Toon posts:

Aparte (ADSL) centrale heb ik

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
http://adsl.hunen.net/index2.php?id=12&nrc=22

Ik kan dus geen xs4all krijgen :S

> Dankuwel voor de reactie.
>
> Volgens de postcode check (waar XS4ALL zich aan moet houden) kunnen
> wij geen XS4ALL Only verbinding leveren op de postcode die u aangaf.
>

Wat betekend dit concreet voor mij? Wat is de maximaal haalbare snelheid?
Mvg,

Beste ,

Dit houdt in dat XS4ALL geen verbinding kan leveren op die locatie. Er kan hier niet worden gesproken van maximaal haalbare snelheden aangezien wij niet kunnen leveren.

Met vriendelijke groet,

8)7

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-11 20:08

dominic

will code for food

Wat is je vraag?

Download my music on SoundCloud

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:55

Yor

Yor1313#2571

Het betekent gewoon dat de provider van jouw keuze geen overeenkomst met KPN heeft gemaakt over het leveren van ADSL op jouw adres. Simpel gezegd, Xss4all heeft gewoon geen kabeltje geplugd in de betreffende telefooncentrale.

Vaak heeft het te maken met het feit dat KPN er geen adsl2 infra heeft liggen en dat andere providers het niet interessant vinden om dan een lijn te huren bij KPN.

Correct me if I'm wrong!

http://yor.minitroopers.com

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-11 08:50

Sosabowski

nerd

Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 14:15:
kunnen wij geen XS4ALL Only verbinding leveren op de postcode die u aangaf.
...
Wat is de maximaal haalbare snelheid?
Max snelheid bij een xs4all abo op dat adres is dus 0. 8)7

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Verwijderd

Topicstarter
IorGie schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 14:46:
[...]

Max snelheid bij een xs4all abo op dat adres is dus 0. 8)7
Zijn verschillende mailtjes door elkaar. Excuus.

En vond het gewoon vreemd, omdat elke provider wat anders zegt. Enkel telfort zegt wel 20mbit te kunnen leveren. Maar lijkt me dan wel erg stug. Wacht nog steeds op bevestiging via hun mail...

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:18
Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 21:44:
[...]
Maar lijkt me dan wel erg stug.
Waarom zou dat stug zijn? Als XS4All geen overeenkomst heeft met KPN omdat de centrale nog ADSL1 is en de apparatuur van Telfort (eigen netwerk) is wel ADSL2 dan kan dat toch gewoon?

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Verwijderd

Topicstarter
kalizec schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 22:01:
[...]

Waarom zou dat stug zijn? Als XS4All geen overeenkomst heeft met KPN omdat de centrale nog ADSL1 is en de apparatuur van Telfort (eigen netwerk) is wel ADSL2 dan kan dat toch gewoon?
Cenrale heeft nooit babyxl wholesale gehad. Er is enkel BBNED ADSL1 en bitstream leverbaar. Daarom vind ik het vreemd

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Yor schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 14:22:
Het betekent gewoon dat de provider van jouw keuze geen overeenkomst met KPN heeft gemaakt over het leveren van ADSL op jouw adres. Simpel gezegd, Xss4all heeft gewoon geen kabeltje geplugd in de betreffende telefooncentrale.

Vaak heeft het te maken met het feit dat KPN er geen adsl2 infra heeft liggen en dat andere providers het niet interessant vinden om dan een lijn te huren bij KPN.

Correct me if I'm wrong!
Ik corrigieer je even dan :)

Je haalt nu providers en ADSL netwerken (telco's) door elkaar. Het ADSL netwerk van KPN is beschikbaar in deze centrale, zelfs met ADSL2+ gewoon. En ook BBned, maar dan met ADSL1 apparatuur.

XS4all neemt lijnen af bij KPN, en zou hier dus moeten kunnen leveren. Echter kan het zijn dat het niet kan omdat je enorm ver van de centrale woont of je huisnummer met toevoeging anders bekend is wellicht (etc).

Telfort kan hier ook leveren, niet op het Tiscali/BaByXL netwerk alleen. Dat is daar immers niet beschikbaar. Dus wordt het netwerk van KPN gebruikt en dat kan blijkbaar tot 20Mb. Maar vergis je niet dat dit een productnaam is. De afstand tot de centrale vanaf je huis (lijnlengte) bepaalt wat je echt maximaal kan halen. Wat je redelijkerwijs kunt verwachten geeft Telfort aan met de snelheidscontrole op hun website.

Al met al raar dat XS4all niet kan leveren eigenlijk dus.

Waar dit topic heen gaat en wat nu eigenlijk de vraagstelling is is mij onduidelijk. Het kan gewoon voorkomen natuurlijk dat ISP A wel kan leveren en ISP B niet op hetzelfde adres. Is al jaren het geval.

[ Voor 6% gewijzigd door bjck op 14-03-2008 10:47 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Okee, kpn dus wel ADSL2. De afstand naar deze centrale is slechts 600 meter.

Het vreemde is, sorry dat ik zo onduidelijk was/ben. Meerdere providers zeggen te kunnen leveren op deze centrale via hun eigen website. ECHTER, ik krijg dan vaak emails terug met, helaas de postcode check waar WIJ ons aan moeten houden zegt dat wij NIET kunnen leveren, omdat deze centrale NIET geschikt is.

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-11 14:32
Glasvezel tussen centrale en wijkcentrale mischien???

Of er zit ergens een tussenverdeler/spoelen die het onmogelijk maken om ADSL op het adres te krijgen.
Pagina: 1