Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[VB] User in welke OU

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Allereerst wil ik even vermelden dat ik echt 0,0 verstand heb van VB scripting.

In Active Directory is het helaas niet mogelijk om te zien in welke OU een User zit, ik heb al lekker lopen googlen en kwam bij het volgende script:
On Error Resume Next

Const ADS_SCOPE_SUBTREE = 2

Set objConnection = CreateObject("ADODB.Connection")
Set objCommand = CreateObject("ADODB.Command")
objConnection.Provider = "ADsDSOObject"
objConnection.Open "Active Directory Provider"
Set objCommand.ActiveConnection = objConnection

objCommand.Properties("Page Size") = 1000
objCommand.Properties("Searchscope") = ADS_SCOPE_SUBTREE

objCommand.CommandText = _
"SELECT distinguishedName FROM 'LDAP://dc=domeinnaam,dc=nl' WHERE objectCategory='user' " & _
"AND sAMAccountName= 'username'"
Set objRecordSet = objCommand.Execute

objRecordSet.MoveFirst
Do Until objRecordSet.EOF
Wscript.Echo objRecordSet.Fields("distinguishedName").Value
objRecordSet.MoveNext
Loop

Do Until objRecordSet.EOF
strDN = objRecordSet.Fields("distinguishedName").Value
arrPath = Split(strDN, ",")
intLength = Len(arrPath(1))
intNameLength = intLength - 3
Wscript.Echo Right(arrPath(1), intNameLength)
objRecordSet.MoveNext
Loop
Waar domeinnaam uiteraard ons domein is ingevuld, en bij username de username is ingevuld. Om de output te krijgen moet je dus het vb scriptje aanpassen (username): voorbeeld: ik heb een user testuser en wil weten in welke OU hij zit, edit ik het vb scriptje en vul bij de vetgedrukte username "testuser" in (zonder ").

Nu zou ik dit graag via een inputbox willen doen, ik heb al wat dingen geprobeerd:
dim SAMnaam
SAMnaam = InputBox("Voer loginnaam in")
en dan in plaats van de vetgedrukte username SAMnaam ingevoerd (maarja zoals ik al aan heb gegeven ik ben geen programmeur :$).

Het is dus de bedoeling dat ik de username invoer in het inputbox op ok klik en er dan een scherm te voorschijn komt waar in staat tot welke OU de user behoort.

Ik hoop dat mijn vraag een beetje duidelijk is.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dit is dus een kant en klaar script. Wát gaat er nou fout als je de juiste domein en gebruikersnaam in vult, wat wil je nog meer, waarom kan de originele maker niet helpen? etc. etc.

edit:
start post duidelijker geworden..
en dan in plaats van de vetgedrukte username SAMnaam ingevoerd
Aha, maar dan wel buiten de quotes, anders komt het er letterlijk in te staan. Standaard debugwerk of gewoon een 5 minuten VB tutorial.

[ Voor 40% gewijzigd door Voutloos op 13-03-2008 13:21 ]

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet elke keer als ik de taak wil uitvoeren het vbscriptje aanpassen, waarbij username weggehaald wordt en dat bijvoorbeeld testuser ingevuld moet worden. Ik zie dit liever gebeuren via een input field waarin ik dan bijvoorbeeld testuser invul en dan op ok klik zodat de output dan te voorschijn komt.