Ik heb sinds gister Alice internet&bellen en het werkt wáánzinnig snel en goed (is voor het eerst met een provider dat alles in één keer goed werkt)
Nu zit de Copperjet nog met een zelfgemaakte lange cross-cable op mijn vaste 100mbit netwerkkaart in mijn vaste PC.
Ik wil echter alles draadloos maken,daar ik nog twee notebooks, pocket pc, wifi-hdd en een wifi-printer heb.
Ik wil dan gelijk gebruik maken van het 'wireless-N' systeem, dus 300mbps ipv 54mbps (daar 54g echt te langzaam is als alice al op 20mbps vol staat te pompen, want dat haal ik met alice én ik ook nog eens wat gegevens tussen pc's over wil pompen)
Máár nu komt de vraag:
Moet ik nou een wireless ACCES-POINT óf een wireless ROUTER kopen?
(ik koop altijd bij Alternate, en daar zie ik bijv. véél meer routers te koop staan als acces points, en nog vaak goedkoper ook).
Wat ik wil:
- via een web-interface benaderen om wpa beveiliging in te stellen
- poorten evt. forwarden ivm torrents/azureus/online games
- goed beheer/overzicht van alle verbonden wifi apparaten
Iemand advies?
Ook qua merk van de router/acces point?
Het liefst wil ik een setje van hetzelfde merk, allemaal 300mbps, dus bijv:
* Sitecom WL-183(router) + Sitecom WL-182(usb wlan adapter)
* Linksys WRT150N (router) + Linksys WUSB300N (usb wlan adapter)
* Belkin N1 (router) + Belkin N1 (usb wlan adapter)
* D-Link DIR-635 (router) + D-Link DWA-140 (usb wlan adapter)
* LevelOne WBR-6000 (router) + LevelOne WNC-0600 (usb wlan adapter)
Maar welke set geniet de voorkeur?
En is draadloos 300mbps (haal je dit echt?) nou beter als mijn bedrade 100mbps op mijn vaste PC? -> Kortom: Is het verstandig op mijn 'vaste PC' dan ook maar gelijk te voorzien van een 300mbps draadloos kaartje [pci of usb] ?
Nu zit de Copperjet nog met een zelfgemaakte lange cross-cable op mijn vaste 100mbit netwerkkaart in mijn vaste PC.
Ik wil echter alles draadloos maken,daar ik nog twee notebooks, pocket pc, wifi-hdd en een wifi-printer heb.
Ik wil dan gelijk gebruik maken van het 'wireless-N' systeem, dus 300mbps ipv 54mbps (daar 54g echt te langzaam is als alice al op 20mbps vol staat te pompen, want dat haal ik met alice én ik ook nog eens wat gegevens tussen pc's over wil pompen)
Máár nu komt de vraag:
Moet ik nou een wireless ACCES-POINT óf een wireless ROUTER kopen?
(ik koop altijd bij Alternate, en daar zie ik bijv. véél meer routers te koop staan als acces points, en nog vaak goedkoper ook).
Wat ik wil:
- via een web-interface benaderen om wpa beveiliging in te stellen
- poorten evt. forwarden ivm torrents/azureus/online games
- goed beheer/overzicht van alle verbonden wifi apparaten
Iemand advies?
Ook qua merk van de router/acces point?
Het liefst wil ik een setje van hetzelfde merk, allemaal 300mbps, dus bijv:
* Sitecom WL-183(router) + Sitecom WL-182(usb wlan adapter)
* Linksys WRT150N (router) + Linksys WUSB300N (usb wlan adapter)
* Belkin N1 (router) + Belkin N1 (usb wlan adapter)
* D-Link DIR-635 (router) + D-Link DWA-140 (usb wlan adapter)
* LevelOne WBR-6000 (router) + LevelOne WNC-0600 (usb wlan adapter)
Maar welke set geniet de voorkeur?
En is draadloos 300mbps (haal je dit echt?) nou beter als mijn bedrade 100mbps op mijn vaste PC? -> Kortom: Is het verstandig op mijn 'vaste PC' dan ook maar gelijk te voorzien van een 300mbps draadloos kaartje [pci of usb] ?