[XP] pagefile op non systemdisk

Pagina: 1
Acties:

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09-2025
ik heb dus het volgende "probleem"

ben bezig met een thin-client, en op deze thinclient heb ik xp gezet... nu is het geheugenkaartje maar 512MB groot dus heb ik me xp installatie drastisch moeten inkrimpen, nu heb ik mezelf een programma gemaakt met 3 knopjes.. 1) remote Desktop 2) Afsluiten 3) Restarten

programma getest op deze pc en deze werkt, maar ik heb het gemaakt in VS 2008 Express, het gemaakte programma heeft dus .net 3.5 nodig om te werken (ook al zijn het geen geavanceerde functie's die zijn gebruikt)

probleem is dus hardeschijf ruimte...

omdat ik toch nog een usb stick hier had liggen van 2GB, had ik me het pagefile daar opgezet met als grote 512MB (groot genoeg), op de C schijf had ik hem uitgeschakeld...

kijk ik daarna op de hdd's staat er WEL een pagefile op de c, maar op zowel me usb hdd als usb stick staat geen pagefile... suggesties hoe ik dit hier wel opkrijg?

*wat ruimte kunnen vrijmaken door NTFS compressie te kunnen toepassen maar het lijkt me dat dit de pc zeer traag zal maken, het is immers maar een 533mhz VIA samuel 2.... dit incombinatie met 128MB ram....*

[ Voor 10% gewijzigd door Dutch2007 op 13-03-2008 14:41 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dutch2007 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 14:28:
programma getest op deze pc en deze werkt, maar ik heb het gemaakt in VS 2008 Express, het gemaakte programma heeft dus .net 3.5 nodig om te werken (ook al zijn het geen geavanceerde functie's die zijn gebruikt)
Dan heb je het jezelf lastig gemaakt, je had natuurlijk ook in VS aan kunnen geven dat je het tegen versie 2.0 of (met VS2005E) 1.1 ontwikkelt.
Dan is je app ook beter portable naar andere PC's.
probleem is dus hardeschijf ruimte...

omdat ik toch nog een usb stick hier had liggen van 2GB, had ik me het pagefile daar opgezet met als grote 512MB (groot genoeg), op de C schijf had ik hem uitgeschakeld...

kijk ik daarna op de hdd's staat er WEL een pagefile op de c, maar op zowel me usb hdd als usb stick staat geen pagefile... suggesties hoe ik dit hier wel opkrijg?
Een Pagefile kan je bij mijn weten niet op removable storage zetten.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
alt-92 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 14:49:
Standaard kan het niet, maar zo wel google (usb as "fixed disk") : http://www.after5.co.uk/h...-usb-key-as-a-fixed-disk/
* You will need this driver. Hitachi Microdrive driver
* Unpack this to your desktop. Inside the folder is the file cfadisk.inf.
* You need to open this file and scroll down to you see the line %Microdrive_devdesc% = cfadisk_install,
* Replace all lines that begin with %Microdrive_devdesc% = cfadisk_install,
* with just one line: %Microdrive_devdesc% = cfadisk_install,
* Then open regedit and goto HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Enum\USBSTOR
double click on USBSTORE and you see a subkey below it you are looking for your USB key mine is Disk&Ven_SanDisk&Prod_U3_Cruzer_Micro&Rev_4.05
* Select the first subkey below USBSTORE and look for HardwareID string open this and copy the first line
USBSTOR\DiskSanDisk_U3_Cruzer_Micro_4.05
Copy and paste this after the string in cfadisk.inf
%Microdrive_devdesc% = cfadisk_install,USBSTOR\DiskSanDisk_U3_Cruzer_Micro_4.05
save the file.
Goto Device Manager and click on disk drives.
* You see your USB listed, double click on it and goto the driver tab and click update driver and install from a specific location
* choose the driver to install and click on Have Disk and browse to the cfadisk.inf file
* your modified driver on your desktop and force that to replace your existing driver.
* Reboot.
* You will now have your USB Key as a Local Disk

[ Voor 70% gewijzigd door djexplo op 13-03-2008 15:06 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Dutch2007
alt-92 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 14:49:
[...]

Dan heb je het jezelf lastig gemaakt, je had natuurlijk ook in VS aan kunnen geven dat je het tegen versie 2.0 of (met VS2005E) 1.1 ontwikkelt.
Dan is je app ook beter portable naar andere PC's.

[...]

Waar kan ik dan aangeven dat ik wil dat het .net 1.1? of 2.0 moet worden?

Heb even gezocht maar kan het niet bepaald vinden...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Redelijk offtopic, omdat dat meer Devschuur is dan Windows:

Even nagekeken nog: VS2005 edities zijn voor .NET Framework 2.0 bedoeld.
1.1 moet je dan handmatig targeten en handmatig compilen tegen de 1.1 compiler (1.1 SDK installeren dus)
http://weblogs.asp.net/fm...-2005-build-dotnet-1.aspx

[google=.net+1.1+visual+studio+2005]

.NET Framework 1.1 zou ik dan toch al links laten liggen als je sleur & pleur programmeert.

Je kan overigens 2005 en 2008 side by side gebruiken, als je én 2.0 én 3.0 / 3.5 wil gebruiken.
http://msdn2.microsoft.co...rary/ms246609(VS.80).aspx

Maar waarom controleer je niet van tevoren welke framework versie het beste aansluit bij je target systeem als je software gaat maken? :)
http://blogs.msdn.com/ast...e/2008/02/11/7616312.aspx

[ Voor 15% gewijzigd door alt-92 op 13-03-2008 20:27 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Dutch2007
ik had niet verwacht dat .net 3.5, zo groot zou zijn... zal proberen 2.0 geinstalleerd te krijgen..

is er ook een way, dat je .net intergreerd in het programma zelf?

Ik meen me te herinneren, dat zo iets nml mogelijk was met Nlite
Pagina: 1