XS4ALL oplichting bij opzeggen.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taataa
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
In januari heb ik een Telfort ADSL verbinding plus bellen aangevraagd voor vervanging van mijn Xs4all abonnement. 28 januari heb ik mijn Xs4all abonnement opgezegd. Daar heb ik een bevestiging op gehad maar wel met de mededeling dat mijn maand opzeg termijn pas ingaat als ze bevestiging van mijn nieuwe provider ontvangen. Hierop heb ik gereageerd naar Xs4all dat ik daar niet mee akkoord ga en dat ik ze houd aan hun algemene voorwaarden van een maand opzeg termijn en dat ik na 28 februari niet meer van hun diensten gebruik wens te maken.
Op 26 februari werd mijn ADSL verbinding omgezet van Xs4all naar Telfort en 3 maart werd mijn KPN lijn afgesloten en belde ik ook via Telfort.
Ik heb een perfecte verbinding met 1.7 MB/s download en zelf iets snellere ping tijden dan bij Xs4all.
Nu blijft Xs4all mij rekeningen sturen. Na een telefoontje blijkt dat ik moet blijven betalen tot 25 maart omdat ze van KPN bericht hebben ontvangen dat dan mijn lijn omgezet wordt. Dat ik al niet meer bij KPN en Xs4all zit lijkt Xs4all niet te boeien. Een helpdesk medewerker beweerde zelfs dat ze konden zien dat mijn Xs4all lijn nog actief is. Ook interesseert het ze niet dat ik opgezegd heb en dat ik ze aan die maand opzeg termijn houd.
KPN zegt dat ze van 25 maart niets weten en dat ze alleen kunnen zien dat ik 3 maart omgezet ben en sinds dien geen klant meer van ze ben.
Nu had ik mijn automatische incasso voor de opzegging stop gezet en ik ga ze na 28 februari niets meer betalen. Waarschijnlijk kom ik daar wel mee weg want ze hebben geen poot om op te staan.
Maar dit is een standaard procedure van Xs4all en ik weet zeker dat er bij heel veel mensen die opgezegd hebben via automatische incasso teveel betaald wordt omdat Xs4all andere richtlijnen aanhoud voor opzeggen dan in hun algemene voorwaarden staat. En aangezien het altijd om relatief kleine bedragen gaat komen ze er nog mee weg ook. Maar bij ongeveer 20.000 opzeggingen per jaar als je daar per opzegging 20 tot 30 euro meer in rekening kan brengen dan gaat het voor Xs4all om een groot bedrag. Daarom kan ik dit ook niets anders noemen dan pure oplichting.
Wees gewaarschuwd als je opzegt bij Xs4all zorg in ieder geval dat je automatische incasso stopgezet wordt zodat je de betalingen zelf in de hand hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:58

nwagenaar

God, root. What's the differen

Normaal gezien doet XS4all niet geheel moeilijk, dus ik ga ervan uit dat je de verkeerde persoon te pakken hebt gehad of met de verkeerde afdeling heb gebabbeld. Want opzegging bij XS4all verloopt altijd via de afdeling Sales en nooit via de reguliere helpdesk.

Nu heb ik wel een vraag, heb je wel een opzeggings-brief gekregen van KPN? Dat is zo'n brief met "Jammer dat u weggaat. blaat blaat blaat" en daarin staat ook de omschakeling of wanneer het DSL signaal wordt opgeheven. Als dit niet het geval is, kan dit het probleem zijn waarom XS4all nog geen lijn-opzegging heeft doorgekregen van KPN (ik meende mij te herinneren dat KPN en XS4all hun eigen systemen gebruiken, KPN levert vervolgens aan wat erbij of eraf is gegaan).

Heb je hem wel gekregen, kopie/scan maken en deze verzenden naar XS4all. Van te voren wel even met Klantenservice/Sales overleggen en vragen om een (call)nummer zodat je dit kan opnemen in je voorblad. Vervolgens moet het geen probleem zijn.

Overigens, je hebt een maand opzeg termijn maar klaarblijkelijk heb je via de nieuwe provider een omschakeling aangevraagd (gezien de reactie van XS4all)? In dat geval is het dus wel correct dat XS4all zegt dat ze pas op aanvraag van de provider de omschakeling regelen en het abonnement opzeggen.

Overigens, ik vind het wel enorm hard om te zeggen dat er sprake is van oplichting.

[ Voor 3% gewijzigd door nwagenaar op 13-03-2008 20:48 ]

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

nwagenaar schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 20:48:
Normaal gezien doet XS4all niet geheel moeilijk, dus ik ga ervan uit dat je de verkeerde persoon te pakken hebt gehad of met de verkeerde afdeling heb gebabbeld. Want opzegging bij XS4all verloopt altijd via de afdeling Sales en nooit via de reguliere helpdesk.
Ik heb dezelfde ervaringen als TS bij het opzeggen van XS4ALL. Dat ging wel via de afdeling sales. Heel frustrerend allemaal.

[ Voor 7% gewijzigd door Gunner op 13-03-2008 20:50 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nike
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ook hier een hel met opzeggen XS4ALL.

Bevestingsbrief gehad, maar blijven afschrijven.
Elke keer weer mails+bijlages en faxen.
Het heeft ons zeker 3 maanden gekost om er vanaf te zijn.
Vroeger was ik een grote liefhebber van xs4all, maar na mijn ervaringen en een paar keer slechte ervaringen met de helpdesk, ben ik blij dat ik er vanaf bent.
Ik was ook degene van een oud DEMON klant waar ik echt nog nooit wat mee heb gehad, naar elende xs4all.

Zit nu bij Xenosite, en dat is pas top.
Gelijk reaktie met mails, bellen gaat top en service vele malen beter.
Vooral als je een eigen server thuis heb draaien.

-edit-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-05 21:49

dominic

will code for food

Ik had ook problemen met opzeggen van Xs4All. Zij hielden vol dat ik de overeenkomst zelf niet kon opzeggen maar alleen mijn nieuwe provider dit kon. Wettelijk gezien had ik gewoon een overeenkomst met Xs4All welke ik mag opzeggen wanneer ik wil. Pas na dreigen van mijn kant om een rechter uitspraak hierover te laten doen gingen ze akkoord.

Gewoon volhouden en anders je rechtsbijstand inschakelen. Xs4All houdt zich in deze niet aan de wet.

Download my music on SoundCloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Laatst online: 10:58

nwagenaar

God, root. What's the differen

Waarschijnlijk zijn er twee zaken die door elkaar worden gehaald. Namelijk het overstappen naar een nieuwe provider (abo + eventueel nieuwe telecomboer) of een opzegging.

Als er sprake is van de 1e optie, dan zal de nieuwe provider aangeven bij XS4all dat de overstap in werking moet worden gezet. Hierbij is het dus correct dat XS4all aangeeft dat zij eerst moet wachten op een go van de provider en krijgen zij van KPN door wanneer de lijn is vrijgegeven. In bepaalde gevallen gebeurt het waarbij de informatie van KPN richting XS4all niet goed is doorgekomen, maar je zou vanuit KPN hiervan een brief moeten hebben ontvangen met daarop de datum waarop de lijn vrij zal worden gemaakt zodat je nieuwe provider de resterende zaken kan regelen. Deze informatie moet je dus sturen naar XS4all.

Een opzegging daarentegen is dus de afschaffing van je abo zowel bij XS4all en KPN. Hierbij geeft XS4all KPN dus de opdracht om het DSL signaal op te heffen. Zodra dit is geregeld, is het abonnement ook bij XS4all over. Deze opzegging dient tenminste één kalendermaand voor de maandelijkse betaling te gebeuren. Dus stel je voor dat op 25-1 XS4all zijn incasso afhandeld, en je zegt op 28-1 op dan betekend dit dat je XS4all en KPN abonnement per 25-3 wordt opgegeven (is even een voorbeeld) en wordt de lijn vrijgegeven. In mijn geval heb ik bij een overstap gehad dat een lijn al na twee weken was opgeheven, bij het overleggen van een kopie van de brief van KPN heb ik uiteindelijk de laatste twee weken gewoon gecrediteerd gekregen en dit was binnen enkele dagen uitgevoerd.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:24
Ziet er heel bekend uit:
Rhodan in "[XS4ALL] incasso voor niet meer bestaand..."
Ondertussen is het maart en het loopt nog steeds.
1x een mailtje gehad dat mijn abo inderdaad was beeindigd, maar daarna werd er weer gewoon een maand ingehouden die natuurlijk weer werd terug geboekt en waarop ik weer een aanmaning brief toegestuurd kreeg.
Weer een mailtje gestuurd en daar nog geen antwoord op gekregen.
Had ik toch eigenlijk niet verwacht van zo'n provider met zo'n goede naam.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taataa
  • Niet online
nwagenaar schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 22:13:
Waarschijnlijk zijn er twee zaken die door elkaar worden gehaald. Namelijk het overstappen naar een nieuwe provider (abo + eventueel nieuwe telecomboer) of een opzegging.

Als er sprake is van de 1e optie, dan zal de nieuwe provider aangeven bij XS4all dat de overstap in werking moet worden gezet. Hierbij is het dus correct dat XS4all aangeeft dat zij eerst moet wachten op een go van de provider en krijgen zij van KPN door wanneer de lijn is vrijgegeven. In bepaalde gevallen gebeurt het waarbij de informatie van KPN richting XS4all niet goed is doorgekomen, maar je zou vanuit KPN hiervan een brief moeten hebben ontvangen met daarop de datum waarop de lijn vrij zal worden gemaakt zodat je nieuwe provider de resterende zaken kan regelen. Deze informatie moet je dus sturen naar XS4all.

Een opzegging daarentegen is dus de afschaffing van je abo zowel bij XS4all en KPN. Hierbij geeft XS4all KPN dus de opdracht om het DSL signaal op te heffen. Zodra dit is geregeld, is het abonnement ook bij XS4all over. Deze opzegging dient tenminste één kalendermaand voor de maandelijkse betaling te gebeuren. Dus stel je voor dat op 25-1 XS4all zijn incasso afhandeld, en je zegt op 28-1 op dan betekend dit dat je XS4all en KPN abonnement per 25-3 wordt opgegeven (is even een voorbeeld) en wordt de lijn vrijgegeven. In mijn geval heb ik bij een overstap gehad dat een lijn al na twee weken was opgeheven, bij het overleggen van een kopie van de brief van KPN heb ik uiteindelijk de laatste twee weken gewoon gecrediteerd gekregen en dit was binnen enkele dagen uitgevoerd.
Dat is precies de redenatie van Xs4all maar dit verzinnen ze zelf. In hun algemene voorwaarden staat een opzegtermijn van 1 maand en niet dat dat bij een overstap anders is. Er staat ook niet in hun algemene voorwaarden dat bij een overstap ook een derde partij moet opzeggen. Bij een overstap neemt de nieuwe provider de lijn gewoon over hier hoeft XS4all zelfs volgens mij niets voor te doen.
Dus in mijn geval als ik 28 januari opzeg en 26 februari zit ik bij Telfort dan verwacht ik dat ik tot 28 februari bij Xs4all moet betalen. De regels die Xs4all erbij verzint staan nergens beschreven. In mijn geval vinden ze zelfs dat ik tot 25 maart moet betalen omdat KPN tegen hun vertelt zou hebben dat dan de lijn omgezet wordt. Terwijl KPN tegen mij zegt dat ze van niets weten en dat klopt ook want ze hebben de lijn al 3 maart omgezet zoals ze van te voren per brief ook tegen mij gemeld hadden.
Een rechtsbijstand is leuk maar het gaat uiteindelijk maar om 20 tot 30 euro en volgens mij doen die niet zoveel voor dit bedrag. Vandaar dat Xs4all er mee weg komt. Wanneer ik niet betaal zal ik er waarschijnlijk ook wel niets van horen misschien een brief van een incasso maar voor de rechter zal het wel nooit komen. Ondertussen kan Xs4all verder gaan met hetzelfde truukje uit te halen bij andere opzeggers die een automatische incasso hebben en niet gelijk hun geld binnen 30 dagen hebben laten stoneren.
Ik vind dit echt schandalige praktijken en durf dit zonder problemen pure oplichting te noemen.
En de afdeling sales van Xs4all begrijpt mijn probleem volkomen maar kunnen helaas niets voor me doen. Ja het zijn redelijke mensen bij Xs4all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
Inderdaad schandalig.
Kleine update, vandaag weer een brief van XS gehad en nu mt de melding dat ze een incasso buro hebben ingeschakeld. Ook nog maar eens gebeld en te kennen gegeven dat ik het nu bij mijn rechtsbijstand verzekering heb neer gelegd, wat ik ook zo net heb gedaan.
Ben het nu wel zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbemans
  • Laatst online: 29-01 14:52
Meld aan de incassogasten dat je in dispuut bent met hun opdrachtgever. Is het meteen opgelost: bye bye incassoburo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cs_Alpha
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-03 21:00

Cs_Alpha

Dus...

Ik vind dit oplichting noemen niet helemaal terecht. Er zitten blijkbaar wat fouten in de verschillende procedures maar ook al gebruik je automatisch incasso, je bent zelf altijd verantwoordelijk voor wat er allemaal van je rekening wordt afgetrokken.

Daarnaast moet je gewoon als het kan schriftelijke bevestiging vragen van de opzegging. Als een nieuwe provider beloofd dit tijdig te doen, daar schiftelkijke bevestiging van vragen. Wellicht zitten zij wel fout..

Taataa noemt dit oplichting omdat Xs4all zogenaamd rijk wordt van opzeggingen maar als mensen een onterechte incasso zelf niet opmerken en melden vind ik het geen oplichterij. Daarbij kan ik me het niet voorstellen dat dit bij alle 20.000 opzeggingen fout gaat..

Mijn opzegging bij Xs4all vorig jaar verliep overigens prima.. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taataa
  • Niet online
Cs_Alpha schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 11:29:
Ik vind dit oplichting noemen niet helemaal terecht. Er zitten blijkbaar wat fouten in de verschillende procedures maar ook al gebruik je automatisch incasso, je bent zelf altijd verantwoordelijk voor wat er allemaal van je rekening wordt afgetrokken.
Ik kreeg de reactie we kunnen niets voor u doen. Ik krijg niet de indruk dat Xs4all vind dat de procedure fout is. Als je bij Xs4all klaagt dat ze teveel afgeschreven hebben krijg je de reactie dat dat geen probleem is en dat ze het teveel betaalde met de eindafrekening terug storten. Als ik hier op vertrouwd had dan had ik dus gezien dat ze mij laten betalen tot 25 maart. Dan had ik dus moeten zien hoe ik dat geld teruggekregen had. De meeste mensen zullen het hier bij laten zitten.
Daarnaast moet je gewoon als het kan schriftelijke bevestiging vragen van de opzegging. Als een nieuwe provider beloofd dit tijdig te doen, daar schiftelkijke bevestiging van vragen. Wellicht zitten zij wel fout..
Hier zit dus het probleem het is toch belachelijk dat mijn nieuwe provider ook bij Xs4all moet op zeggen. Ik heb toch een contract met Xs4all en niet Telfort. Dus waarom zou ik aan Telfort vragen voor mij op te zeggen. Bij de aanvraag van Telfort geeft Telfort ook duidelijk aan dat je zelf verantwoordelijk bent voor de opzegging bij Xs4all.
Daarbij kan ik me het niet voorstellen dat dit bij alle 20.000 opzeggingen fout gaat..
Daar ben ik wel benieuwd naar zijn er mensen waarbij exact de maand aangehouden is nadat Xs4all de opzegbrief ontvangen heeft of is het altijd een paar dagen extra die ze in rekening brengen omdat Xs4all vind dat ze pas de maand mogen gaan tellen als KPN actie onderneemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
En daar ben ik nu wel eens nieuwsgierig naar, in hoevere is die zogenaamde Telco meldingen rechtsgeldig?
Ik zeg op en dat ik naar een andere provider gaat dat is mijn zaak toch?
Zeker in mijn geval daar het nog naar het BBned is gegaan ook.
En buiten dit alles, Tweakdsl heeft mij verzekerd dat die Telco afmelding correct en op tijd is uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151463

hier GEEN hel met opzeggen van xs4all.
Ik heb simpelweg niet opgezegd voor het overstappen naar telfort.
Dat gebeurde door telfort zelf, die geeft het wel door. De enigste invloed die ik gegeven heb is het definiëren van de datum van de ingebruikname van telfort adsl. Precies op die datum is mijn verbinding omgezet naar telfort en kon ik internetten via telfort. Diezelfde week kreeg ik een brief van xs4all dat ik opgezegd had etc en dat teveel gemaakte kosten voor die maand gecrediteerd worden, is ook gebeurd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 22:28

Wiebbe

<none />

Even voor de duidelijkheid, heb je je oude telefoon nummer meegenomen?

Zo ja, dan mag je XS4ALL heel dankbaar zijn. Telefonie nummers kunnen alleen geporteerd worden als het abbonement nog actief if, zodra je hem afsluit ben je de sjaak en kan het gewoon zo zijn dat je je nummer kwijt bent!

Het is bij ELKE telecom provider zo dat de NIEUWE aanbieder het pakket moet opzeggen, is het dus een telefonie/internet pakket dan moeten die actief blijven TOTDAT de nieuwe provider het opzegd..

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-05 14:22
Mijn inziens kun je altijd opzeggen. Dus bij een overname telco migratie: minimaal 6 weken voor einde contract datum aanvraag doen met een planning van de overname op 5 dagen (minimaal 1 dag) voor einde contract datum, de nieuwe isp telco moeten binnen 10 dagen een plannings datum geven voor oplevering, daarna opzeggen zoals men normaal zou opzeggen. Als ze dit laatste niet doen of als ze dat afwijzen is het of beleid maar het kan ook zijn dat een opzegging in hun systeem op de lijn al het andere blokeerd wat heel slecht zou zijn omdat zoiets wel technisch kan en dan is het onwillendheid.

Als klant kun je altijd een reguliere opzegging doen, en (als het normaal werkt) hoef je niet te vertellen dat je laat overnemen zolang je maar een plannings datum hebt bij je nieuwe isp voor de technische oplevering (dat is een bevestiging wanneer harde datum het geleverd wordt niet een bevestigings brief aanvraag) kun je daarna gewoon opzeggen, zo heb ik het gedaan.

Jammer genoeg is dit naderhand en lost dit niet de ts zijn probleem op.

Voor nummer portering telefonie gelden andere regels dit is alleen technisch adsl verhaal.

[ Voor 4% gewijzigd door EnderQ op 14-03-2008 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 22:28

Wiebbe

<none />

Hij had het ook over bellen, dus ik vermoed dat het een combinatie is geweest. Zeker samen met het opzeggen van Telfort erbij lijkt mij dat erg duidelijk of lijkt heel erg dat er op dat ze daarom een maand langer hebben actief laten staan ;)

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taataa
  • Niet online
Wiebbe schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 12:58:
Even voor de duidelijkheid, heb je je oude telefoon nummer meegenomen?

Zo ja, dan mag je XS4ALL heel dankbaar zijn. Telefonie nummers kunnen alleen geporteerd worden als het abbonement nog actief if, zodra je hem afsluit ben je de sjaak en kan het gewoon zo zijn dat je je nummer kwijt bent!
Wat een onzin. Mijn Telefonie liep bij KPN en mijn ADSL bij Xs4all. Bij Telfort heb ik ADSL en Telefonie genomen. 26 Februari heeft Telfort mijn ADSL overgenomen en 3 maart heeft KNP mijn nummer geporteerd.
Ik had ook alleen ADSL naar Telfort kunnen laten zetten en een jaar later mijn Telefonie van KPN naar Telfort dan had ik ook Xs4all niet nodig gehad.

Xs4all en andere maken het verhaal soms onnodig complex. Voor mij als klant interesseerd het me natuurlijk eigenlijk niet wat Xs4all, Telfort en KPN achter de schermen allemaal moeten regelen om de overstap voor elkaar te krijgen.
Mijn overstap is technisch perfect gegaan en volgens verwachting. Mijn probleem is dat ik bij Xs4all 28 januari opzeg met een maand opzeg termijn, op 26 februari al bij Telfort zat en ik nu volgens hun tot 25 maart moet betalen. In mijn ogen zeer onterecht maar ik ga dat toch niet betalen en de irritatie die ik heb gehad kom ik wel overheen. Maar als blijkt dat Xs4all bij alle opzeggers zo werkt wat volgens mij zo is want nadat je opgezegd hebt krijg je een brief thuis dat je opzegtermijn pas ingaat als je nieuwe provider ook opzegt dan klopt daar geen zak van en dan wil ik mensen hier daar voor waarschuwen.
Wiebbe schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 12:58:
Het is bij ELKE telecom provider zo dat de NIEUWE aanbieder het pakket moet opzeggen, is het dus een telefonie/internet pakket dan moeten die actief blijven TOTDAT de nieuwe provider het opzegd..
Dat het bij elke provider zo is maakt nog niet dat het redelijk is. Ik heb een contract met Xs4all en ik alleen kan deze opzeggen volgens de algemene voorwaarden van een maand opzeg termijn. Er staat nergens dat er ook een derde partij is die voor mij moet opzeggen. Nogmaals hoe het technisch achter de schermen loopt is niet mijn zorg maar die van Xs4all en Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taataa
  • Niet online
Nog eens met KPN gebeld zij beweren nu ook opeens dat ik nog bij Xs4all zit. Als ik zeg dat ik al bij Telfort zit geloven ze me niet want dat staat waarschijnlijk niet in hun scherm. Bij de status pagina bij Xs4all staat nu dat ik 30 maart ben omgezet terwijl dit 26 februari al gebeurt was. Als ik mails hierover naar Xs4all stuur met de vraag of iemand dit nu eens goed wil uitzoeken krijg ik geen reactie. Wat een ergenis.
Ik heb zelf maar uitgerekend wat ik Xs4all nog verschuldigd was tot 26 februari en dat overgemaakt naar ze.
Ben blij dat ik weg ben bij Xs4all dit is niet meer de provider met de kwaliteit waar ik nu 8 jaar bij gezeten heb. Kan iedereen het advies geven die bij Xs4all zit om eens kritisch te kijken of nog wel waar voor hun geld krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taataa
  • Niet online
Nu kreeg ik van Xs4all een brief dat de overgang klaar is en dat ik binnenkort een afrekening kan verwachten. Wat een ergernis weer, ze willen gewoon niet geloven dat ik al meer dan een maand bij Telfort zit. Afgelopen vrijdag toch maar weer eens de telefoon gepakt en Xs4all gebeld. Weer hetzelfde verhaal ze wilden niet geloven dat ik 26 februari al was omgezet. Na aandringen dat ik dit ongelooflijk vind en dat ze misschien eens na mijn data verkeer moeten kijken na 26 februari viel eindelijk het kwartje bij ze. Ze zien nu zelf ook dat de omzetting 26 februari was en niet 25 maart. Ze zeggen dat ze het administratief nu in orde gaan maken.
Naar nu al heel wat verhalen gelezen te hebben hebben over providers geloof ik niet dat er een provider is die zijn zaakjes goed voor elkaar heeft. Xs4all heeft deze naam misschien nog maar volgens mij is Xs4all nu gewoon 1 van de vele.

Wat nu nog niet blijft kloppen is dat Xs4all bij een overstap de maand opzegtermijn negeert en gewoon zegt dat pas als de nieuwe provider opzegt de maand ingaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6153

Je geeft aan dat je niet meer bij KPN zit... Dit is niet het geval, dat zit je wel KPN is eigenaar van o.a. Telfort, XS4ALL en nog een aantal andere merken/bedrijven. Daarnaast maken Telfort & XS4ALL beiden voor het grootste deel gebruik van het KPN-netwerk.

Het kan zijn dat er een administratieve issue is, dat is regelmatig bij ADSL-providers het geval. Het updaten van databases met de juiste info wil nog wel eens misgaan. Maar dit probleem speelt vaker, en niet alleen wanneer je switched tussen 2 verschillende ADSL-providers die van het KPN-netwerk gebruik maken - wat volgens mij ook hier het geval is. Ook wanneer je met bijv. Bbned te maken is, kan een overstap problemen opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taataa
  • Niet online
Anoniem: 6153 schreef op maandag 07 april 2008 @ 13:40:
Je geeft aan dat je niet meer bij KPN zit... Dit is niet het geval, dat zit je wel KPN is eigenaar van o.a. Telfort, XS4ALL en nog een aantal andere merken/bedrijven. Daarnaast maken Telfort & XS4ALL beiden voor het grootste deel gebruik van het KPN-netwerk.
Met niet meer bij KPN zitten bedoel ik dat ik mijn telefonie ook van KPN naar Telfort heb overgezet en ik dus geen rekeningen meer krijg van KPN. Dat KPN eigenaar is van Telfort weet ik maar is verder natuurlijk niet zo interessant voor mijn probleem.
Anoniem: 6153 schreef op maandag 07 april 2008 @ 13:40:
Het kan zijn dat er een administratieve issue is, dat is regelmatig bij ADSL-providers het geval. Het updaten van databases met de juiste info wil nog wel eens misgaan. Maar dit probleem speelt vaker, en niet alleen wanneer je switched tussen 2 verschillende ADSL-providers die van het KPN-netwerk gebruik maken - wat volgens mij ook hier het geval is. Ook wanneer je met bijv. Bbned te maken is, kan een overstap problemen opleveren.
Je hebt gelijk het is gelukkig voor mij alleen maar een administratief probleem. Mijn ADSL en telefonie werkt perfect. Maar het is wel een behoorlijke ergenis als je met zo'n helpdesk te maken hebt om het geprobeerd opgelost te krijgen. Ze luisteren niet naar je probleem en proberen zo snel mogelijk van je af te komen. Behalve afgelopen vrijdag toen had ik een goede die wel verder keek dan zijn neus lang was. Gelukkig kan ik hier wat frustratie van mij afschrijven en misschien mensen helpen/waarschuwen die met de zelfde problemen zitten.

Overigens krijg ik net weer een mail van Xs4all wat een antwoord is op een eerdere mail die ik gestuurd heb. Hier melden ze weer doodleuk dat mijn verbinding 30 maart omgezet is. Ongelooflijk ik dacht dat het afgelopen vrijdag geregeld was. Ze hadden het ook bij mijn gegevens gezet. Dat moet die gozer die mij nu een mail gestuurd heeft ook gelezen hebben. Al bleek uit zijn antwoord wel dat hij er niet veel tijd ingestoken had en mijn vraag niet goed gelezen had.
We zullen wel zien hoe het verder afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
En ik ben ook nog steeds bezig met XS. Nu hebben ze eindelijk mijn abo afgesloten op eind maart, maar dit had eind november moeten zijn. Maak ook geen gebruik meer van XS sinds eind november. En ze blijven toch nog steeds rekeningen sturen, zelfs laatst weer over de nieuwe periode en dat terwijl ze nu ook zelf zeggen dat het is stop gezet. Is een zooitje daar.
Maak me er niet meer druk om, als ik zie dat het afgeboekt is, laat ik het terug storten.
Ik hoop eigenlijk dat ze het zo ver laten komen dat het voor een rechter oid gaat komen. Ik heb genoeg bewijzen om mijn eind datum te staven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sb37
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-03 13:58
Ook hier grote problemen met het opzeggen van XS4ALL. Begin maart de eerste poging gedaan. Na twee weken verscheen op de status pagina van XS4ALL de mededeling dat de order zonder kosten geannuleerd was. Hoezo? Waarom? xs4all gebeld, werd doorverwezen naasr KPN. KPN kon geen reden vinden. Na overleg met sales nogmaals een opzeggingsfomulier ingevuld. Twee weken later: "Na overleg met U geannuleerd" Maar er is helemaal geen overleg geweest! En als dat er zou zijn geweest zou ik zeker niet van de opzegging afgezien hebben. Weer een opzegging ingeschoten. Weer twee weken later zonder kosten geannuleerd. Ditmaal omdat er een nog niet afgehandelde ADSL aanvraag zou liggen. Onzin! Na een maand wachten de 4e opzegging ingeschoten. En weer twee weken later: zonder kosten geannuleerd omdat er een niet afgehandelde ADSL aanvraag zou liggen.

Overigens nooit per brief of email op de hoogte gesteld van het mislukken van de opzegging. Zag dit zelf in de status pagina. Op zich niet zo'n probleem, ware het niet dat ik de status pagina nu niet meer kan bekijken!

Ik ben dus inmiddels 3 maanden verder, en E110 teveel lichter (E55 p/m).
Nooit heb ik klachten gehad over XS4ALL, maar dit is beneden alle peil! Ik wil er gewoon vanaf. Morgen maar eens kijken hoe ik een beeindiging kan forceren. Ik voel mij wel degelijk opgelicht!

[ Voor 10% gewijzigd door sb37 op 10-06-2008 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268327

sb37 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 20:53:
Ik ben dus inmiddels 3 maanden verder, en E110 teveel lichter (E55 p/m).
Nooit heb ik klachten gehad over XS4ALL, maar dit is beneden alle peil! Ik wil er gewoon vanaf. Morgen maar eens kijken hoe ik een beeindiging kan forceren. Ik voel mij wel degelijk opgelicht!
Gaat dit heden nog steeds zo als je opzegt bij xs4all ? Iemand recente ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Het is bij XS4ALL momenteel dezelfde bureaucratische puinhoop als bij de meeste ADSL providers. Lange wachttijden, en administratieve fuckups. Je kan net zo goed Alice of Telfort nemen, kost je de helft, dezelfde ellende.

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Laatst online: 20-12-2024
Anoniem: 268327 schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 15:11:
[...]

Gaat dit heden nog steeds zo als je opzegt bij xs4all ? Iemand recente ervaringen hiermee?
Ja, bij Xs4all is het nog steeds ellende als je opzegt. Ze houden zich niet aan de wet en ze halen ongeoorloofd geld van je rekening.

Wanneer een klant opzegt, moet diegene zich aan de opzegtermijn houden. Prima natuurlijk, dat hebben we met elkaar afgesproken om zowel de klant als het bedrijf te beschermen. De opzegtermijn is een maand, wat inhoudt dat wanneer je opzegt, je nog één keer een volle maand betaald.

Ik had opgezegd, een week voordat de nieuwe maand in zou gaan. Je zou dus kunnen zeggen dat ik nog die week, plus die ene maand het abonnement zou hebben. Alleen haalt Xs4all partijen erbij, die geen enkele relatie hebben met het contract tussen de klant en Xs4all. Dat is illegaal en dat weten ze ook. Ik kreeg daar dus ook mee te maken, waar ik natuurlijk geen genoegen mee heb genomen. Als ik opzeg, dan geldt de datum van opzegging door mij en niet tot een andere partij bij Xs4all komt aankloppen. Daardoor heeft Xs4all aangegeven dat de bescherming van de klant ze niets kunnen schelen. Ze roepen altijd maar dat de klant bij hun veilig zit, ze zeggen er alles aan te doen om de rechten van de internetter te beschermen. Ja, het is makkelijk om jezelf op die manier te verkopen, leuke publiciteitsstunt. Maar zodra de klant het recht uitoefent om bij Xs4all weg te gaan, dan weten ze ineens niet meer wat de regels zijn.

Zo hebben ze ook, na afloop van mijn abonnement, gewoon geld van mijn rekening gehaald. Dat is toch wel veel lef hebben, om anderhalve maand na opzeggen te doen alsof de opzegging niet is uitgevoerd. Ik ben er heel simpel in, de bank heeft direct van mij de opdracht gekregen om de onrechtmatige incasso terug te boeken.

Het contact is ook slecht te noemen. Ze doen alsof het de normaalste zaak van de wereld is om de mensen op te lichten, door er andere partijen bij te halen die niets met het contract te maken hebben. Ze stelen het geld van mijn rekening en dat terwijl ik hun al van te voren had aangegeven dat ik met die incasso (ze hadden het lef om een rekening aan te maken na contractbeëindiging!) niet accoord zou gaan, maar daar hoorde ik niets meer over tot er een week later dus het geld gestolen is.

Ik heb altijd Xs4all aangeprezen als een goede provider. Diverse mensen hebben daardoor ook een abonnement afgesloten, zelfs bedrijven hebben dat gedaan. Ik ben benieuwd hoe die zullen reageren wanneer ik met het bovenstaande verhaal aan kom zetten. Er is uiteindelijk maar 1 manier om Xs4all te laten luisteren, door met z'n allen geen genoegen te nemen met hun wanpraktijken en op te zeggen.
strandbal schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 16:34:
Je kan net zo goed Alice of Telfort nemen, kost je de helft, dezelfde ellende.
Bij mij scheelt het verhoudingsgewijs zelfs 90 procent! Dezelfde ellende is best mogelijk, maar ze beloven ook niet de beste provider te zijn. Dat is wat het zo hypocriet maakt van Xs4all.

[ Voor 6% gewijzigd door yodeluxe op 16-11-2008 11:59 ]

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Laatst online: 17-10-2023
@yodeluxe : Enige zin om te vertellen welke externe partijen ze er dan bij halen en sinds wanneer je het contract hebt?

Want dit klinkt mij wel heel wazig in de oren, en alhoewel ik zelf geen xs4all account heb maar hun wel heb aangeraden aan vrienden en kenissen ben ik toch wel benieuwd wat het verhaal nou is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
Gomez12 schreef op maandag 17 november 2008 @ 00:57:
@yodeluxe : Enige zin om te vertellen welke externe partijen ze er dan bij halen en sinds wanneer je het contract hebt?

Want dit klinkt mij wel heel wazig in de oren, en alhoewel ik zelf geen xs4all account heb maar hun wel heb aangeraden aan vrienden en kenissen ben ik toch wel benieuwd wat het verhaal nou is...
Ze gaan wachten op bericht van de provider waar ik naartoe wilde gaan. Pas als ze daar bericht van hebben gekregen, gaat de opzegtermijn in. Dus als er bijvoorbeeld bij Xs4all opgezegd wordt op 25 november, terwijl de nieuwe maand van je abonnement 1 december ingaat, dan is dus de laatste dag van je contract op 31 december (1 maand opzegtermijn). Je zegt dus die 25 november op, maar de nieuwe provider geeft dat op 1 december door aan Xs4all, dan moet je dus die maand uitzitten, plus dus de volle maand, waardoor je dus nog tot en met 31 januari moet betalen. En dat terwijl je dus zelf wel netjes op tijd bent geweest.
Deze praktijk is dus illegaal, want de nieuwe provider is geen partij in het contract dat ik met Xs4all heb. Ik ben degene die opzegt, maar Xs4all weigert mijn recht om op te zeggen. Het blijkt standaard (wan)praktijk te zijn, ik heb het al vaker geleden en het is een van de redenen dat ik hier dan ook ben weggegaan.

En sinds wanneer ik het contract heb? Het is via een overname gegaan anderhalf jaar geleden vanaf een andere ISP. Dat contract is weer van ruim 5 jaar geleden en toen gold al een opzegtermijn van een maand (na uitzitten van het eerste jaar natuurlijk).

Ik was ook eerst iemand die Xs4all aanraadde, maar daar ben ik nu compleet vanaf gestapt. Het is er een puinhoop, ze opereren buiten de wet en hebben alle principes overboord gezet. Misschien dat onder een nieuw management deze ISP weer wat van het vertrouwen kan herstellen, maar ik zie dat voorlopig nog niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-05 12:54
Ik kan me voorstellen dat nu je bij XS4all zit, dat je je aan hun contract hebt verbonden. Blijkbaar heb je nu een xs4all contract.

Wat ik me wel afvraag, is je nieuwe provider al actief op je ljin?

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
Murcielago schreef op maandag 17 november 2008 @ 09:21:
Ik kan me voorstellen dat nu je bij XS4all zit, dat je je aan hun contract hebt verbonden. Blijkbaar heb je nu een xs4all contract.

Wat ik me wel afvraag, is je nieuwe provider al actief op je ljin?
Nee, ik heb het contract opgezegd. Natuurlijk ben ik aan hun contract gebonden, maar er staat nergens in het contract dat ze moeten wachten op een andere ISP. Dat mag ook niet. Zelfs al had het in het contract staan, was dat deel ervan ongeldig, aangezien het onwettelijk is. Als consument sluit je een contract af, maar je hebt ook recht om op te zeggen. Daar is een opzegtermijn voor, volgens voorwaarden Xs4all is deze een maand. Dan kan ik dus opzeggen en die maand in acht nemen. Maar ze kunnen me dan niet dwingen om nog een extra maand te betalen, omdat ze niet naar de consument luisteren, maar naar een of ander ander bedrijf en dan pas de maand laten ingaan.

De nieuwe provider was ook netjes op tijd actief op de lijn, een week voordat mijn abonnement beëindigd zou moeten worden. Dit had ik speciaal aangevraagd, zodat ik zeker was niet zonder internet te komen zitten. Maar zelfs als de nieuwe aansluiting later was geweest, dan nog had Xs4all geen recht gehad om gewoon het abonnement door te laten gaan.
Stel je voor, je bent naar een ander huurhuis gegaan, je hebt de huur van je oude huis op tijd opgezegd. Alleen, omdat de oude huisbaas nog geen bericht had gekregen van de nieuwe huisbaas van de verhuizing, gaat de oude huisbaas gewoon door met huur rekenen. Dat zou toch ook bizar zijn?

Het staat ook exact op het contract, tussen welke personen en welke bedrijven dat contract is opgesteld. Zolang ik in dat contract alleen mijn eigen naam en de naam van de ISP zie, dan hebben zowel ik als de ISP ons daaraan te houden. Elke andere partij, of dat nu een persoon is of een bedrijf, heeft er niets mee te maken en heeft dus ook geen enkel recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-05 12:54
Tsja, de afspraak die in ISP land geldt is dat de nieuwe provider bij overname van signaal de oude provider informeert over een opzegging. Dit is namelijk zo afgesproken, omdat indien de klant zelf bij de oude provider opzegt, hij zijn verbinding kwijt kan raken.
Je hoeft je oude ISP dus niet te vertellen dat je overgaat naar een nieuwe ISP, ook hoef je niet op te zeggen. In 99 van de 100 gevallen heb je dus nergens last van. Helaas heb jij nu de pech dat de informering vanuit de andere ISP vertraging oploopt.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264653

Daar sla je de plank volledig mis denk ik. De enige reden om je nieuwe dan wel oude provider te informeren over een overstap is om te voorkomen dat er een sloop opdracht komt. Voorbeeld van Telfort m.b.t. overstappen:

Na de bevestigingsbrief ontvang je een tweede brief met daarin de opleverdatum van Telfort internet. Nu de opleverdatum bekend is kun je je huidige internetabonnement opzeggen. Helaas mag Telfort dit niet voor je doen. Om je te helpen heeft Telfort alvast een opzegbrief voor je opgesteld. Kies je huidige internetaanbieder en download de betreffende opzegbrief:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Murcielago schreef op maandag 17 november 2008 @ 15:46:
Tsja, de afspraak die in ISP land geldt is dat de nieuwe provider bij overname van signaal de oude provider informeert over een opzegging.
Wie zegt dan dat ZIJ (xs4all) hoeven te weten waar je naartoe gaat, of zelfs DAT je al ergens anders naartoe gaat. Misschien ga je wel over op fiber of coax of UMTS, gaat hun geen ene reet aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
Murcielago schreef op maandag 17 november 2008 @ 15:46:
Tsja, de afspraak die in ISP land geldt is dat de nieuwe provider bij overname van signaal de oude provider informeert over een opzegging. Dit is namelijk zo afgesproken, omdat indien de klant zelf bij de oude provider opzegt, hij zijn verbinding kwijt kan raken.
Je hoeft je oude ISP dus niet te vertellen dat je overgaat naar een nieuwe ISP, ook hoef je niet op te zeggen. In 99 van de 100 gevallen heb je dus nergens last van. Helaas heb jij nu de pech dat de informering vanuit de andere ISP vertraging oploopt.
Nee, het probleem is dat het standaard policy van Xs4all is om een opzegging van de klant niet te accepteren. Opzeggen moet je namelijk zelf doen en ik heb dat ook gedaan, want een andere ISP is namelijk geen partij in het contract tussen mij en Xs4all. Ik heb een finale datum aangegeven, volgens de voorwaaden van Xs4all en de wet. Daar wilde Xs4all zich aan onttrekken. Dat mag dan afspraken zijn tussen ISP's, maar dat zijn dan onwettige afspraken.

Dus het gaat niet in 99 van de 100 gevallen goed, bij Xs4all gaat het in 100 van de 100 gevallen fout, doordat ze een onwettige regel toepassen (een regel die in 100% van de gevallen door de rechter vernietigd zal worden). Het maakt daarbij niet uit of het achteraf is goedgekomen of niet, het is al fout in de procedure die Xs4all aanhoudt.
Daarbij, laat je verbinding nooit afhangen van het opzeggen van een andere partij, want als de oude ISP moeilijk wil doen, kan dat makkelijk (alleen jij weet wanneer je hebt opgezegd en op welke manier). Altijd zelf de regie in handen houden! En als een partij zich dan niet aan de wet weet te houden (zoals Xs4all), dan kunnen ze wat dat betreft zich scharen bij de dubieuze bedrijven (en dan druk ik me nog voorzichtig uit).

Nogmaals, ik heb zelf opgezegd, netjes volgens de voorwaarden en de wet. Xs4all houdt zich niet aan de wet en hun eigen voorwaarden en halen er ineens de nieuwe ISP bij als een partij, terwijl dat nergens in het contract staat. Dit is het standaard beleid van Xs4all en is totaal onwettelijk, er bestaat geen enkele basis voor, behalve om Xs4all op illegale wijze aan extra inkomsten te helpen.

De verbinding, puur de lijn, komt ook niet van de ISP vandaan, maar van de lijnprovider. Dus als ik opzeg bij de ISP, hoeft de lijn niet opgezegd te worden. Dat dit wel gebeurd, staat hier verder buiten. Xs4all kan gewoon de service via de lijn stoppen, maar de lijn blijft gewoon liggen. Je zou het kunnen vergelijken met dat als je de KPN opzegt, dat ze dan in je tuin gaan graven om de kabel eruit te halen. Dat gebeurt nu toch ook niet? Het is onzin om dan een lijn te verbreken in de centrale, zeker als de lijn bij de nieuwe ISP dezelfde bljift (zelfde lijnprovider dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

To: "XS4ALL Internet B.V." <saveteam x>
Subject: Re: Opzeggen ADSL met behoud Pack (Email-Id: xxxxxxx)
Date: Tue, 02 Dec 2008 14:38:47 +0100

XS4ALL Internet B.V. on Tue, 02 Dec 2008 08:23:26 (GMT) typed:

> Geachte heer x,
> 
> Bedankt voor uw email. Vriendelijk wil ik u vragen telefonisch contact met ons
op te nemen op nummer: 020 398 7540. Mijn collega&#8217;s staan u dan graag te woord.
> 

Ik zie daar de toegevoegde waarde niet van.
Alle benodigde informatie staat reeds in mijn eerdergenoemde brief.
Die heeft u, als het goed is, ook reeds per post ontvangen,
en kunt u downloaden en printen, mocht uw post-bezorger alles
wat niet aangetekend is verzonden 'per ongeluk' kwijtmaken.

> Ik hoop u voldoende te hebben geïnformeerd.

In de wetenschap verkerend dat ik u voldoende heb geïnformeerd,
verblijf ik, groetend,

x

enne..

To: "XS4ALL Internet B.V." <sales x>
Subject: Wijzigingsverzoek betalingsregeling.
Date: Tue, 02 Dec 2008 15:04:59 +0100
Cc: x, x

Geachte mensen van XS4All,

Omdat ik weinig vertrouwen heb in een optimaal verloop van mijn
deel-opzegging, wil ik u dringend verzoeken om de wijze van
betaling van mijn rekeningen per direct te veranderen
van "automatische incasso" naar betalen "per acceptgiro".

Mijn abonnementsgegevens:

Gebruikersnaam  x  (te behouden voor Pack abo)
E-mailadres     x @xs4all.nl
Relatienummer   6xxxxx

Automatische Incasso-betalingen geschieden nu vanaf

Postbankrekening-nummer x
t.n.v.
x
xstraat x
10xx xx  Amsterdam

Alvast dank,

x

N.B. Ik wens hier geen telefonisch overleg over te plegen.
U bent een internet-provider, ik neem aan dat u e-mail als
volwaardig communicatiemedium kunt beschouwen en hanteren.

:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
Zelfs na een e-mail van mijn kant dat de rekening niet correct is vanwege de opgezegde dienst, blijven ze beweren dat ik gewoon moet betalen. Ik weet niet hoe ik het nu aan hun verstand moet brengen dat ze dus geen recht hebben op dat geld, dat de dienst opgezegd is ruim een maand van te voren, dat als de klant opzegt dat ze niet moeten gaan wachten op een derde partij. Misschien moet ik er nog maar een mail aan wagen, om ze duidelijk te maken dat ze dus geen recht hebben op dat geld. Of ik kan het er zo even bij laten, ik hoef toch niet zoveel moeite te doen om die mensen daar wat juridisch op te voeden? Na drie keer malen lijkt het me dat de booschap toch we over moet zijn gekomen. Dat ze hardleers zijn, is dan meer hun probleem.

In ieder geval zal ik hier weer posten als er nieuws is, als ze een herinnering sturen of misschien wel een incassobureau. En natuurlijk post ik hier ook, als ze hun welgemeende excuses aanbieden, ik sta er nog wel open voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

To: info  xs4all
Subject: Opzegging ADSL
From: x
Date: Thu, 04 Dec 2008 10:51:31 +0100

Geachte XS4All,

Zoals reeds aangegeven in mijn Opzegbrief (door u ontvangen en verwerkt
op 1 december jongstleden, en in te zien op http://x )
is het ADSL abonnement dat ik bij u heb voorbij per 26 januari 2009.
Ook verzoek ik in mijn brief om overgang naar een 'Pack' abonnement.

U heeft mij nu een schrijven doen toekomen (Kenmerk Dos-575xxx)
waarin u meldt dat ik met mijn ADSL-verbinding overstap
naar een andere internetaanbieder, en dat mijn opzegtermijn
pas in zal gaan zodra uw netwerkpartner u hierover bericht.
Dat is natuurlijk niet juist;

De opzegtermijn die voor mijn abonnement geldt is 1 maand,
ongeacht wat u en of uw netwerkpartner(s) bekokstoven.
Er staat nergens iets over het 'Pack' abonnement, waar ik
naartoe wens over te stappen, en er staat welbeschouwd niet
eens dat u bevestigt mijn Opzegbrief ontvangen te hebben.
Ik acht uw schrijven dienaangaande dan ook incompleet
en ietwat misleidend.

Graag zag ik voortaan wat meer duidelijkheid en een meer
persoonlijke afhandeling in uw correspondentie waar het
om abonnementen, opzeggen en overstappen gaat.

Alvast dank, met vriendelijke groet,

x

Oh en by the way: http://webwereld.nl/artic...ger-dan-geadverteerd.html

"Opvallend is volgens Telecompaper dat XS4ALL met 50 procent van de optimale snelheid ondergemiddeld scoort, terwijl zij de naam hebben toonaangevend te zijn."

je hebt nog gelijk ook, yodeluxe :P

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 268327 op 04-12-2008 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
Van de week nog een mooie brief uit eindhoven gekregen, incasso buro, yeah right.
Dacht dat ik er van af was, al iets van 8 maanden niets meer gehoord.
Gasten gebeld en zal ze wat kopieetjes opsturen en anders zie ik ze wel bij de rechter, misschien dat ik dan die maand nog terug krijg die ik te goed heb van ze.
Wat een bedrijf dat XS4all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zojuist uitstekend overgeschakeld op een telfort ADSL lijn, die trouwens flink wat sneller is dan wat ik bij xs4all had. Maar hoe klein is mijn verbazing als ik vandaag bij mijn post alsnog een factuur ontvang van de vermaarde knoeipot die voor een administratie moet doorgaan, namelijk xs4all accounting. :O Blij dat ik het heb overgeschakeld op acceptgiro betaling, en ook maar weer een schrijven hun kant op gestuurd;
To: account@xs4rommel
Subject: RE: Opzegbrief ( relatienr. 60xxxx ) (Email-Id: 253xxxx) (forward)
From: x <xxx @ xs4all.nl>
Date: Tue, 27 Jan 2009 12:47:06 +0100
Cc: klacht@xs4troep

Met alle respect voor het feit dat u het druk heeft in uw bedrijf,
maar het zou een hele hoop tijd, zorgen en rompslomp schelen
als u gewoon eens zou lezen wat uw klanten u schrijven, en
u zou handelen naar hetgeen u uw klanten vervolgens schrijft.
Zie onder.

Of u bij accounting ook even kunt doen wat u behoort te doen,
namelijk GEEN facturen sturen voor niet afgenomen diensten.
Mijn ADSL loopt nu reeds bij Telfort. Ik wacht op de juiste
factuur, te weten die voor slechts een "pack", zoals reeds
in 6 verschillende emails en 2 brieven aan uw bedrijf
overduidelijk is aangegeven en vriendelijk is verzocht.

Dank u!

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afdeling incasso loopt weer eens vooruit op de zaken zonder eerst goed werk te doen. Per direct dien ik teveel te betalen. Tijd derhalve voor wederom een schrijven hun kant op:
To: XS4ALL Accounting <account xs4all.nl>
Subject: Re: Opzegbrief ( relatienr. 60xxxx ) (Email-Id: 2615993) (forward)
From: x
Date: Fri, 27 Feb 2009 14:32:23 +0100
Cc: incassozaken xs4all.nl

XS4ALL Accounting on Wed, 28 Jan 2009 13:44:51 (GMT) typed:

> Goedemiddag,
>
> ADSL wordt automatisch gestopt op het zelfde moment dat uw ADSL
> technisch wordt stopgezet. Daarmee wil ik zeggen dat uw facturatie
> blijft doorlopen als uw order nog niet volledig is afgerond.
> Op het moment van stopzetting wordt er een slotnota voor u aangemaakt.
> Mocht u teveel abonnementsgeld hebben betaald, zullen wij dit dan
> aan u restitueren.
>
> Hierna zult u automatisch facturen voor Pack ontvangen
> als u dit aan ons hebt doorgegeven.

Heden heb ik, zoals verwacht, van u een onjuiste herinnerings-
factuur ontvangen met een uiterst merkwaardige berekening erop;

06-02-2009 factuurnummer 26318140 35,35-
25-01-2009 factuurnummer 26197464 79,95

te betalen (per direct) 44,60

Dit is onjuist, want vanaf 26-1-2009 heb ik ADSL bij Telfort.
Waar u die 35,35 creditering vandaan haalt is mij een raadsel,
dat behoort toch echt gewoon de VOLLE 79,95 te zijn.

Het lijkt mij overigens simpeler als ik u pas ga betalen
zodra u meldt wat ik behoor te betalen, te weten:

3 maanden Pack vanaf 26-01-2009 tot 24-04-2009
zoals aangegeven in factuur 26513867, te weten 37,10
die u schrijft te hebben verrekend met factuur 26318140

37,10 is niet 44,60.

Hopende u enige duidelijkheid verschaft te hebben
omtrent uw onjuiste administratie in dezen, verblijf ik,

niet meer zo hoog achtend,

x

relatienummer 60xxxx

N.B. Ik wens hier geen telefonisch contact over te hebben.
Alle nodige gegevens zijn u reeds meermalen toegezonden,
u behoort te weten vanaf welke datum mijn ADSL is opgezegd
en de juiste verwerking daarvan is aan u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:13
Ze lijken je brieven ook nagenoeg niet te lezen... voor mij is dit, vanaf een afstand, best vermakelijk om te volgen. Kan mij voorstellen dat het voor jou niet zo grappig is.

Ik zou wel alles wat je - volgens eigen berekening - moet betalen, gewoon alvast betalen - je toont daarmee goede wil ("ik wil best betalen maar niet meer dan rechtvaardig"). Als je helemaal niets betaald geef je reden voor afsluiten van je Pack-abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjeggens
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-02 14:26
strandbal schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 16:34:
Het is bij XS4ALL momenteel dezelfde bureaucratische puinhoop als bij de meeste ADSL providers. Lange wachttijden, en administratieve fuckups. Je kan net zo goed Alice of Telfort nemen, kost je de helft, dezelfde ellende.
Yep. Ik ben er ook achter gekomen. In het XS4All Only topic heb ik mijn verhaal gedaan. In het kort: vanaf 19 januari geen internet meer (storing) en het enige wat ze doen is een ticket laten ping-pongen tussen zichzelf en KPN. Elke keer mag KPN er 3 werkdagen over doen om het op te pakken, en iedere keer zeggen ze dat de lijn goed is.... maar toch het ticket maar weer terugsturen. Ik zit inmiddels 6 weken zonder internet thuis.. Lekker practisch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Surprise surprise, ze trachten nu 3 dagen ADSL extra te rekenen, terwijl 1 dag ervan de overstap-dag was, waarop uiteraard geen gebruik is gemaakt van xs4all's ADSL dienst. En doen ondertussen of hun neus bloed. Ik heb ze zojuist weer iets geschreven;
XS4ALL Accounting on Tue, 03 Mar 2009 11:21:42 (GMT) typed:

> U wilt een factuur voor pack abonnement (37.10 euro)
> en de 3 dagen Adsl verbinding(7.50 euro) is ook bij elkaar 44.60 euro.

Aha, dus u meent dat u 3 dagen ADSL extra mag rekenen?
Ik neem, zoals reeds meerdere malen gemeld, vanaf 26 januari 2009
ADSL af van Telfort, niet van XS4ALL. Daar is bewijs voor, indien nodig.

Ik ben niet voornemens dubbel te betalen voor de 26e januari.
Als u het daar niet mee eens bent, dan neemt u dat maar op
met Telfort, niet met mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Anoniem: 268327 schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 14:18:
Surprise surprise, ze trachten nu 3 dagen ADSL extra te rekenen, terwijl 1 dag ervan de overstap-dag was, waarop uiteraard geen gebruik is gemaakt van xs4all's ADSL dienst. En doen ondertussen of hun neus bloed. Ik heb ze zojuist weer iets geschreven;

[...]
Simpele vraag, maar kan je vanuit je contract wel per dag opzeggen, is het niet zo dat je gewoon per maand moet opzeggen?

Want als je per maand moet opzeggen zit imho jij verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aksharah
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-05 22:53
Je kan beter telefonisch contact op nemen dan per brief.
Klanten reacties gaan meestal via de brief.
Je hoeft dan ook geen helpdesk medewerker verrot te gaan schelden want die flikkerd de telefoon erdan gewoon op.

Werk zelf ook bij een internet provider en je kan het beter via de telefoon regelen dan via een brief. :)

If you want something in life, reach out and grap it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Aksharah schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 16:37:
Je kan beter telefonisch contact op nemen dan per brief.
Klanten reacties gaan meestal via de brief.
Je hoeft dan ook geen helpdesk medewerker verrot te gaan schelden want die flikkerd de telefoon erdan gewoon op.

Werk zelf ook bij een internet provider en je kan het beter via de telefoon regelen dan via een brief. :)
Tja, ik weet het niet hoor, als iets officieel moet dan doe ik het bijna altijd via brief / email / fax.

Aan de telefoon kan iemand wel beloven dat je niet hoef te betalen, maar als dan puntje bij paaltje komt dan is het toch woord tegen woord en dan heeft over het algemeen toch de interne medewerker een streepje voor of niemand weet er meer iets van...

Echt gewoon op schrift vastleggen heeft wmb toch echt de voorkeur, voorkomt een hoop miscommunicatie
Pagina: 1