Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[.NET] File en folder linken

Pagina: 1
Acties:

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-11 10:08
Ik ben bezig met een programma wat naast een projectfile een library met een aantal bestanden bijhoudt. Als het project wordt opgeslagen wordt er een extra directory met dezelfde naam als het project gemaakt met daarin de extra library bestanden.
Als een gebruiker het project wil kopiëren is het noodzakelijk dat hij de projectfile en de directory kopieert. En daar gaat het dus vaak fout. :)
Ik zag dat bijv. Internet Explorer een file aan een directory kan koppelen en vice versa. (Opslaan als->webpagina volledig). Als je de file of directory kopieert wordt automatisch de ander ook gekopieerd.
Ik heb gekeken naar de NTFS attributen (vooral naar ADS) maar daar ben ik dit nog niet tegengekomen.
Weet iemand hoe ik dit kan bereiken? Bij voorkeur binnen het .NET framework (ook al gaat dat denk ik moeilijk worden)

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Volgens mij zit dat gewoon in explorer gebakken (kun je dan wel aan/uit togglen) en is er geen attribuut voor ofzo; je zou eens kunnen neuzen in MSDN om te zien of je op de 1 of andere manier (bijv) een bestandsextensie kunt 'registreren' bij windows om ook zo te laten behandelen maar ik vermoed dat de kans klein is. Then again; you never know.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• CodeIT
Ik heb ook zo'n vermoeden dat het geen attribuut is. Als ik met command prompt probeer de file te kopiëren, wordt alleen het bestand gekopieerd en niet de directory.
Ik ga wel eens kijken met process monitor om het te achterhalen.

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

..

[ Voor 128% gewijzigd door ? ? op 25-01-2013 09:51 ]

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10 22:03

MrSleeves

You'll thank me later.

(Pragmatische oplossing): Kan je de projectfile niet in de map zetten en de gebruiker bij het openen van het project een map laten selecteren?

En anders misschien een soort zip-file oplossing (al heeft .net alleen GZip en Deflate, is wat lastig in één bestand te stoppen).
Ik heb overigens wel eens zoiets gebouwd; bestanden achter elkaar gehangen met memorystreams en dat vervolgens ge-gzipt. Het kan wel, in mijn geval ook niet echt mooi opgelost, wellicht doe ik dat nog (het ging om een aantal afbeeldingen; de hele array bytes omgezet in hex-string-waardes en die achter elkaar gehangen. Dat omzetten naar een string was omdat ik het eerst in xml/soap wilde bouwen). Ik denk dat het ook wel te doen is door de lengte van de buffer (bestand) te schrijven, dan de hele buffer (bestand), en dan de volgende.

[ Voor 49% gewijzigd door MrSleeves op 13-03-2008 15:26 ]

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

• CodeIT
era.zer schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 14:30:
Explorer houdt gewoon .htm bestanden in de gaten:

Of het zit ingebakken, of je zal in het register moeten zoeken of je zoiets zelf kan registeren
.mht bestanden hebben dit gedrag ook: in register zoeken naar mht zal minder results opleveren
Het lijkt dus inderdaad in Explorer te zitten, welke het bestand en de folder 'linked'. In het register kan ik er niets van terugvinden. Het is wel uit te zetten in het register, maar schijnbaar niet te tweaken:
User Key: [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer]
Value Name: NoFileFolderConnection
Data Type: REG_DWORD (DWORD Value)
Value Data: (0 = default, 1 = disable connected folders)
MrSleeves schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 15:20:
(Pragmatische oplossing): Kan je de projectfile niet in de map zetten en de gebruiker bij het openen van het project een map laten selecteren?

En anders misschien een soort zip-file oplossing (al heeft .net alleen GZip en Deflate, is wat lastig in één bestand te stoppen).
Ik heb overigens wel eens zoiets gebouwd; bestanden achter elkaar gehangen met memorystreams en dat vervolgens ge-gzipt. Het kan wel, in mijn geval ook niet echt mooi opgelost, wellicht doe ik dat nog (het ging om een aantal afbeeldingen; de hele array bytes omgezet in hex-string-waardes en die achter elkaar gehangen. Dat omzetten naar een string was omdat ik het eerst in xml/soap wilde bouwen). Ik denk dat het ook wel te doen is door de lengte van de buffer (bestand) te schrijven, dan de hele buffer (bestand), en dan de volgende.
Ik gebruik al SharpZipLib voor het zippen van het één en ander, dus dat kan al vrij gemakkelijk. De inhoud van de map bestaat echter vooral uit media (video en afbeeldingen) dus het wijzigen van de library gaat dan (te) lang duren.

[ Voor 8% gewijzigd door CodeIT op 13-03-2008 16:03 ]

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:33
misschien in het register zoeken of die map en bestanden ergens samen geregistreerd staan?
als het niet iets in het bestandsysteem staat dan zal het toch ergens in het register staan. er zijn volgens mij anders geen opties die iets zeggen over bestanden.

Misschien toch in ADS, maar volgens mij kom je daar dan niet achter, omdat ej volgens mij die gegevens alleen kunt opvragen als je weet wat je zoekt.

anders eens kijken of die koppeling ook "werkt" als je het bestand kopieert met iets anders dan windows. ( dus met linux oid. )

oeps. beetje overbodig geloof ik, ik had eerst even op refresh moeten drukken....

[ Voor 7% gewijzigd door engelbertus op 13-03-2008 16:03 ]

Pagina: 1