Toon posts:

Graka s-video HD signaal naar een normale tv mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs een nieuwe systeem aangeschafd. Nu wilde ik mijn oude composiet +s-video aansluiten maar ik krijg geen beeld op mijn tv. Nu wilde ik de bijgeleverde verloopje gebruiken maar daar zitten 3 tulpen op (rood blauw en groen) en ik heb maar 1 tulp op mijn composiet (geel).

Bij nader onderzoek bleek dat bij de bijgeleverde verloopje een HD-verloopje te zijn en dat je een speciale 3 tulps snoer nodig hebt, die wilde ik dus gaan kopen met aan het einde een scart aansluiting maar wat blijkt, die bestaat niet en ik moet ook een TV hebben die HD kan weergeven en die heb ik niet.

Is er een oplossing mogelijk die goedkoper is dan een tv kopen die HD kan weergeven? Het combineren van die 3 tulpen zoals bij s-video naar composiet?

Verwijderd

is dat zo'n verloopje met een rode,groene en blauwe tulp aansluiting? er zat zo,n verloop bij m'n ati 2400 pro kaart en dat schijnt voor hdcp te zijn.

je kan toch ook vanaf je videokaart een s-video kabel naar je tv en op je tv een scart aansluting met s-video en composiet aansluiting.

ik heb mijn mediacenter op die manier verbonden via s-video aan mijn tv. tv moet wel input hebben voor s-video.

er bestaan trouwens wel scartaanslutingen met 3 tulps snoer maar dan met rood,wit,geel (Composiet + geluid)aansluitingen, geen idee of je die kan combineren met je verloopje.

ps als je alleen composiet wil gebruiken kan je met een verloopje(din naar tulp geel) vanaf je videkaart naar je tv gaan. heeft je tv al een eigen composiet ingang of doe je het via een scart aansluting?
mvg

andy

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2008 19:29 ]

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:49

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 19:18:
is dat zo'n verloopje met een rode,groene en blauwe tulp aansluiting? er zat zo,n verloop bij m'n ati 2400 pro kaart en dat schijnt voor hdcp te zijn.
HDCP werkt alleen in combinatie met HDMI. Een rode, groene en blauwe connector is waarschijnlijk een component signaal, waarvoor je TV een ingang moet hebben die dit ondersteund.

[/offtopic]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 19:18:

je kan toch ook vanaf je videokaart een s-video kabel naar je tv en op je tv een scart aansluting met s-video en composiet aansluiting.

ik heb mijn mediacenter op die manier verbonden via s-video aan mijn tv. tv moet wel input hebben voor s-video.

er bestaan trouwens wel scartaanslutingen met 3 tulps snoer maar dan met rood,wit,geel (Composiet + geluid)aansluitingen, geen idee of je die kan combineren met je verloopje.

ps als je alleen composiet wil gebruiken kan je met een verloopje(din naar tulp geel) vanaf je videkaart naar je tv gaan. heeft je tv al een eigen composiet ingang of doe je het via een scart aansluting?
mvg

andy
De oude kabel is scart>snoer>tulp (composiet) en daarop een losse verloopje van tulp naar s-video.

Begrijp ik het goed dat ik met een gewone s-video snoer wel beeld zou moeten krijgen op mijn tv en dat ik niet perse een HD snoer moet gebruiken en een HD-tv? Dat zou wel heel goed nieuws zijn.

Ik heb wel s-video op mijn tv maar dan aan de zijkant en ook 3 tulpen (geel rood en wit) en ik heb liever aan de achterkant en daar is alleen 2xscart en 2 tulpen (rood en wit).

De bijgeleverde verloopje bij de 9600GT was idd rood blauw en groen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2008 20:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
JA!! Zojuist ff een svideo kabeltje geleend en ook scartblokje met s-video erop en tv aangesloten en ik heb beeld!!!

Ik was bang dat ik geen tv meer kon kijken via de pc maar het kan gelukkig dus nog gewoon.

Composiet werkt gewoon totaal niet op deze kaart. Ik heb een s-video naar tulp van ATI 9700pro geprobeerd en ook een s-video naar tulp van NVIDIA Geforce2 en beiden werken gewoon niet. Ik heb uiteraard in de configuratiewizard voor composiet en ook s-video gekozen.

Ik zal dus s-video snoer moeten kopen en ook een scartblokje met s-video erop.

Super, ben blij :)

Verwijderd

ben blij voor je, dat was ook wat ik bedoelde
gewoon videkaart > s-video kabel >scartblokje met s-video>tv
trouwens s-video geeft een stuk beter beeld dan composiet ,dus composiet moet je eigenlijk niet willen.
ik gebruik composiet nog wel eens als ik mijn camera eraan hang, maar dat beeld is een stuk minder

gr andy

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2008 13:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 12:28:
ben blij voor je, dat was ook wat ik bedoelde
gewoon videkaart > s-video kabel >scartblokje met s-video>tv
trouwens s-video geeft een stuk beter beeld dan composiet ,dus composiet moet je eigenlijk niet willen.
ik gebruik composiet nog wel eens als ik mijn camera eraan hang, maar dat beeld is een stuk minder

gr andy
Met mijn oude videokaart lukte s-video niet en heb ik er composiet van gemaakt. Maar ik moet toegeven dat het beeld wat ik zag op mijn tv gisteren er idd stuk scherper uitzag, ik dacht dat het door de graka kwam maar het zou kunnen dat het door de s-video kwam.

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:24
Ik zit nu te denken aan wat nieuwe onderdelen voor mijn HTPC, maar kom dan voor hetzelfde probleem te staan: mijn HTPC kan dan HD-content aan, maar mijn TV niet.

Ik weet dat de resolutie van mijn TV veel lager is dan HD, maar merk je nog iets in kwaliteitsverschil als je normale- of HD-content afspeelt op een gewone (non-HD) TV?

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

dan is de qualiteit die je tv weergeeft de qualiteit die je kijkt ;)
Pagina: 1