AP functioneert prima, PC wil geen verbinding maken.

Pagina: 1
Acties:

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Topicstarter
ok beetje crappy topic titel maar ik wist zo even geen betere.

Maargoed ik zit dus met een apart probleem waar ik niet uit kom.
Ik ben een pc voor m'n zusje aan het bouwen met de volgende specs: zie pagina en hier bij een Asus WL-138G wlan kaartje of een MSI PC54G2 wlan kaartje. welke verbinding moet maken met een SMC WEBT-G bridge welke als wireless AP dient, en welke op zijn beurt via draad aan een SMC router/modem hangt.

Opzich werkt alles hier prima, aan het SMC router/modem hangen 2 PC's met een draad en aan het AP hangt een laptop met een SMC wireles pcmcia kaartje. Dit functioneert helemaal goed zonder problemen dus.
Nu wil ik de pc van m'n zusje ook via wireless aan het AP hangen, aangezien er maar 1 kabel die kamer in loopt en daar het AP aan moet hangen voor de laptop en we geen extra kabel aan kunnen leggen. Ze internet toch alleen maar een beejte en ik had nog 2 wlan kaartjes in de 2 andere pc die niet meer gebruikt werden dus het leek me een simpele oplossing :).

Klonk simpel, ik had de pc gebouwt, geïnstaleerd en wilde verbinding maken voor de windows update maar dat ging dus niet ( dit was met de MSI kaart aangezien die beter bereik heeft, pc stond een verdieping boven het AP op dat moment), netwerk netjes gevonden maar hij wil geen verbinding maken. Op een gegeven moment kon ik wel op internet terwijl er werd aangegeven dat er geen verbinding was met enig netwerk, dit lukt dan ongeveer 2 minuten voor dat dat ook weg valt. Dit is een paar keer gelukt en hierna kon er helemaal geen verbinding worden gemaakt want windows gaf aan dat het netwerk buiten bereik was. Ook goed, pc verplaatst naar de plek waar hij komt te staan, ongeveer 35cm van het AP af, maar nog geen verbinding, want het AP was buiten bereik :?

Ondertussen heb ik windows diverse malen opnieuw geinstaleerd, 2 netwerk kaarten gebruikt, diverse programma's voor de verbinding, verschillende drivers voor de kaartjes, WEP aan/uit WPA aan/uit MAC filter aan/uit, verschillende channels,11B/54G, router hard reset gegeven, AP hard reset gegeven.
Niets schijnt te helpen, terwijl de laptop doodleuk verbinding blijft houden een geen problemen ondervind met het wireless.

Nieuw netwerk kaartje kopen zou een optie zijn maar aangezien ik er al 2 geprobeerd heb lijkt dit me wat omslachtig. En anders denk ik er over om voor het AP een switch te zetten die dan 1 kabel naar m'n zusjes pc laat gaan en 1 naar het AP maar dit lijkt me wat omslachtig :/

Iemand een oplossing op een idee hoe ik dit kan oplossen ?

mss handig om te vermelden, alles pc's laptop gebruiken Windows XP SP2 met alle updates.

edit: bijna vergeten, IP's worden uitgedeelt met DHCP en fixed IP's hielp ook niet.

Gabriël AM5