php "highlight_file()" scrollbar toevoegen

Pagina: 1
Acties:
  • 589 views

• T020
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-06 09:25
Hallo mensen,
ik heb een vraagje betreffende de php-functie "highlight_file()":

ik heb voor school en aantal php scripts online gezet, waarvan ik de broncode wil weergeven. Ik gebruik hiervoor de functie highlight_file().
Dit werkt op zich prima, maar er zitten een aantal regels in de scripten die te breed zijn voor de pagina en daarom wil ik een scrollbar toevoegen. Ik heb dit geprobeerd:

if (isset($_GET["s"])) {
// Source file requested, show source
print '<div class="phpSourceCodeDiv">'.highlight_file('php/'.$bestandsnaam.'.php').'</div>';
} else {
// Language is Php, show Iframe
print '<iframe src="php/'.$bestandsnaam.'.php" class="iframe" name="iframe" frameborder="0" vspace="0" hspace="0"></iframe>';
}

waarbij ik de klasse "phpSourceCodeDiv" een hoogte en breedte van 100% meegeef en overflow: auto;
Dit werkt niet: de div komt onder de broncode te staan.

Nu is dus mijn vraag: hoe maak ik een scrollbar in de weergegeven broncode :?

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

orf

highlight_file ( string $filename [, bool $return ] )

Zonder de tweede optie return (true / false) wordt het bestand direct ge-output.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Juist, een aangezien dit erg basic is, en ook nog eens in het verkeerde subforum stel ik voor dat je in het vervolg je PHP-topics in Programming start; maar niet voordat je bijvoorbeeld in de handleiding hebt gekeken.

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Dit topic is gesloten.