Toon posts:

Wat is het fysieke verschil tussen een DVDspeler en een normale CDspeler?

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Want je hebt namelijk ook softDVDspelers, wat zijn dat dan?

Verwijderd

Ja haalt wat dingen door elkaar, een Soft DVD speler is niet de speler zelf, maar de Software om DVD films mee af te spelen...

Je hebt een CD speler en een DVD speler, je kunt bij zo'n DVD speler een MPEG kaart kopen of je koopt een DVD kit (zoals Creative die maakt..) Dan vertaald de MPEG kaart de MPEG beelden op de DVD in weer te geven beeld (dus een decoder) Je kunt dat ook softwarematig (dus zonder MPEG kaart) laten doen zoals je dat vaak in nieuwere, snelle system krijgt en op die manier kijken noem je SoftDVD...

De kwaliteit is ietsje minder en als je geen videokaart met TV-out hebt moet je op monitor kijken.. Ook vreet het processorkracht dus kun je niet iets anders tegelijkertijd doen (bijv. jij zet via PC op tv DVD op met videokaart en TV-out en je gaat zelf een spelletje spelen) Je moet ook een snel systeem hebben. P350 is zeker het minimum!

Verwijderd

Het fysieke verschil zit hem in het feit dat een DVD speler een andere laser heeft, een DVD heeft meer dan 10X zoveel putjes staan en ze zijn ook 10x zo klein, dus fijnere laser

Verwijderd

Topicstarter
Ok, thanks :)

• psychotic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-11-2025

psychotic

Nixs

Eeeuuh guyŽs,

En hoe zat dat nou ook al weer met DVD 2 !!

Was dat niet een nog fijnere laser die meer kwijt kon op een DVD-schijfje..Daar zit ik eigenlijk op te wachten, keb daarom nu maar een videokaart met TV-out gekocht omdat ik tzt een standalone DVD2 speler wil hebben en me tot die tijd wel behelp met mijn pc als DVD-speler..

Buy the way 10.000,- is nog een hoop geld voor die Panasonic DVD REwriter !!

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid