[Office 2007] Start niet meer op.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209435

Topicstarter
Ik heb hier een computer die aangemeld staat op een SBS 2003 server.

Foutmelding: Kan uw standaardmappen voor E-mail niet openen. De aanmeldingspoging bij Microsoft Exchange is mislukt.

Deze melding krijg ik wanneer ik outlook wil opstarten. Maar het rare is.. Ik krijg het terwijl out aan het ''Outlook Configureren'' is.
* Accountinstellingen migreren.
* Voorkeuren Migreren
* Gebruikers Gegevens Importeren.

Ik had wel moeite hiervoor met het inloggen van outlook. Waarom dit ineens moest weet ik ook niet, inloggen hoef ik normaal nooit. Maar ik heb het toch gedaan (Geprobeert) Met het Admin account en de gebruiker account. Allebei werkte het niet.

Weet iemand wat ik hieraan kan doen?

EXTRA INFO!

Logfile:

Rejected Safe Mode action : Microsoft Office Outlook.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

Bron: Microsoft Office 12
ID : 2001

Google leverde niet veel resultaat met deze foutmelding.

Alvast bedankt!

Jack

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 209435 op 13-03-2008 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
EventD heeft niets over deze melding.

Het is gekomen nadat ik het password en inlog niet had en de inlog scherm gecanceled heb omdat een mail account aan te maken.

PST files heb ik niet. Ook OST niet. Omda tik nog geen mail heb op deze gebruiker.
Andere bestanden heb ik niet gevonden alleen in de map Microsoft -> Office stond een map 12 hier staat tevens niets in.

In Exchange is al een account voor deze gebruiker aangemeld. Met de wachtwoord inlog naam van deze gebruiker kon ik er niet in en/of connecten naar exchange.

Ik heb een nieuwe gebruiker aangemaakt en daarmee werkt outlook wel, maar dat is niet de bedoeling. Dit vanwege bepaalde applicaties. Deze gebruiker bestond al en hier moest alleen de mail van veranderd worden naar een ander account.

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 209435 op 14-03-2008 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-06 00:50

ralpje

Deugpopje

Kun je de exchange server wel piingen op hostname of ip? Outlook profiel al eens weggegooid?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ga het beiden proberen en laat het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anakin24
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-01-2023
nog een testje..

Kan je er via webmail wel bij ?
http://%servernaam%/exchange ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ping lukt. Dit gaat gewoon goed met <1 MS
Het profiel kan ik niet weg gooien, wel op de Smartpop2exchange. Maar heeft dat nut als ik nog niet eens 1x in de mailbox ben geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Waarom kan je het profiel niet weggooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hmm raar hier kom ik er ook niet mee in.

Wat ik nu ga doen is in exchange eerst een nieuwe gebruiker aanmaken.

Maar zal dat deze melding oplossen:

Kan uw standaardmappen voor E-mail niet openen. De aanmeldingspoging bij Microsoft Exchange is mislukt.

Dit omdat deze melding direct bij het opnenen van outlook naar voren komt en als ik op ok klik [wat overigens het enigste is wat ik dan kan] sluit outlook af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anakin24
Bestaat de mailbox wel binnen exchange?
(kan je zien in zowel het AD, als binnen de exchange manager.. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anakin24
Anoniem: 209435 schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 09:08:
hmm raar hier kom ik er ook niet mee in.

Wat ik nu ga doen is in exchange eerst een nieuwe gebruiker aanmaken.

Maar zal dat deze melding oplossen:

Kan uw standaardmappen voor E-mail niet openen. De aanmeldingspoging bij Microsoft Exchange is mislukt.

Dit omdat deze melding direct bij het opnenen van outlook naar voren komt en als ik op ok klik [wat overigens het enigste is wat ik dan kan] sluit outlook af.
Kan uw standaardmappen voor E-mail niet openen. De aanmeldingspoging bij Microsoft Exchange is mislukt. = meestal een melding dat of je mailbox niet bestaat of dat het wachtwoord niet goed staat.
Ook kunnen de rechten niet goed op de mailbox staan.. ( kan je aanpassen in het AD )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nieuw profiel is aangemaakt. Deze heb ik in exchange laten testen en zou moeten werken. Via webacces kom ik er voor als nog niet in.

Waarom kan ik het profiel niet weggooien?
Dit kan ik wel op de exchange.. dat heb ik gedaan en opnieuw aangemaakt.. Op de computer zelf niet omdat ik nog niet eens ingelogged ben in outlook onder het des betreffende account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
anakin24 schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 09:11:
[...]

Kan uw standaardmappen voor E-mail niet openen. De aanmeldingspoging bij Microsoft Exchange is mislukt. = meestal een melding dat of je mailbox niet bestaat of dat het wachtwoord niet goed staat.
Ook kunnen de rechten niet goed op de mailbox staan.. ( kan je aanpassen in het AD )
Het wachtwoord heb ik gecontroleerd. Deze staat goed dit kan je testen door op test settings te kliken in spt2e. Dit ging goed. Ik deed ook nog een ander wachtwoord en toen gaf hij de foutmelding. Het wachtwoord heb ik toen gelijk weer terug veranderd. Ik ga nu kijken in AD.

EDIT

De mailbox bestaat gewoon. Ik ben onder een computer ingelogged geweest en daar stuurde ik een test mail naar toe en kwam aan. Alleen op deze *** computer niet :P

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 209435 op 14-03-2008 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anakin24
Anoniem: 209435 schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 09:13:
Nieuw profiel is aangemaakt. Deze heb ik in exchange laten testen en zou moeten werken. Via webacces kom ik er voor als nog niet in.

Waarom kan ik het profiel niet weggooien?
Dit kan ik wel op de exchange.. dat heb ik gedaan en opnieuw aangemaakt.. Op de computer zelf niet omdat ik nog niet eens ingelogged ben in outlook onder het des betreffende account.
als je er al niet via webacces in kan, heeft het profiel weg gooien geen zin. Dan moet je toch eerst bekijken of je mailbox wel bestaat en je rechten hebt voor die mailbox.

stuur eens een mailtje naar dat adres en kijk wat voor reply je krijgt (incl foutmelding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:08
Configuratie scherm > E-Mail
Tijdens handmatig instellen van email account > op de tab van mailserver en gebruikersnaam selecteren, doe het volgende:
More Settings > tab Advanced > Offline Folder File Settings > Browse > Open.
(zelf even vertalen voor NL versie)

Heb vaker gezien dat het pad niet goed was of dat er een folder miste.
Hiermee maakt hij de folder zelf aan.

[ Voor 4% gewijzigd door mhoogendam op 14-03-2008 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img528.imageshack.us/my.php?image=foutmeldinghm2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img528.imageshack.us/img528/3284/foutmeldinghm2.jpg

dit is btw de foutmelding. Misschien kan je hier nog iets meer uit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het ziet er naar uit dat in AD alles goed staat. Gewoon het zelfde als alle andere gebruikers uit zijn groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anakin24
Anoniem: 209435 schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 09:36:
Het ziet er naar uit dat in AD alles goed staat. Gewoon het zelfde als alle andere gebruikers uit zijn groep.
Ook de exchange rechten?
( dus gebruiker effectief in die lijst met Full Mailbox Acces ? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
raar is het.. deze staan goed.

Maar het heeft iets met de computer te maken niet de gebruiker.. dit omdat het wel werkt op een andere computer.
Wat zou ik kunnnen verwijderen mis?? (Met details please)
ost & pst heeft die niet de rest niet naar gekeken omdat ik niet precies weet wat weg kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226204

office al een x geherinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anakin24
Is de computer nog lid van het domein? ( computeraccount even controleren )
Policies die niet goed worden doorgevoerd (gpupdate /force )
als je onder een ander account inlogt op die pc.. werkt het dan wel?

webacces werkt dus nu wel overigens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
anakin24 schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 09:58:
1. Is de computer nog lid van het domein? ( computeraccount even controleren )
2. Policies die niet goed worden doorgevoerd (gpupdate /force )
3. als je onder een ander account inlogt op die pc.. werkt het dan wel?

4. webacces werkt dus nu wel overigens?
1. Jah deze is lid & gecontroleerd.
2. dit kan ik nog uitvoeren
3. een ander account op de zelfde computer werkt wel. met het zelfde account op een andere compute werkt ook. het zelfde account op deze computer niet.

4. Nee deze werkt niet. (niet geprobeert op een andere computer want die is op het moment niet vrij. Ingelogt met domainname\username.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dit heeft geen nut, ik heb een nieuwe gebruiker gister aangemaakt en het zelfde email adress erin gezet en uit de andere gebruiker gehaald. Met deze nieuwe gebruiker ben ik toen ingelogged en toen werkte het wel. Terug gezet naar de oude gebruiker en het werkte niet.

edit

ben nu aan het kijken wat er precies verschilt qua gebruiker waarmee ik heb ingelogged met het zelfde account.

ik zie in app. data -> micro... -> Outlook dat er een outcmd bij staat in het profiel wat wel werkte met het email adress.. bij de gene die niet werkte staat deze niet.

2de edit

C:\Documents and Settings\*gebruikersnaame*\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook

hier staat heel veel verschil in. De map van de nieuwe gebruiker waar van alles werkte staat vol. de andere is leeg van de gebruiker waar niets werkte. Deze ga ik over kopieeren kijken of het dan wel werkt.

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 209435 op 14-03-2008 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226204

wat staat er in de event viewer zowel client als server?
Het je het windows profiel van de gebruiker al een x weggeggooid en opnieuw aangemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 226204 schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 10:05:
wat staat er in de event viewer zowel client als server?
Het je het windows profiel van de gebruiker al een x weggeggooid en opnieuw aangemaakt?
zoals ik hier boven melde heb ik al een nieuwe gebruiker met het zelfde email adress aangemaakt.. ook heb ik de log hierboven gemeld. Deze kwam echte rniet voor op Evenid.net

**

ook snap ik niet waarom hij zegt dat de aanmeld poging mislukt is omdat hij dat niet hoeft te doen. Ik heb nog geen wachtwoord ingetypt dat goed was en gebruiker ook niet.

alles gekopieerd btw van de werkende gebruiker naar de niet werkende.. dit werkt (eigenlijk natuurlijk) niet..

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 209435 op 14-03-2008 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik laat het even rusten, kan er niet de heledag mee bezig zijn. Ik zet een oplossing neer als ik hier wat over gevonden heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhoogendam
Ik kan niet terug vinden of je mijn mogelijke oplossing geprobeerd hebt en of het werkt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jou melding zou best eens kunnen. Het pad moet ik idd nog nakijken. Hier ga ik in de loop van de middag even naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdewildt
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-03 09:12
Heb hetzelfde probleem.
Outlook 2007 wat moet inloggen op een Exchange 2003 server.
Is een nieuwe laptop met Vista Business
Al geprobeeerd :
- Profiel weggooien, Outlook opnieuw opstarten, nieuwe instellingen ingeven.
Op dat moment vindt hij keurig het juiste account en zegt dat hij verbinding heeft met de server.
Maar bij het vervolgens op starten van Outlook 2007 komt wederom de melding : 'Kan uw standaardmappen voor e-mail niet openen. U moet met het huidige profiel een verbinding maken met Microsoft Exchange voordat u uw mappen kan synchroniseren met uw bestand met offline mappen.'
- Outlook 2007 verwijderd en opnieuw geinstalleerd
- Outlook 2007 verwijderd, handmatig map waar .ost bestand in staat verwijderd, opnieuw geinstalleerd.
- Server toegevoegd aan hosts file

Ik kan :
- Server pingen zowel op naam als ip nummer
- Via webexchange inloggen op de mailbox.
Enige rare (misschien gerelateerd ?) is dat ik geen tekst kan typen in een mail in webexchange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
profiel weggegooti van outlook of user profiel van windows??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdewildt
In eerste instantie het Outlook profiel weggegooid.
Zojuist ook het hele windows profiel verwijderd en opnieuw vanaf de server laten laden bij aanmelden.
Verder nog geprobeerd wat het uitschakelen van de cache optie doet en dan veranderd de melding een klein beetje :
'Kan uw standaardmappen voor e-mail niet openen. Microsoft Exchange is niet beschikbaar. Er is een probleem met het netwerk of er worden onderhoudswerkzaamheden uitgevoerd op de computer met Microsoft Exchange.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
met meerdere gebruikers op de zelfde computer?? Of is het echt een profiel probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhoogendam
mhoogendam schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 09:18:
Configuratie scherm > E-Mail
Tijdens handmatig instellen van email account > op de tab van mailserver en gebruikersnaam selecteren, doe het volgende:
More Settings > tab Advanced > Offline Folder File Settings > Browse > Open.
(zelf even vertalen voor NL versie)

Heb vaker gezien dat het pad niet goed was of dat er een folder miste.
Hiermee maakt hij de folder zelf aan.
Probeer dit eens .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdewildt
Allereerst lekker vaag in Vista :C:\Gebruikers heb en in de Outlook instellingen staat C:\Users
Even gekeken in de eigenschappen van de map en daar staat dus dat Gebruikers ook als Users bekend is in het systeem.
Naja, vervolgens ga ik bladeren zoals voorgesteld :
C:\Gebruikers\emilew en vervolgens heb ik de map appdata niet.
Hij bestaat wel, maar ik zie hem niet.
Maar als ik Gebruikers vervang door Users, dan klopt het pad wel wat weergegeven wordt.
Er wordt ook netjes een outlook.ost bestand aangemaakt.
Ook als ik de map waarin die staat ('Outlook') verwijder voordat ik begin wordt deze map keurig aangemaakt en het bestand erin gezet.
Dat lijkt dus allemaal goed te gaan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdewildt
En bedankt Norton!!!
Firewall even uitgezet ivm Bomgar sessie (even hulp gevraagd) en toen draaide hij dus vanzelf.
Dus nu nog even de firewall goed instellen dat het blijft werken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
oja.. das de 2de oplossing als je een probleem heb na een herstart.. zet norton even uit >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

mdewildt schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 12:10:
Enige rare (misschien gerelateerd ?) is dat ik geen tekst kan typen in een mail in webexchange.
Dat komt omdat sommige active-x componenten niet meer in IE7 zitten, en OWA die componenten gebruikt om dat veld te bewerken. FF zoeken op technet, er is een update voor je Exchange voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-06 09:13
Ik weet dat dit een heel oud topic is, maar omdat er geen oplossing is geschreven en ik net tegen hetzelfde probleem aan liep wou ik het toch even delen. Bij mij was de issue de Nvidia network services, als ik deze stop en disable werkt outlook weer prima.

57696520646974206c65657374206973206e657264

Pagina: 1