Gegevens:
Windows Vista.
Asus P5K moederbord.
Attansic L1 Gigabit Ethernet Controller (stuurprogramma 2.2.6000.0, 100 Mbps full duplex mode).
Linksys WAG325N modem/router. (firmware 1.00.11).
uTorrent.
Probleem:
Mijn eigen pc verliest de netwerkverbinding na het draaien van de torrencliënt, bij normaal internetgebruik blijft de verbinding stabiel.
Pc kan pas weer op internet na reboot modem, reboot pc verhelpt het probleem niet.
Het probleem treedt pas op als de torrentclient een uurtje draait, kan ook iets langer zijn.
Ik gebruik uTorrent, heb nu het volgende ingesteld qua aantal connecties:
Maximale aantal connecties: 20
Maximaal aantal connected peers: 15
Upload gelimiteerd tot 20 kB/s (van de beschikbare 50).
Download gelimiteerd tot 250 kB/s (van de beschikbare 300).
Het netwerkicoon van Vista krijgt dan de gele uitroepteken van beperkte of geen
verbindingsmogelijkheden. Andere pc’s blijven verbinding houden met het netwerk.
Had hiervoor een goedkope Eminent 4202 router, die had geen wireless en was soms wat instabiel, maar die had geen problemen met het aantal torrentconnecties.
Het lijkt me sterk dat de Linksys zo weinig connecties aan kan.
Het enige probleem zou dan de port forwarding kunnen zijn, dit lukte me wel met de Emiment, maar
via de Linksys webinterface heb ik alles goed ingesteld, maar uTorrent blijft aangeven dat de poort
‘closed’ is.
Windows Vista.
Asus P5K moederbord.
Attansic L1 Gigabit Ethernet Controller (stuurprogramma 2.2.6000.0, 100 Mbps full duplex mode).
Linksys WAG325N modem/router. (firmware 1.00.11).
uTorrent.
Probleem:
Mijn eigen pc verliest de netwerkverbinding na het draaien van de torrencliënt, bij normaal internetgebruik blijft de verbinding stabiel.
Pc kan pas weer op internet na reboot modem, reboot pc verhelpt het probleem niet.
Het probleem treedt pas op als de torrentclient een uurtje draait, kan ook iets langer zijn.
Ik gebruik uTorrent, heb nu het volgende ingesteld qua aantal connecties:
Maximale aantal connecties: 20
Maximaal aantal connected peers: 15
Upload gelimiteerd tot 20 kB/s (van de beschikbare 50).
Download gelimiteerd tot 250 kB/s (van de beschikbare 300).
Het netwerkicoon van Vista krijgt dan de gele uitroepteken van beperkte of geen
verbindingsmogelijkheden. Andere pc’s blijven verbinding houden met het netwerk.
Had hiervoor een goedkope Eminent 4202 router, die had geen wireless en was soms wat instabiel, maar die had geen problemen met het aantal torrentconnecties.
Het lijkt me sterk dat de Linksys zo weinig connecties aan kan.
Het enige probleem zou dan de port forwarding kunnen zijn, dit lukte me wel met de Emiment, maar
via de Linksys webinterface heb ik alles goed ingesteld, maar uTorrent blijft aangeven dat de poort
‘closed’ is.