Toon posts:

vage haperingen in ALLE online games

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, mijn probleem is het volgende:
Als ik spellen, die in singleplayer vloeiend lopen, online wil spelen blijft het beeld elke seconde ongeveer even hangen om daarna dus tijdens bijv. shooters een stuk verder weer te belanden dan waar je eerst was. Het gaat om korte haperingetjes dat de boel vastloopt als het ware, echter kan ik de mannetjes wel zien lopen maar dan komen ze niet voorruit, ik kan tijdens zo'n hapering ook gewoon blijven schieten, ookal geen nut. :+
Ik heb dit probleem in UT3,FEAR, CS:S, Wolvenstein ET, en in Supreme Commander.
(niet in WoW...)
Omdat mijn pc al deze spellen vloeiend kan draaien in single player(e8400@stock, 2*1gb ram, 8800gt) ligt het volgens mij aan mijn draadloze netwerk.
Dat netwerk bestaat gewoon uit een modem--->draadloze router--->pci netwerk kaart in mn pc.
Vrij normaal dus. De router is een belkin pre-n f5d8230(pre n router 108mbit) de netwerkkaart is de bijbehorende van belkin(in een set gekocht) Ik kan met dit zelfde netwerk(draadloos) gewoon 1.4mbs downloaden van het usenet, dus bandwith genoeg.
Mijn bereik is altijd goed, en toch heb ik mijn pc ook aan de lan kabels van de router aangesloten om te kijken of het daar aan ligt, reslutaat: wel internet, zelfde probleem. dus het ligt niet persee aan het draadloze deel.

Nu heb ik vrij veel opties om aan te passen voor de router, mijn vraag is: waar moet ik op letten?
poorten openzetten heb ik al gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
ik hoop dat het ondanks de vage structuur van de OP toch een beetje duidelijk is...Als iemand tips heeft om op te letten met een router hoor ik het graag. Danke

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Klinkt als een lag probleem, wat is je latency / ping in bovengenoemde games?

• bazkar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-02 17:01
Staat er tegelijkertijd een bittorrent of andere p2p client open? zo ja dan kan je router door het grote aantal verbindingen het wel eens niet trekken CPU-wise

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03 21:31

William/Ax3

We are Starstuff

UTwizard schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 16:28:
Klinkt als een lag probleem, wat is je latency / ping in bovengenoemde games?
Kan ook packet losses zijn.

Zoek de betreffende url/ip's op van de servers waarheen je connect en ga is wat tracerts doen dan weet je in ieder geval de oorzaak. (ping of packet losses)

En mischien domme vraag maar kan je anders eens testen door gewoon eens een utp kabel aan te sluiten door bijvoorbeeld je pc ff in de buurt van die router neer te zetten? Dan weet je gelijk 100% zeker dat het aan de wifi ligt.

Ken je mischien iemand met een laptop? Test die eens zowel via utp/wifi. Gebrurd het daar dan ook op?

[ Voor 8% gewijzigd door William/Ax3 op 13-03-2008 16:57 ]

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

Verwijderd

Topicstarter
de pings zijnin orde, meestal rond de 50. Als ik een spel speel, speel ik ALLEEN dat spel, ik zet echt alle programma's uit.

Verwijderd

Topicstarter
William/Ax3 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 16:54:
[...]

Kan ook packet losses zijn.

Zoek de betreffende url/ip's op van de servers waarheen je connect en ga is wat tracerts doen dan weet je in ieder geval de oorzaak. (ping of packet losses)

En mischien domme vraag maar kan je anders eens testen door gewoon eens een utp kabel aan te sluiten door bijvoorbeeld je pc ff in de buurt van die router neer te zetten? Dan weet je gelijk 100% zeker dat het aan de wifi ligt.

Ken je mischien iemand met een laptop? Test die eens zowel via utp/wifi. Gebrurd het daar dan ook op?
Ja mijn broer heeft een laptop, internet hier altijd wireless en kan net als ik gewoon met 1+mbs downloaden, hij speelt geen online spelen, dus wat dat betreft kan ik hier niks over zeggen.

Dat met zo'n kabeltje heb ik al gebprobeert, kabeltje van de pc naar de router, wireless netwerk kaart uitzetten en gamen, echter hetzelfde probleem(staat een beetje vaag beschreven in OP)
Omdat het zonder wireless(dus kabeltje naar router en dan naar modem) ook gebeurt heb ik het idee dat het misschien instellingen in de router zijn, en anders de modem, maar dat lijkt me een beetje vaag.

hoe zoek ik de url of ip op van die servers? Bij de bovengenoemde spellen zijn het meestal door de mensen zelf gehoste servers(op de grote na).

En wat is een tracer?

package loss, als ik heb goed begrijp gewoon dataverlies door de afstand of storingen ofzo...iets aan te doen?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2008 17:35 ]

Pagina: 1