Toon posts:

problemen internet site's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
zit met het volgende probleem

op het werk staan 2 identieke pc's via 1 router aangesloten op de kabel van casema

nu het volgende

regelmatig kunnen wij via 1 pc niet op de site komen van onze onderdelen leverancier andere pc werkt dan gewoon perfect

krijgen dan een foutmelding pagina kan niet worden weer gegeven
we zijn er ook achter gekomen dat je dan ook niet op de site van marktplaats kan op de ander pc wel

hebben de netwerk kabels al van de pcs geswitcht helpt niets

firewall antinirus alles eraf helpt niets

nu schijf geformateerd windows netjes opnieuw geinstalleerd en het probleem is nog steds aanwezig

dit is dus geen constante storing proberen we het bijvoorbeeld een uur later nog een lukt het weer wel

iemand enig idee

via de support afdeling van onze leverancier komen we ook niet verder die weten het ook niet meer

die zeiden installeer de boel maar opnieuw maar helaas

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11 19:56

Simkin

Bzzzzz

switch de utp kabels eens om en kijk of het probleem izch verplaatst van ene pc naar de andere.
Heb je de router ook al een keer terug gezet naar de fabrieksinstellingen?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:54

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik zou om te beginnen eens wat meer onderzoek doen wat er nu precies wel en niet werkt op zo'n moment. Zijn die twee websites die je noemt de enige? Of kan je helemaal niet meer browsen? Kan je wel Pingen hostname, of alleen op IP, of helemaal niks meer...
Hoe zit het met intern verkeer, etc. etc.

Verder, bij het switchen van die kabels, heb je de 'probleem pc' toen ook op een ander router poortje gehad? Of heb je de kabel zowel aan de kant van de PC's als aan de kant van de router verwisseld?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Op het moment dat die ene pc problemen geeft, heb je dan uberhaupt wel iets van netwerk verbinding op die pc... probeer eens te pingen naar een lokaal adres.

Mocht je helemaal geen netwerk hebben op die pc dan denk ik aan bv. hetvolgende:
- ip conflict
- netwerkkaart verrot

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:05
Probeer eens een dns server van bijvoorbeeld opendns.org te gebruiken. Ik had namelijk ook het probleem dat ik niet meer kon resolven, alleen nog direct op ip-adres dingen bereiken.

Ik heb ook Casema met een Linksys WRT54GC Router.

[ Voor 12% gewijzigd door jongetje op 13-03-2008 14:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Orion84 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 13:55:
Ik zou om te beginnen eens wat meer onderzoek doen wat er nu precies wel en niet werkt op zo'n moment. Zijn die twee websites die je noemt de enige? Of kan je helemaal niet meer browsen? Kan je wel Pingen hostname, of alleen op IP, of helemaal niks meer...
Hoe zit het met intern verkeer, etc. etc.

Verder, bij het switchen van die kabels, heb je de 'probleem pc' toen ook op een ander router poortje gehad? Of heb je de kabel zowel aan de kant van de PC's als aan de kant van de router verwisseld?
optie met de utp kabel heb ik beide geprobeert
kan gewoon pingen op hostname en op ip
kan wel browsen bv startpagina.nl rdw.nl belastingdienst.nl rdc.nl werken wel goed
heb het even getest tweakers.net en autotrader.nl werken dan ook niet

Verwijderd

Topicstarter
heb ook de router (sitecom) terug gezet naar de fabrieks instellingen maar heeft ook niet gebaat

de it afdeling waar ik eerder over sprak zeg dat dit een geheugen probleem kan zijn
maar dit lijkt mij uitgesloten dan moet het toch altijd zijn en niet dan weer wel en dan weer niet

heb er nu een verse installatie windows opstaan en verder nog niet geinstalleerd probleem blijft

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:05
Heb je al andere DNS server geprobeerd zoals ik aanraadde?

Verwijderd

Topicstarter
jongentje schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 22:32:
Heb je al andere DNS server geprobeerd zoals ik aanraadde?
wat bedoel je daarmee

Verwijderd

jongentje schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 14:27:
Probeer eens een dns server van bijvoorbeeld opendns.org te gebruiken. Ik had namelijk ook het probleem dat ik niet meer kon resolven, alleen nog direct op ip-adres dingen bereiken.
Dit bedoelde jongentje ermee (opendns.org dus)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 08:50:
[...]

Dit bedoelde jongentje ermee (opendns.org dus)
gaan we proberen op het moment werkt het weer

kan dit ook een geheugen probleem zijn of temperatuur ??

Verwijderd

Topicstarter
opendns is ook geen oplossing
toch hardware misschien ??

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-12 15:17

lier

MikroTik nerd

Kan je eens een ipconfig /all van beide pc's plaatsen ?
Kan je tijdens een probleem eens tracert tweakers.net uitvoeren en dat hier (ook) posten ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Pagina: 1