker
Moet ik misschien inderdaad maar doen. audio is nu meer mijn hobby geworden. Ga nog maar eens langs bij hobohifi kijken wat ze hebben. Was er laatst ook alleen toen had ik mijn Jamo Compact 90's (Omdat ze fomerande hadden wou ik er vanaf) nog niet verkocht. en vond ik het echt zonde van het geld en ben ik geïrriteerd de winkel uit gelopen. Maar ze hadden opzich voor 200euro een NAD versterkertje (2X30Watt).

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Als audio je hobby is, en je hebt weinig geld: waarom niet de huidige amp repareren?

Voor 70E heb je een berg spare-parts.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11 18:20

Ray

yepz gewoon voor de pm80 MK2 gaan (wel de mk2 versie! de mk1 heeft wat kuren) en je kan jaren vooruit. Heb hem hier zelf ook weer eens staan in de 2e set en ik blijf er tevreden over. Kan flink vermogen leveren, heeft een ruime voeding en een flink buffer...maar goed je zult het moeten beluisteren :)

• Saab
Boudewijn schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 21:10:
Als audio je hobby is, en je hebt weinig geld: waarom niet de huidige amp repareren?

Ik zou die Monarch lekker bij het oud vuil mikken, en als audio zijn hobby aan het worden is, fijn zo'n PM80 MKII gaan opsnorren.

Veel plezier ermee!

Kijk hier, een andere, precies in je nieuwe budget...

http://www.marktplaats.nl...mk-ii-top-versterker.html

Wel even kijken of het een MKII is.

[ Voor 23% gewijzigd door Saab op 13-03-2008 21:20 ]

• Roderiktweaker
Boudewijn schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 21:10:

De brom heeft te maken met de BASS regelaar. Als je die hoger zet word brom ook luider. Heb deze versterker voor 2euro overgenomen. Waarna ik de uitgangen moest verbeteren (met klipjes en luidspreker kabel) de stekker die er aan was geknutseld was bagger omdat ze de aarde niet hadden doorgetrokken. (nieuwe stekker aan gezet) De volume meter met contactspray behandeld zodat deze niet meer kraakt. Alleen hij stoort soms ook bij laag volume word het geluid aan een kant slap/verkl**T) dit was met mijn Jamo's redelijk vaak. Ik denk ergelijk dat er toch wat meer stuk is. Hij is waarschijnlijk ook al 30 jaar oud (nog DIN stekkers).

Ik denk nu dat die Denon (als er binnen een maand niets beters komt ) een vrij goede keus is. die kan ik kopen van de man waarvan ik ook de luidsprekers heb. die had het in een gekocht in 1991. Maar bedankt voor de input (als iemand nog iets te zeggen heeft.. ik sta er open voor) LOL lijkt wel een therapeut

• Saab
Geef eens aan waarom je die Denon een goede keus vind?

Dat is een echte therapeutische vraag.. :)

[ Voor 29% gewijzigd door Saab op 13-03-2008 21:31 ]

• Roderiktweaker
Omdat ik altijd heb gehoord dat dat wel een goed merk is. bij de verkoper had ik ook de Luidsprekers vandaan en hij is de eerste eigenaar. Als ik eerlijk met me zelf ben vind ik ze met mijn Monarch warmer klinken. Het kan ook zijn dat die persoon daar geen stereo opstelling had. (Speakers tegenoverelkaar met een afstand van 5M). Alleen de prijs lijkt mij schappelijk (heb er ook een week over geonderhandeld)

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Roderiktweaker schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 21:19:
[...]

De brom heeft te maken met de BASS regelaar. Als je die hoger zet word brom ook luider. Heb deze versterker voor 2euro overgenomen. Waarna ik de uitgangen moest verbeteren (met klipjes en luidspreker kabel) de stekker die er aan was geknutseld was bagger omdat ze de aarde niet hadden doorgetrokken. (nieuwe stekker aan gezet) De volume meter met contactspray behandeld zodat deze niet meer kraakt. Alleen hij stoort soms ook bij laag volume word het geluid aan een kant slap/verkl**T) dit was met mijn Jamo's redelijk vaak. Ik denk ergelijk dat er toch wat meer stuk is. Hij is waarschijnlijk ook al 30 jaar oud (nog DIN stekkers).
Vervang beide potmeters eens.
Kost je tussen de 2 en de 35E ;).

• Roderiktweaker
Er zit maar een echte in. Da's die van de volume. Zitten wel een TREBLE en BASS regelaar in. Maar die lijkt mij moeilijk te krijgen

• Saab
Het is jouw keuze uiteindelijk. Die Monarch van jouw, daar vind ik niets op terug dus daar kan ik niet over oordelen.

Die Denon, tsja, heb je de combinatie gehoord? Kies niet voor de makkelijke weg, je geeft geld uit voor een x aantal jaren toch?

Het is wel een beetje bizar dat iemand(de vorige eigenaar) dit soort luidsprekers gewoon lekker tegen over mekaar opstelt ;( Stereo wordt dan wel weer lekker stereo.. :P

[ Voor 7% gewijzigd door Saab op 13-03-2008 21:45 ]

• Roderiktweaker
Yep. Bedankt voor allen tips. Het klopt wel dat je zelf moet kijken wat je wilt en koopt. Ik zou de tweedehands markt nog even bijhouden. en ook wat meer geld ter beschikking stellen.(heb nu al aardig wat te koop staan op V&A) Moet er toch wat aan uit geven. op zich is 200/300euro niet gek als je 1/2 Uur per dag het gebruikt. Natuurlijk. Gewoon goed luisteren als je iets koopt dan maar. En dan toch voor een merk gaan (weet ik zo onderhand wel welke dat zijn).

Zelf vind ik het ook heel raar er valt erg weinig van Monarch te zoeken. Moet op zich wel een redelijke versteker zijn/geweest wand het klinkt toch erg goed wel. en ze hebben toch de moeite genomen om de luidsprekeruitgangen te zekeren.

Maar dan weet ik nu een beetje waarop ik me moet richten

@saab

Okee weer wat geleerd. ik kan mij er idd ook wel iets bij voorstellen. Wand in de zekeringen zit geen koper (als ik het goed heb). er zit middenin een coolblok. Omdat hij ook niet meer in zijn originele kast zit (en dus geen ventilatie meer heeft) werd hij echt Zeer Heet toen ik er 4 luidsprekers aan ging Jamo's + Merkloze. Alleen hij is met de Driade maar de helft zo heet.Het lampje is in iniedergeval niet van zo'n hoge kwaliteit da's stuk.. (heb al een keer vervangen) alleen heb een 7Volt nodig i.p.v 6.

ik hoop dat er wat goeds tweedehans voorbij komt zetten !

[ Voor 27% gewijzigd door Roderiktweaker op 13-03-2008 22:11 ]

• Saab
Nouja het feit dat luidspreker uitgangen gezekerd zijn zegt niks over de kwaliteit. De meeste audiofiele versterkers hebben dat dan ook niet omdat het toch wel verschil in geluid zou kunnen geven. Ieder obstakel in het audio proces is er eentje die potentieel ruis veroorzaakt.

Dus geen bass/treble of equilzars in je audio baan, geeft alleen maar ruis.

Zolang jij je luidspreker uitgangen niet kortsluit, in welke zin dan ook, is er niets aan de hand en heb je geen zekeringen nodig.

• Roderiktweaker
Okee weer wat geleerd. ik kan mij er idd ook wel iets bij voorstellen. Wand in de zekeringen zit geen koper (als ik het goed heb). er zit middenin een coolblok. Omdat hij ook niet meer in zijn originele kast zit (en dus geen ventilatie meer heeft) werd hij echt Zeer Heet toen ik er 4 luidsprekers aan ging Jamo's + Merkloze. Alleen hij is met de Driade maar de helft zo heet.Het lampje is in iniedergeval niet van zo'n hoge kwaliteit da's stuk.. (heb al een keer vervangen) alleen heb een 7Volt nodig i.p.v 6.

ik hoop dat er wat goeds tweedehans voorbij komt zetten !

• Saab
Meerdere luidsprekers per uitgang is al bijna een kortsluiting. Let daar goed op. Remember you nature classes?

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

@roderiktweaker: een bass\treble\balans pot is vaak gewoon een lineaire pot. Een volumepot is hetzelfde (op het feit na dat deze logaritmisch is na).

Verwijderd

Saab schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 20:08:
Manarch is een merk waar ik echt nog nooit van gehoord heb, Google schijnbaar ook niet echt, die suggereert om het in Monarch te veranderen.

Ik zou kiezen tussen de Yamaha en de Denon. Kijk gewoon even in online reviews. Sansui is toch wel echt b of c merk. Die hadden op een gegeven moment van de grappige 3d equilazers(of hoe heten die dingen ook alweer) op hun versterkers zitten.

Wat ik me herinner van de Driades is dat ze een wat arm geluid hebben. Weinig sprankelend, maar dat is alweer +-20 jaar geleden
Sansui is nu wel een c merk jah, maar vroeger was dit echt een High-End merk in de audio wereld. De versterker die ertussen staat (Sansui A-60) is een vintage versterker, welke wel van hoge kwaliteit is !

@ Roderiktweaker:

Ik zelf heb een yamaha en een denon gehad en ik moet zeggen dat mijn denon (avc a10se, op één na zwaarste model) mijn andere yamaha (rx-v2095, topmodel 2000) er in de klank helemaal uitdraaid.

Maar voor de rest zul je er toch zelf achter moeten komen, je kunt ook nog naar meer andere merken kijken misschien? Pioneer heb ik zelf geen ervaringen mee, maar het merk trekt me totaal niet als ik het in de winkel hoor.

• Firedre
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-12 13:13
Tip:

http://www.marktplaats.nl...rt-ma-110.html%3Fxref%3D1

Heb deze zelf ook, je zult versteld staan :*)

Verwijderd

Van wat ik me van Driade's kan herinneren (al een jaar of 10 niet meer gehoord) is dat ze nogal direct en zelfs een tikje analytisch zijn. Niks mis mee, maar in de woonkamer wil je dan liefst een iets warme versterker om ze aan te sturen.
Ik zou dan op de 2e-hands markt vooral zoeken naar een Marantz of een Luxman versterker.

Er zijn natuurlijk een hoop meer mogelijkheden, maar dit zijn 2 merken waar ik ervaring mee heb met m'n T+A TMR80 speakers (Duits, 3-weg transmissielijn, en zo direct dat je er geen Yamaha achter wil zetten).
Andere opties zijn vooral Engelse versterkers uit de jaren 70/80. NAD, Mission, Arcam, noem maar op. En als je een Aura VA100 (2x 40W, uit de B&W stal) te pakken kunt krijgen voor weinig heb je helemaal iets moois. Bij mijn T+A's op pittig volume had 'ie wat moeite om het laag gecontroleerd te houden, maar met jouw Driades moet dat geen probleem zijn.

• Roderiktweaker
ik blijf net zo lang zoeken totdat ik voor een dubbie op de eerste plaats zit. Ik vind dat ik er nu al mooier geluid uit heb dan die de verkooper met zijn denon. Dat ze kieskeurig zijn heb ik al eens eerder gelezen. Driade's vind ik opzich wel puik klinken. Beter dan mijn Jamo's compact 90's.

Allen A merken zijn wel oke natuurlijk. Als ik voor 20euro deze kan krijgen : Sansui A-60 versterker vintage neem ik de gok wel hoor. Als het niets is kan het altijd aan andere luidsprekers (heb er zat staan omdat ik luidsprekers verzamel)

• Roderiktweaker
heb er nu voor E10,- een Technics SA-290 Aan hangen. Niet echt top geluid maar wel minder gammel.En kan 4 luidsprekers aan. Da's nodig omdat ik er nog wat jamo's bij ga hangen

• Saab
Jammer van de adviezen en de Driades..

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

leuke contradictie tussen zijn post van 19-3 en van 14-3.

:X.

• Roderiktweaker
Ja.

Tuurlijk wil iedereen wel een mooie Harman Kardon. Maar daar heb ik nu niet het geld voor liggen. Mijn rekening is zeker niet oneindig. zeker niet na allen uitgaven van ditjaar. Hij kan de driade's niet goed aansturen. Maar ik kon goedkoop (45euro) goedde Jamo's erbij kopen (met 3 drivers : Bass-Mid-High). en daarvoor had ik even een versterker met 4 kanale nodig. en Jamo heeft al een warm geluid. Dus al met al klinkt het goed. dit was wel geleik mijn laatste geld...

Tuurlijk is een versterker van 10euro op luidsprekers van in totaal 150euro (4) een beetje gek. Alleen het is nu even niet anders. uiteindelijk wil ik wel voor kwaliteit gaan. Ik heb mijn adviezen wel bewaard en weet zeker welk merk ik moet pakken.

Jullie horen wel als ik een prachtige Versterker gekocht heb. Wand je mist nu een '' goude randje'' aan het geluid

[ Voor 7% gewijzigd door Roderiktweaker op 20-03-2008 16:02 ]

• Roderiktweaker
die Technics heeft het al weer begeven. Hij valt soms spontaan uit. Dit ook bij laag volume. Gelukkig heeft het mijn luidsprekers niet mee genomen (Driades + Grote Jamo's).Dit bewijst wel weer dat goedkoop duurkoop is. Wel zit ik nu met goede luidsprekers maar niets om het aan te sturen.

• Saab
Ik zit in twee topics te lezen, 1 gast die z'n Dynaudio luidsprekers om zeep helpt 8)7 En jij die adviezen omtrent versterkers niet echt serieus neemt.

Iets met parels en zwijnen....

• Roderiktweaker
dat heb ik ook gelezen gelukkig heeft deze (kapotte) versterker wel voldoende vermogen. alleen kwam er wel eens een knal uit toen ik hem hard zetten en ik geen muziek hoorde. Gelukkig komt uit elk drivertje nog geluid. Geluk gehad dus. hij doet het nog half maar ik ga hem nooit meer aan zetten. Heb nu die tijdelijk geen geluid. Heb wel die andere de monarch maar die heeft maar twee half werkende kanale. Daar kan ik opzich wel weer ff 4 speakers aan gooien. Let ik wel even op het clippen.

Ik weet nu wel dat je gewoon een goede versterker nodig hebt.

[ Voor 6% gewijzigd door Roderiktweaker op 21-03-2008 09:35 ]

• Roderiktweaker
heb allen 4 luidsprekers nu op een monarch. en ben hard op zoek naar een nieuwe versterker. heb er een papier op gezet : Niet HARD zetten. Ik ben nu van alles aan het verkopen om aan geld te komen. Ik dacht even om al me luidsprekers maar weg te gooien. Alleen mooi geluid blijft maar trekken. Er is maar een oplossing en dat is toch een goede versterker van 100/200Euro

[ Voor 45% gewijzigd door Roderiktweaker op 21-03-2008 13:11 ]

• Roderiktweaker
ik kan nu deze krijgen :

Denon versterker model PMA - 500 V (zwart)

is dit wat ?

zelf lijkt mij het een goede versterker. Kan ook 4 kanalen wat ook noodzakelijk is. Kan het naar mijn inziens goedkoop krijgen

[ Voor 41% gewijzigd door Roderiktweaker op 21-03-2008 18:00 ]

• Saab
Denk dat deze voor 4 luidsprekers tegelijk niet geschikt is.

http://www.hifi.nl/tweede...p/992/Denon_PMA-500V.html

Op deze site zie je dat de impedantie van 4 luidsprekers tussen de 12 en 16 Ohm moet liggen.
Als je je daar niet aan houdt loop de je de kans je versterker en luidsprekers naar de eeuwige jachtvelden te spelen. Waarom wil je eigenlijk je Jamo's(niet zo'n geweldig merk mi) met je Driades gaan gebruiken?

Wat is je budget nu eigenlijk?

[ Voor 11% gewijzigd door Saab op 21-03-2008 18:50 ]

• Roderiktweaker
ik heb nu ergelijk geen geld. heb veel te koop staan en kan e.v.t iets leven. Heb er mooie jamo's gekocht de SL90. Zodat ik weer geluid heb van voren. de Driade's staan namelijk achter op de grond (1,5Mtr). en de jamo's op mijn buro. Voor de ompf van voren. heb ze nu allemaal op het arme monarch (met een waarschuwing erop : Niet te hard). en dat kan echt niet. Hier in huis hebben we echt te weinig goede versterkers. dit komt mede omdat iedereen hier mij voor gek verklaard dat zo'iets 100 euro kost. Zij vonden 10euro voor een versterker al veel.

Geld lenen voor zoiets gaat dus best moeilijk (anders krijg ik zo wel geld ). echt jammer dat ik geen geld over heb. moet inderdaat oppassen dat ik ze niet mol. Had ik natuurlijk al bijna gedaan. (een mid speaker van de jamo lijkt het minder te doen, hoe kan je dat ergelijk voelen. in de midconcus zit geen beweging meer.. maar ik hoor toch nog wel wat opzich).

ergelijk is mijn buget nu : 0,-
ik zou willen : 100,-

Ps. ik kan die denon krijgen voor 35euro !! (morgen ga ik wel bedelen). wat ik wel kan doen is natuurlijk twee versterkers. heb een spitter die van een Jack 2 kan maken. Daarop kan ik dan de Monarch en de Denon doen.

[ Voor 12% gewijzigd door Roderiktweaker op 21-03-2008 19:09 ]

• Roderiktweaker
ik kan nu ook een : MARANTZ Receiver Versterker SR-45

Heb nu weer alleen de driade's. ik weet niet of mijn gehoor mij bedriegt (als ik denk dat het topgeluid is hoor ik ook topgeluid) alleen vind het iets minder geluid dan voorheen. Kan er iets toch gesleten zijn ofzo. Dat het toch allemaal te veel is geworden. Voor mij is het wel een beetje veel geworden. computers zijn toch veel simpelere

[ Voor 75% gewijzigd door Roderiktweaker op 21-03-2008 19:52 ]

• Firedre
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-12 13:13
Of je wacht tot je wel wat te besteden hebt, tot je een topic opend :O

• Saab
Beste tip nog steeds. Vergeet die Jamo's en koop een fatsoenlijke versterker ala die Marantz PM 80 MKII. Dat is een klasse A versterker die een fijn geluid heeft.

Of zoek iets van Rotel, denon, NAD of misschien Luxman in de zelfde klasse. Maar niet alles van Marantz is meteen goed, zelfde geld voor Denon en alle andere merken. Dus jij gaat nu online reviews lezen, en kijken wat goed is volgens luisteraars, en je schrijft de types op, en je gaat dan zoeken wat zoiets tweedehands moet opbrengen.

Maar ga asjeblieft niet liggen pielen met splitters, twee versterkers en weet ik wat veel wat je allemaal in gedachten hebt.

Je hebt toch wel een baan ofzo, dan wacht je een paar weken, en koop je dan je versterker.

Verkoop anders die Jamo's en gebruik dat voor een versterker. Met gewoon twee luidsprekers heb je een prima stereogeluid. Voor eventueel surround of zo, niet mijn ding, heb je ook een surround versterker nodig maar ook fatsoenlijke luidsprekers

• Roderiktweaker
ehh... Ben 14jr en heb daardoor geen baan. Verdien meestal geld van de verkoop van spullen (daardoor wil ik zelf altijd de laagste prijs) en mensen helpen bij electronica. geld stroomt meestal wel weer binnen van tijd tot tijd.

Weer advice genoeg gehad. die jamo's klinken ook wel prachtig (goed warm geluid). Als ik die alle 4 op een goede versterker kan raggen.... (die technis werd het wat te veel)

Raar ergelijk is een versterker de basis. Klopt hier dus niets van. in de woon kamer staan goedde audiolap luidsprekers ook al op z'n flut ding

Je hebt wel geleik. heb nu alleen de Driades en dat klinkt toch het zuiverste. Jamo vind ik zelf wel top (afgezien het fome). alleen dat klinkt toch erg standaard

@firedre Goede tip !

Ps. nog een nieuwtje ik zag achter op de versteker (die ik nu hanteer) de naam : Monacor

[ Voor 36% gewijzigd door Roderiktweaker op 22-03-2008 12:12 ]

• Roderiktweaker
kent iemand het merk monacor. Dat is in huis toch wel de versterker die het mooiste geluid geeft. Dit is die waar ik mee begonnen ben. en er staan nu alleen de Driades op. Luister nu de hele matthaus-passion op LP (met LP speler), en het klinkt niet onverdienstelijk. Trouwens ik heb al 30euro voor een versterker (in een spracaal opgerichte pot).. en ik wacht tot de 200,-

• Roderiktweaker
Ik heb een versterker gevonden die ik maandag ga beluisteren/kopen.

De :
Harman Kardon versterker HK6300

ik heb iemand ge emailt die voor driade werkte en die zij dat het goed ging werken.

• Saab
Roderiktweaker schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 12:19:
kent iemand het merk monacor. Dat is in huis toch wel de versterker die het mooiste geluid geeft. Dit is die waar ik mee begonnen ben. en er staan nu alleen de Driades op. Luister nu de hele matthaus-passion op LP (met LP speler),
No shit Sherlock? Ik hoop het voor de LP, en de LP speler :9 . Matthaeus passion is wel echt voor dagen als deze..

Die HK lijkt me ook niet verkeerd. Maar kun je dan wel 4 luidsprekers gebruiken, als dat nog steeds in je hoofd zit althans.

2x2 uitgangen wil niet per definitie zeggen dat je voldoende vermogen hebt voor 4 luidsprekers. Vrijwel iedere budget versterker zal niet echt heel stabiel zijn bij hogere vermogens over 4 kanalen.

[ Voor 14% gewijzigd door Saab op 22-03-2008 21:34 . Reden: typo en aanvulling ]

• Roderiktweaker
ik heb dat 4 luidspreker idee een beetje laten varen. Ik ben een handels mens en ik had al van 80euro naar 60 afgatroggelt. En ik ga eerst maandag even luisteren. Maar de Deal is wel al rond maar als het echt niets is. Als hij het goed aankan dan ga ik even 4 luidsprekers gebruiken. Maar ik vind het zowieso handig als ik eens nog een paar luidsprekers moet testen. en de jamo's vragen niet zo veel. Toen ik alleen Driades op de technisus (die heb ik nu doorboord ,wil niet dat andere mensen hun spreakers der aan mollen). en die werd kokend heet. Wattage zegt dus echt helemaal niets. Ze moeten het geluid gewoon kunnen onderbouwen. En een goedde (of in iedergeval betere) versterker is nooit mis. Ookal koop je eens andere luidsprekers (zo gaat het bij mij,als ik een koopje zie van luidsprekers en ik heb geld dan koop ik het, (wel alleen merknaamen).

Hier : http://www.retrevo.com/s/...manual/id/386dj383/t/1-2/

is de link naar de handleiding en voor 60euro lijkt mij dit zo gek nog niet. Als hij alleen de driades goed kan doen ben ik daar wel tevreden over. de verkoper zegt ook dat alles nog werkt...
en op mijn verlanglijstje staat deze versterker : http://www.hobo.nl/webwin...a271616c0ef82888f3a60e927

heb daar op hifi.nl een erg lovende test over gezien. Maar ik hoop met de HK weer aardig vooruit te kunnen. zeker omdat ik het geluid nooit echt hard zet

• Saab
Die handleiding had ik toevallig ook gezien, en hij lijkt me niet verkeerd. Over het algemeen is Harman Kardon niet verkeerd, hoewel ze niet altijd even sterk waren.

Maar die versterker lijkt me geen slechte koop voor dat bedrag.

Die NAD die je aanhaald lijkt me later een goede stap. Maar tegen die tijd is er uiteraard ook wel weer wat anders te koop. Kijk ook eens naar Arcam, Cambridge audio als je zin hebt.

• Ray
  • Laatst online: 24-11 18:20

Ray

pas toch op. Harman is prima in staat redelijk stoom te leveren (volgens de handleiding 38 ampere) maar het opgenomen vermogen van deze versterker is toch maar 165 watt. Dat betekend dat er niet echt een overkill / buffer is. Zo lang je op normale nivo's speelt zal dit echter geen enkel probleem geven. maar de driade's kennende zal je ze niet maximaal benutten. Zoals ik al eerder gezegd heb is de marantz pm 80 MK2 de betere match (als je ook van die sound houdt natuurlijk) vanwege zijn grotere reservers. Elke andere versterker met een opgenomen vermogen > 300 watt is natuurlijk ook prima.

• Saab
De HK lijkt anders redelijk stabiel te zijn. Dat ie niet twee keer het vermogen bij 4Ohm levert ten opzichte van 8Ohm kun je zo'n versterker niet kwalijk nemen. Ik denk dat TS roderick ook niet zo'n grote kamer heeft dus dan lijkt het me wel doenlijk.

Ik weet verder helaas niet zoveel over het impedantieverloop van de driades.

Maar op zich is zo'n PM80 natuurlijk wel beter maar TS geeft aan daar geen budget voor te hebben.

• Roderiktweaker
ik speel nooit hard. Dit omdat de buurman ons dan drijgt de vermoorden en mijn broer gillend de trap op komt donderen. Ik vind het ook niet mooi zo hard. je hebt er echt geen snars aan. Ook heb ik wel geleerd dat wattage echt niet zegt. Op z'm geluidsnivo (altijd ongeveer 1 10é van de volumeknop) gebruik je ongeveer 2W. het gaat mij er om of het een beetje mooi overgebracht kan worden. Voor 60euro lijkt mij het een goede base. todat echt echt iets goeds nieuws kan kopen. Opzich mag ik blij zijn dat ik toch niet krap in kas zit. zeker als je bedenkt dat ik er alleen maar een beetje voor handel en zo winst weet te maken. van 80 naar 60 lijkt mij zeker niet gek. ik zie wel of ik die jamo's er op zet. ze staan in ieder geval te koop. Het kan zijn dat ik ze wel hou en t.z.t een refome geef (lijkt mij goed voor de ervaring).

Wel ben ik erg geschrokken van die technius. nooit meer een zwakke versterker. voor dat je het weet zijn je speaker kapot. Clipping heb ik echt nooit last van omdat ik echt niet hard ga. Als ik eens een keer een feest heb koop ik voor 100euro wel even een subwoofer en een prul set. Daarbij gaat het alleen maar om herrie. Maar voor allen daags gebruik ga ik voor een beetje kwaliteit.

wel heb ik gemerkt dat driade's wel moeilijk zijn. Heb vandaag ze 6 uur op mijn monacor versterker geluisterd (200W). en die werd een verwarmings element. (niet erg heet maar gewoon warm) maar die techtnus was echt kookend heet.

Ik ben er van overthuigt dat watt echt niet zo veel zegt. Nou zou die HK versterker geen High en zijn. maar ik denk dat een high end van 70W beter kan klinken dan een Semi high end 300W. Maar goed ik denk dat als hij werkt en goed kningt ik er geen miskoop aan zou hebben. Mischien kunnen die jamo's er zelfs op (zijn erg makkelijke sprakers) die kan ik dan als ik game aanzetten. bij game's is gewoon ''domme'' bas wel genoeg.

tuurlijk zou die marantz pm 80 MK2 echt heel goed zijn. Alleen.......... prijs......

• Roderiktweaker
Net gehaalt. en het ziet er degelijk (duids) uit. ik draai ergelijk alleen de driade's alleen hij kan het bijde goed. Alleen nu moeten mijn oren nog even '' inspelen''

• Roderiktweaker
ik heb nu besloten om toch alleen de driade's op de versterker te zetten. Ik merkte dat als ik ze allemaal te gelijketijd deed dat de kwaliteit van de driade's erg minder werd. terwijl die de mooiste zijn.
iemand nog Jamo SL90 's ?

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

mischien even een tip om je wat in te lezen, daarmee zou je een hoop brokken etc voorkomen.
er zijn mensen die dure speakers opblazen door gebrek aan kennis :X.

• Roderiktweaker
hallo. ik heb nu alleen 2 luidsprekers. 38Ampere voor 2 Driade's lijkt mij wel voldoende. met je jamo's erbij werd het teveel gewoon. die trok alles naar het tweede kanaal. Waardoor die luidspreker maar half werkte en soms ''aansloeg''. maar met alleen de driade's heb ik echt erg goed geluid.

Ik heb opzich gevoelige oren en kan wel weten waarneer een versterker clipping is. Moet nu geen probleem meer zijn.

heb er niets opgezet zodat de hitte lekker weg kan...

[ Voor 23% gewijzigd door Roderiktweaker op 24-03-2008 14:42 ]

Verwijderd

Roderik, stuur je die Driades nu met die Monarch versterker aan? Op lage volumes zal dat best gaan, maar die Monarch is dik 30 jaar oud, en zat toen in 't low budget Radio Shack / Tandy segment.

Je Driades verdienen beter, en met een mooie 2e hands stereo amp die discreet is uitgevoerd en een goede (ringkern-)voeding heeft maak je ze helemaal gelukkig. De Marantz die Ray noemde is een goede kandidaat, maar een Aura VA100 kan ook prima, net als een hoop betaalbare kleine Engelse high end versterkers uit de jaren 80/90 (Mission, Arcam, NAD, noem maar op).

• Roderiktweaker
Neen. ik heb vandaag een harman/kardon HK6300 gehaalt. (zoals te lezen is). en met daarop alleen de driade's. Deze kan 38Ampere leven en dat is echt voldoende. De jamo's staan te koop. Omdat ik heel blij ben moet goed geluid uit twee speakers!. de HK is uit 90's. en ik hoor geluiden uit de driade's die ik nog nooit gehoord heb ! (positief )

Verwijderd

My bad. Was idd te lezen, maar ik keek plaatjes, en daar stond alleen die Monarch op... ;)
Die H/K is een goede keuze. Niet mijn keuze (ben niet zo'n H/K fan), maar 'ie kan je Driades prima aan. En als je die Driades ook nog 's optimaal opstelt, zal 't fantastisch klinken. :P

• dreeke
  • Laatst online: 31-10 13:54

dreeke

outdated icon

Sluit die Jamo's er sowiezo niet bij aan. Het geluid klinkt altijd zo goed als de slechtste speaker die staat te spelen.
Oftewel het geluid van je Driade's komt dan helemaal niet meer tot z'n recht.
Deze setup met de speakers naast je scherm is trouwens ook verre van ideaal.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Amperes zeggen echt geen drol mi. over de geluidskwaliteit (het zegt wat over het vermogen van je versterker, dat enigszins samenhangt met je kwaliteit).

Maar goed, succes ermee en lees je aub in, dan haal je gewoon meer uit je speakers (die best okay zijn, en dan bedoel ik niet die jamo prut).

Verwijderd

Saab schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 20:08:

Mijn god kerel je weet niet wat je nu zegt! De wat oudere SanSui zijn frickin collectors items geworden. Vooral de grotere modellen zijn enorm goed en stabiel. Er zijn zelfs modellen die in mint staat voor dikke duizende euros worden verkocht.

• dreeke
  • Laatst online: 31-10 13:54

dreeke

outdated icon

Maar het nieuwere Sansui (vanaf begin jaren '80) is troep.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Roderiktweaker
Ja heb nu gewoon de driade's eraan. Van je jamo's en die monacor maak ik wel een leuk setje in de studeer kamer. Meer dan twee luidsprekers heb je toch niet nodig. en die jamo's geven een vrij standaard geluid. Terwijl die driade's uniek klinken. Ik heb nu wel al gemerkt (veel verstekers gehad meestal voor een 10'tje gekocht) dat een versterker ergelijk wel het belangrijkste onderdeel is. ik hoor nu dingen die ik nooit gehoord heb. zoals een sambal in een nummer. mijn monacor brijde daar een stuk van. Nu hoor ik dat er tussenpauses inzitten. en driade's kunnen wel degelijk veel bas hebben....

ga toch zeker door met de audio.... computer zet ik dan wel op een laag pitje.. wil ook wel eens iets nieuws proberen (als ik een budget van 1500euro heb)

[ Voor 16% gewijzigd door Roderiktweaker op 24-03-2008 21:26 ]

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik vind een speaker belangrijker dan een versterker.
Ennuh sambal in een nummer? :+

Die jamo's hebben maar een goede luisterruimte mi, en dat is de vuilnisbak ;). (of een specifieke tweaker in AUD :P).

• Roderiktweaker
Antie jamo.. Normaal handel ik wel goed alleen die jamo's voor 45euro is geen top koop geweest. Het komt vast vanpas op een feest ofzo. heb nu wel 8 luisprekers in mijn kamer staan. (4 aan de tv 2 aan de PC) Die jamo's vind ik wel weer wat voor. Maar waarom zijn jullie zo antie jamo ?. ze zijn best goed de Compact 70/90's zijn ook echt goed. afgezien het fome.

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Roderiktweaker schreef op maandag 24 maart 2008 @ 22:21:
Antie jamo.. Normaal handel ik wel goed alleen die jamo's voor 45euro is geen top koop geweest. Het komt vast vanpas op een feest ofzo. heb nu wel 8 luisprekers in mijn kamer staan. (4 aan de tv 2 aan de PC) Die jamo's vind ik wel weer wat voor. Maar waarom zijn jullie zo antie jamo ?. ze zijn best goed de Compact 70/90's zijn ook echt goed. afgezien het fome.
Jamo heeft maar enkele goede series, waaronder de Concert. Maar verder stelt het niet veel voor.

Maar als je zo goed bent in handelen, waarom heb je dan geen centen en wel speakers en versterkers? :+

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• Roderiktweaker
heb ook telkens iets anders. Heb Kenwood's gehad. twee verschillende type's philipsén.ben nu wel platzak...... (9,00eurotjes nog). Die jamo's vind ik wel een plekie voor..

Bedankt iedereen voor het advice !
Pagina: 1