zeer vreemd geluid door koptelefoon

Pagina: 1
Acties:

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:23

flessuh

Set sail for fail!

Topicstarter
even extra toelichting:

sinds november heb ik een nieuwe computer met een gigabyte DS5 x38 moederbord, en aangezien hier een realtek hd audio geluidskaart op zit heb ik mijn externe soundblaster live verkocht (overblijfsel van mn laptop)

nou gebruik ik hier een 6.1 surround set, en een audio .350 headset van plantronics, deze zitten beide op het achterpaneel aangesloten omdat het frontpanel niet aangesloten zit (kabeltje zat steeds in een fan en was beschadigd)

ik gebruik de headset zelf bijna nooit, alleen de microfoon.
maar aangezien ik binnenkort een LAN party heb, wilde ik mijn headset even testen, maar het geluid klinkt net alsof ik iemand in een kamer naast me hoor praten.

en dat terwijl het geluid uit mijn 6.1 set uitstekend is.

het vage is, als ik in de audio-instellingen het balans verander, en de slider helemaal naar links, of helemaal naar rechts schuif, het geluid wel goed is door mijn headset

volgens mij heb ik alle instellingen al geprobeerd, maar niks lijkt het echt op te lossen, behalve het balans te veranderen }:O

Ik heb Windows vista x64, met de realtek audio 1.88 drivers (probleem is hetzelfde met 1.85 drivers)

https://www.dutchsolarboat.com

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-02 13:25

job

Het kan best zo zijn dat de kabels voor de frontaansluiting een radio signaal opvangen (am golf).
Komt vaak genoeg voor en kan je weinig aan doen. Je zou eens kunnen kijken of er wel een ferriet ring om de kabels zit, zo niet dan kan je die kopen. misschien dat het helpt.

edit: ah ik lees nu dat het dus om de aansluiting achterop je pc gaat.
Tja, daar is nog minder aan te doen. Test anders eens een andere koptelefoon. Het is een afschermingsprobleem, en je moet zien te achterhalen wat er dan niet goed is afgeschermd.

[ Voor 31% gewijzigd door job op 13-03-2008 12:40 ]

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:33

SeatRider

Hips don't lie

Volgens mij wordt namelijk in 6.1 mode een aantal aansluitingen gebruikt voor iets anders. Zo wordt de microfooningang soms ineens surround kanaal, en kan een hoofdtelefoonaansluiting ineens centerkanaal worden.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

Topicstarter
6.1 word het pas in de speaker zelf, deze mixt 2 signalen voor de midden-achter speaker, verder is het gelijk aan een 5.1 set.

ik heb 2 andere koptelefoons geprobeerd, beide hebben hetzelfde probleem

ik blijf het ook erg vreemd vinden dat het probleem "opgelost" is als ik het balans vol naar links of naar rechts gooi.
ik heb dan wel normaal geluid, dus aan beide kanten

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:33

SeatRider

Hips don't lie

Banzaibunny schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 13:07:
6.1 word het pas in de speaker zelf, deze mixt 2 signalen voor de midden-achter speaker, verder is het gelijk aan een 5.1 set.
Ik doelde meer op het verschil tussen 2.0 en 5.1, maar goed.
ik heb 2 andere koptelefoons geprobeerd, beide hebben hetzelfde probleem
Vandaar mijn vermoeden dat het niet de headset is maar het aansluiten ervan, bv op de verkeerde connector.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• cable-one
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-02 23:22
Heb je de microfoon tussentijds openstaan?

Probeer deze eens te muten, misschien gaat er wat geluid rond?

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Ik weet 100% zeker dat de gnd van de jack aansluiting niet verbonden is, als het met meerdere headsets zo is dan ligt het aande jack connector van de geluidskaart.

Als je nog garantie hebt kun je hem omruilen, anders zou je een kabeltje kunnen maken om de gnd van bijvoorbeeld de rear aansluiting te gebruiken.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-02 14:11

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ik heb zoiets ook gehad en het geluid van mijn koptelefoon stond op rearspeakers in het configuriatescherm van Realtek. Dit heb ik toen handmatig om moeten zetten naar koptelefoon en was het geluid helder.

Als het goed is wanneer je een 5.1 film opzet, dan hoor je vrijwel alleen de omgevingsgeluiden.
Ik had het bij een show van Hans Teeuwen. Hoorde alleen het publiek en op de achtergrond Hans Teeuwen zelf.

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

Topicstarter
Floris-K schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 15:19:
Ik heb zoiets ook gehad en het geluid van mijn koptelefoon stond op rearspeakers in het configuriatescherm van Realtek. Dit heb ik toen handmatig om moeten zetten naar koptelefoon en was het geluid helder.

Als het goed is wanneer je een 5.1 film opzet, dan hoor je vrijwel alleen de omgevingsgeluiden.
Ik had het bij een show van Hans Teeuwen. Hoorde alleen het publiek en op de achtergrond Hans Teeuwen zelf.
dat klopt inderdaad, maar hij staat goed bij de realtek instelllingen

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:44
Staan de instellingen voor 3D geluid wel goed? Ik heb hier ook wel eens gehad met een 5.1 geluidskaart dat ik alleen bepaalde geluiden hoorde.

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

Topicstarter
waar vind ik die instellingen?
want dat zou wel wat verklaren, ook omdat hij het wel goed doet als ik het balans anders zet

Pagina: 1