Laptop maakt een raar, piepend geluid

Pagina: 1
Acties:

• wvrooy
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:03
Een goedemiddag beste mede-tweakers,

Ik heb een aantal maanden terug een laptop gekocht (de Acer Aspire 5105 WLMi) en zit al een tijdje met een probleem. Op de audio output van zowel de interne als een externe geluidskaart hoor je continu een hoog piepend geluid, met een lager geflapper eronder. (Te beluisteren op http://www.in2dj.com/geluid%20laptop.mp3)

Ik ben er ondertussen achter dat het probleem niet bestaat als ik de power adapter los haal. Een analyse van het signaal met de oscilloscoop bevestigt dat er een storing op de output zit.

Mijn vraag is nu, of iemand misschien een idee heeft hoe ik dit het beste op kan lossen. Filteren is nog niet zo makkelijk als het lijkt (en niet bedrijfsveilig in te bouwen) dus daar wil ik eigenlijk niet aan beginnen. Dat terwijl de geluidskwaliteit toch tamelijk belangrijk is voor het on the road opnemen.

Ieder idee is welkom. Alvast bedankt!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-01 18:58
lijkt mij een andere power adapter proberen?

• wvrooy
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:03
sharkzor schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 19:22:
lijkt mij een andere power adapter proberen?
Dat gaat niet werken ben ik bang. Het ontwerp van dit soort adapters is tamelijk hetzelfde. Ik ben er overigens ondertussen achter dat het geluid weg is zodra een ground loop isolator direct na de uitgang van m'n geluidskaart geplaatst wordt. Voorlopig doe ik het dus maar zo.
In elk geval bedankt!