Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

VB express 2008

Pagina: 1
Acties:
  • 349 views

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 10:39
Heb het volgende "probleem"

we hebben hier verschillende thinclient staan, en deze, draaien momenteel nog debian linux (niets mis mee :))

enige nadeel, zoals die dingen nu zijn, kan je hier niets aan wijzigen...

Dus heb ik op 1 thinclient windows XP geinstalleerd (een zeer afgeslankte versie)

Maar omdat hij van een flashcard leest, en dit nog al lang duurde heb ik in registery explorer.exe aangepast en daar gezegt dat ie ipv explorer.exe, dan hij hier rdp.cmd moet laden...

hier het volgende in gezet.

code:
1
2
3
@echo off
start /w C:\WINDOWS\system32\mstsc
start /w shutdown.exe -s -t 5

maar je begrijpt al, als iemand uitlogd en de volgende medewerker wil inloggen, dan moet ie dus eerst de thinclient weer aanzetten (werkt wel, maar is niet praktisch)

dus heb ik me Visual Basic 2008 Express Edition gedownload, hier vervolgens 3 knopjes in gemaakt..

HetNetwerk (we werken via RDP/MSTSC, op terminal servers)
Afsluiten
Restarten

nu heb ik wel her en der gezocht, en ik heb ook nog wat code gevonden waarmee het zou moeten werken.. nml de volgende code..

code:
1
Shell("c:\windows\system32\mstsc.exe" & lblLink.Caption, vbMaximizedFocus)

nu heb ik echter 1 probleem..
Error 1 Name 'lblLink' is not declared. C:\Documents and Settings\Gebruiker\Mijn documenten\Visual Studio 2008\Projects\RDP\RDP\Form1.vb 16 49 RDP
Hij begrijpt nu natuurlijk niet wat dat lblLink is...

Dit zal dan natuurlijk ge "declared" moeten worden...

Heb ooit (5 a 6 jaar gelden eens iets met visual basic 6 moeten maken, maar dat is nogal roestig e.d. :P)

vandaar... de volgende vraag...

Wat mis ik nog om de code die achter de knop ligt, uit te laten voeren... _/-\o_

en ik voorzie probleem 2: die afsluit knop.. die zal iets in de trend van "shutdown.exe -s" worden...

hoe wordt daar de code van? "dos" style met dubbele aanhalings tekens e.d.?

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

Als je VB Express hebt gedownload ga je standaard met een Form aan de slag. Daar sleep je knopjes op met de bijbehorende teksten. De eigenlijke code wordt ergens anders ingezet; wat je ziet is een bestand waarin die knoppen al worden gedeclareerd.

Dubbelklik eens op die knop; dan zou 'ie standaard in de editor een functie of sub aan moeten maken op basis van een OnClick event. Daar zet je vervolgens de functionaliteit in.

Dat lblLink is alleen van toepassing op waar je het gevonden hebt. lbl staat voor Label, dus ik denk dat er in die tutorial iets staat in de orde van "maak een knopje wat, als je er op drukt, de tekst wijzigt". Daar jij slechts 3 knoppen hebt heb je alleen te maken met btnNogwat, verder niks.

Wat het Shell-commando betreft: zie http://www.devx.com/dotnet/Article/7914

Er is iets beters uitgevonden, dus moet je dan gebruiken :). Daar staat op pg. 2 gelijk een voorbeeld dat lijkt op wat jij wil doen.

[ Voor 34% gewijzigd door Yoozer op 13-03-2008 12:00 ]

teveel zooi, te weinig tijd

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Tja, dan declareer je lblLink voortaan wel correct, of als het ding al bestaat, zoek je uit waarom deze niet gevonden wordt (zoek uit waarvan je precies de caption wil, let op typo's, scope etc. etc.)

Basic debugging lijkt mij. :)

{signature}

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:42
Wat hierboven reeds gezegd is: dit is best basic en makkelijk zelf op te lossen mits een beetje logisch nadenken.

Verder is dit ook gewoon een scriptrequest, wat we hier niet toelaten

Wat ik wel een behoorlijke WTF vind, is dat je dus blijkbaar de caption / Text van een link gaat gaan gebruiken als argument van een commando ? :?
Daar zijn toch mooiere / betere oplossingen voor te bedenken ...

https://fgheysels.github.io/

Dit topic is gesloten.