CF -> notebook IDE past niet

Pagina: 1
Acties:

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-02 14:37
ik heb laatst een CF -> IDE adapter gekocht om een oud CF kaartje te gebruiken als HD in mijn laptop
(hele oude toshiba 110cs)
nu wil ik deze inbouwen maar hij past niet omdat er 1 pin teveel opzit.
dit pinnetje is geblokkeerd in de laptop aansluiting ter beveiliging dat de kabel niet verkeerd om zit, maar op de adapter zit dit pinnetje wel.

dit is mijn CF -> IDE adapter;
http://www.cf2ide.nl/prod...p?cPath=22&products_id=34

stel ik kan een pin weghalen, welke en hoe om moet ik mijn adapter erin pluggen?

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-02 16:17

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Ja, pinnentje kan je gewoon wegbuigen. Ide heeft alijd 40 pinnen als ik het goed heb, kijk ff als je de (begin of eind) nummer(s) kan vinden. Begin en eindnummer staat vaak op de printplaat. Dan moet het een eitje zijn natuurlijk. Volgens mij is het een pinnetje aan de onderkant (kijkend naar foto) maar dat weet ik niet helemaal zeker hoor ;)

suces iig!

• oddish2211
er staan geen nummers/markeringen op en ik neem aan dat ie gefrituurd wordt als hij verkeerd om zit.

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Kan je het ook niet herleiden door naar die cf-kaart te kijken? en dan logischerwijs 'baantjes volgen' door de convertor heen zeg maar? Anders word het idd 50/50 hahahahah

• oddish2211
ik heb door even lang erna te staren wel iets gevonden.
aan de onderkant zitten 44 soldeerpunten, het meest rechtsondere puntje is niet rond maar vierkant,
zou dit dan 1 zijn? zoja welk pinnetje moet ik dan weghalen?

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Op de laptop aansluiting is 1 gaatje dicht neem ik aan. als je weet hoe die er in moet is het toch simpel om te bepalen welke weggebogen mag worden.... gewoon goed kijken welke pin dat is. of anders ff tellen ;)

• oddish2211
dat is het probleem, dat weet ik juist niet.
dit is de afbeelding van de aansluiting; (de laptop ligt nu op z'n kop)
Afbeeldingslocatie: http://img256.imageshack.us/img256/4686/dsc00504rd9.jpg

ik kan wel een pin weghalen maar hoe moet de adapter dan om? anders wordt het inderdaad 50/50.

[ Voor 3% gewijzigd door oddish2211 op 13-03-2008 17:04 ]

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
IDE heeft 40 pins, de laptop-editie heeft echter 44 pinnen, omdat de stroomvoorziening er ook bij zit.

Ik ken het probleem van "de extra PIN", veel laptops hebben gewoon 44 gaatjes i.p.v. 43, en de reden dat die pin op de CF2IDE-adapter zit schijnt te zijn dat bepaalde toepassingen dat vereisen (al kan ik me zo geen toepassing bedenken).
Je kan de pin gewoon ombuigen/afknippen (als je een heel dun tangetje hebt).

Deze foto's geven aan welke pin je moet hebben:
Afbeeldingslocatie: http://www.cf2ide.nl/images/CF2IDE_laptop_ontbrekende_pin1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.cf2ide.nl/images/CF2IDE_laptop_ontbrekende_pin2.jpg

De CF2IDE-adapter moet trouwens met de printplaat aan dezelfde kant als bij gebruik van een harddisk.

[ Voor 25% gewijzigd door RemcoDelft op 13-03-2008 17:18 ]

• oddish2211
heel erg bedankt, mischien een idee om dit op je website te zetten?

//edit;
dit is eng, mijn toshiba maakt nu helemaal geen geluid meer, er zit nl geen ventilator in.

[ Voor 45% gewijzigd door oddish2211 op 13-03-2008 17:21 ]

• RemcoDelft
oddish2211 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 17:18:
heel erg bedankt, mischien een idee om dit op je website te zetten?
Op zich wel een idee, 't komt niet vaak voor, maar zo nodig is het wel makkelijk:)
*edit* toegevoegd :)

[ Voor 3% gewijzigd door RemcoDelft op 13-03-2008 17:32 ]

Verwijderd

verkeerd om aansluiten != frituren

dit weekend nog met een hdd gedaan, geen probleem

offtopic:
Moest een kabel op maat maken, volgens de radiowinkel in utrecht kon je zelf geen udma stekkers op een kabel knijpen, het is wat werk maar het kan echt wel, je moet gewoon heel precies werken :)

• RemcoDelft
Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 15:50:
verkeerd om aansluiten != frituren

dit weekend nog met een hdd gedaan, geen probleem

offtopic:
Moest een kabel op maat maken, volgens de radiowinkel in utrecht kon je zelf geen udma stekkers op een kabel knijpen, het is wat werk maar het kan echt wel, je moet gewoon heel precies werken :)
Heb je het nu over een laptop-harddisk (waar de voeding in de kabel zit) of over een "grote" harddisk? Want zonder voeding kan er inderdaad niks fout gaat aan verkeerdom aansluiten...

Verwijderd

je gaat door voor de koelkast ;)

is inderdaad een 3.5"
Pagina: 1