Heb het volgende "probleem"
we hebben hier verschillende thinclient staan, en deze, draaien momenteel nog debian linux (niets mis mee
)
enige nadeel, zoals die dingen nu zijn, kan je hier niets aan wijzigen...
Dus heb ik op 1 thinclient windows XP geinstalleerd (een zeer afgeslankte versie)
Maar omdat hij van een flashcard leest, en dit nog al lang duurde heb ik in registery explorer.exe aangepast en daar gezegt dat ie ipv explorer.exe, dan hij hier rdp.cmd moet laden...
hier het volgende in gezet.
maar je begrijpt al, als iemand uitlogd en de volgende medewerker wil inloggen, dan moet ie dus eerst de thinclient weer aanzetten (werkt wel, maar is niet praktisch)
dus heb ik me Visual Basic 2008 Express Edition gedownload, hier vervolgens 3 knopjes in gemaakt..
HetNetwerk (we werken via RDP/MSTSC, op terminal servers)
Afsluiten
Restarten
nu heb ik wel her en der gezocht, en ik heb ook nog wat code gevonden waarmee het zou moeten werken.. nml de volgende code..
nu heb ik echter 1 probleem..
Dit zal dan natuurlijk ge "declared" moeten worden...
Heb ooit (5 a 6 jaar gelden eens iets met visual basic 6 moeten maken, maar dat is nogal roestig e.d.
)
vandaar... de volgende vraag...
Wat mis ik nog om de code die achter de knop ligt, uit te laten voeren...
en ik voorzie probleem 2: die afsluit knop.. die zal iets in de trend van "shutdown.exe -s" worden...
hoe wordt daar de code van? "dos" style met dubbele aanhalings tekens e.d.?
we hebben hier verschillende thinclient staan, en deze, draaien momenteel nog debian linux (niets mis mee
enige nadeel, zoals die dingen nu zijn, kan je hier niets aan wijzigen...
Dus heb ik op 1 thinclient windows XP geinstalleerd (een zeer afgeslankte versie)
Maar omdat hij van een flashcard leest, en dit nog al lang duurde heb ik in registery explorer.exe aangepast en daar gezegt dat ie ipv explorer.exe, dan hij hier rdp.cmd moet laden...
hier het volgende in gezet.
code:
1
2
3
| @echo off start /w C:\WINDOWS\system32\mstsc start /w shutdown.exe -s -t 5 |
maar je begrijpt al, als iemand uitlogd en de volgende medewerker wil inloggen, dan moet ie dus eerst de thinclient weer aanzetten (werkt wel, maar is niet praktisch)
dus heb ik me Visual Basic 2008 Express Edition gedownload, hier vervolgens 3 knopjes in gemaakt..
HetNetwerk (we werken via RDP/MSTSC, op terminal servers)
Afsluiten
Restarten
nu heb ik wel her en der gezocht, en ik heb ook nog wat code gevonden waarmee het zou moeten werken.. nml de volgende code..
code:
1
| Shell("c:\windows\system32\mstsc.exe" & lblLink.Caption, vbMaximizedFocus) |
nu heb ik echter 1 probleem..
Hij begrijpt nu natuurlijk niet wat dat lblLink is...Error 1 Name 'lblLink' is not declared. C:\Documents and Settings\Gebruiker\Mijn documenten\Visual Studio 2008\Projects\RDP\RDP\Form1.vb 16 49 RDP
Dit zal dan natuurlijk ge "declared" moeten worden...
Heb ooit (5 a 6 jaar gelden eens iets met visual basic 6 moeten maken, maar dat is nogal roestig e.d.
vandaar... de volgende vraag...
Wat mis ik nog om de code die achter de knop ligt, uit te laten voeren...
en ik voorzie probleem 2: die afsluit knop.. die zal iets in de trend van "shutdown.exe -s" worden...
hoe wordt daar de code van? "dos" style met dubbele aanhalings tekens e.d.?