Toon posts:

Powerbook leest geen DL DVD, firmware of DVD probleem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van iemand een DVD gekregen met wat photoshopbestanden en dat is een Dual Layer DVD. Geen probleem dacht ik, maar toen ik thuis kwam bleek mn Powerbook hem helemaal niet te pakken. Hij spuugt hem na een kleine minuut weer uit. CD & DVD's werken wel zonder problemen. Ik zie dat er een UJ-825 in zit, volgensmij kan die zelfs DL branden als ik even daar op google.

De DVD is overigens in Nero gebrand op een Windows pc, maakt dat uit? Of ligt het aan de firmware van mijn drive? Of zijn er gewoon compatibiliteitsproblemen met sommige DVD's? Ik ben niet zo bekend in Apple-wereldje, ik gebruik hem alleen maar om te photoshoppen; ik kom er dus niet helemaal uit :)

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02 18:34
kan liggen aan de manier van branden... wat staat erop? ip moet je een film zonder problemen kunnen lezen. software is een ander verhaal, daar heb je meerdere manieren voor om die op te slaan

Verwijderd

Topicstarter
Er staan alleen zip-bestanden op met daarin PSD-files. Op een windows-pc werkt hij zonder problemen trouwens.

edit
Ik ga zo wel even ergens andere DVD's halen en kijk even of hij wel lege DVD's pakt, weet ik meteen ietsje meer.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2008 15:57 ]

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02 18:34
verder weet ik niet hoe het met dvd+r en -r zit... en als het data is met udf versie 2.5 kan ik me ook voorstellen dat dat problemen geeft. udf 1.2 ofzo geeft de minste compatibiliteitsproblemen. hij zal niet zomaar kapot zijn, maar compatibiliteitsproblemen verwacht ik eerder

succes

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu TDK gehaald, doe een lege disc erin en die spuugt hij al snel weer uit. Nou is het mss geen DL-brander dus ik kan me er nog iets bij voorstellen. Wat kan het nog meer zijn, dit kan toch niet echt kloppen lijkt me?

Overigens vorige week nog Leopard geinstalleerd, kan het zijn dat ik drivers mis of zo? En Leopard is ook een DL-disc of niet?

edit
Nog ff wat testjes gedaan:
Lege CD-R wordt herkend
Lege DVD-R wordt herkend (paars)
Lege DVD+R DL merk TDK wordt niet herkend (paars)
Lege DVD+R DL merk Platinum wordt niet herkend (paars)

edit2
Heeft iemand mss enig idee waar ik firmware updates voor deze drive kan vinden? Na wat gegoogle ben ik namelijk niet de enige met het probleem blijkt al weer maar ik heb nog geen oplossing gevonden.

edit3
Nog maar ff 2 uur zitten googlen en het lijkt er op dat er voor deze drive geen oplossing is. Blijf het wel vaag vinden data DL-DVD's van de fabriek (films die ik ff van iemand heb geleend) het probleemloos doen maar ja tzal wel. Gevalletje drive vervangen dus :)

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2008 20:55 ]