[FX 5200] Krijg videokaart niet aan de praat in Vista

Pagina: 1
Acties:

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-05 15:29
Ik heb een probleem met een GeForce FX5200 PCI videokaart.

Hieronder zal ik eerst even wat meer details zetten:

Momenteel zitten er 2 videokaarten in mijn systeem:

- ATi X1300 Pro ( PCI Express )
- Nvidia GeForce FX5200 ( PCI )

Op de X1300 Pro heb ik 2 monitors aangesloten, ik wil er nog een derde op aansluiten en dat zou geen probleem moeten zijn met de FX 5200 die ik had liggen.

Na het installeren van de videokaartdrivers ( ForceWare 96.85 ) krijg ik de melding dat de FX 5200 wordt uitgeschakeld omdat hij niet compatible zou zijn. Dit klopt niet want volgens de bijgaande PDF file is de FX 5200 gewoon compatible met Vista.

Wat heb ik nog meer geprobeerd?

- Kaart in een ander PCI slot gestoken
- Kaart getest in een ander systeem, hij is niet kaput
- Nog een andere driver ( ForceWare 169.21) geprobeerd maar zonder resultaat

Systeem specs

Core 2 Duo E6420
3GB RAM
Windows Vista Enterprise 64 Bit

Indien iemand nog een suggestie heeft dan hoor ik het graag, ben al 2 uur aan het kloten maar krijg het niet voor elkaar |:(

Edit:

Omdat ik toch twijfelde aan de compatibility van de FX 5200 heb ik er nu een GeForce 6200 ingeprikt. Deze blijkt ook problemen te geven. ( Incompatible )

Ik heb geprobeerd mijn pc te booten met alleen de GeForce FX5200 / 6200 in het PCI slot en de andere videokaart er uit. PC wil niet booten met zowel de GeForce FX5200 als met de GeForce 6200?

Naar mijn weten is een 6200 zeker compatible met Vista X64?
Iemand die een handige suggestie heeft?

Edit 2:

Het wordt nu nog vager: Wanneer ik een Riva TNT 2 32MB PCI kaart erin zet boot mijn pc wel en krijg ik ook beeld. Helaas heeft deze videokaart een kapotte cooler en wordt hij te heet, hierdoor staan er artifacts in het scherm. Anders had ik gewoon deze Riva kunnen gebruiken...

Toch kan ik me niet voorstellen dat de andere 2 kaarten kaduuk zijn... Vage shit...

[ Voor 28% gewijzigd door Vlassie1980 op 13-03-2008 13:47 ]

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-05 14:23
Heb je wel de 64x driver gebruikt?

• Vlassie1980
jjbstolk schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 11:13:
Heb je wel de 64x driver gebruikt?
Jep, voor alle drivers heb ik altijd de 64 bit drivers gebruikt. Volgens mij is het sowieso niet mogelijk om 32 bit drivers op een 64 bit machine te installeren...

• Vlassie1980
Mijn probleem is nog steeds niet opgelost. Hieronder nog even een samenvatting van wat ik allemaal zoal geprobeerd heb:

Diverse videokaartdrivers gedownload voor zowel FX5200 als 6200.
Maakt niet uit welke driver ik installeer, Vista blijft mekkeren dat de videokaart incompatible is. Dit zou zeker niet moeten gelden voor de 6200.

Booten met alleen de FX5200 / 6200 PCI kaart en de X1300 PCI E eruit.
Wanneer ik 1 van beide kaarten gebruik wil mijn pc niet booten. Er verschijnt een kort scherm met de BIOS van de videokaart, vervolgens krijg ik het Dell opstartscherm te zien voor 1 seconde en daarna start de pc opnieuw. Dit blijft zich eindeloos herhalen.

Booten met een oude gare RIVA TNT 32MB
Dit geeft geen problemen, de pc start netjes op met deze kaart. Helaas is deze videokaart brak ( kapotte cooler, trillend beeld en artifacts) waardoor het geen optie is om deze te gebruiken. Bovendien wil ik uiteraard wel de Aero Glass interface!

Interne grafische kaart
De pc heeft ook een interne grafische kaart, deze doet het prima op 1 analoog scherm. Wanneer ik er een scherm op aansluit gebruikt hij deze als hoofdscherm en andere videokaarten worden strak genegeerd. Werken met de interne grafische kaart is dus ook geen optie.

Nieuwe Bios
Geen verschil

Hieronder nogmaals de specs van mijn systeem:

Dell Vostro 200/400
Intel Core 2 Duo E6420
3GB RAM
Windows Vista Enterprise

Ik ben nu echt out of options, het meest vage is toch wel dat een oude gare kaart het wel doet en de FX5200 en 6200 geven problemen. Ik weet zeker dat deze beide kaarten niet kaduuk zijn. Ik sta op het punt het op te geven maar als iemand nog een helder moment heeft hoor ik het uiteraard bijzonder graag!

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Het probleem zit hem niet in de drivers of in Vista. Wat jij wilt doen kan gewoon niet. Je kan niet een ATI grafische kaart en een Nvidia kaart samen in één PC proppen. Als je nog een 3e monitor aan wilt sluiten, zou je een kaart van hetzeflde merk erbij moeten zetten.

Dat verklaart ook waarom je TNT wel werkt in je PC, deze is namelijk vandezeflde fabrikant als je x1300, ATI dus. Of je vervangt je 5200 door een ATI kaartje, of je vervangt je x1300 voor een Nvidia.

• Vlassie1980
Bedankt voor je respons, ik zal er ff op reageren:

Het probleem zit hem niet in de drivers of in Vista. Wat jij wilt doen kan gewoon niet. Je kan niet een ATI grafische kaart en een Nvidia kaart samen in één PC proppen. Als je nog een 3e monitor aan wilt sluiten, zou je een kaart van hetzeflde merk erbij moeten zetten.
Dit kan absoluut wel. Een collega van mij heeft dit zonder problemen werkend. Hij heeft er een ATi en een Nvidia kaart inzitten. Hij draait Win XP

Dat verklaart ook waarom je TNT wel werkt in je PC, deze is namelijk vandezeflde fabrikant als je x1300, ATI dus. Of je vervangt je 5200 door een ATI kaartje, of je vervangt je x1300 voor een Nvidia.
Ook dit klopt niet, want een TNT is gemaakt door Nvidia, je theorie gaat hier dus ook niet op.

[ Voor 6% gewijzigd door Vlassie1980 op 14-03-2008 13:30 ]

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Nippletwister schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 13:29:
Bedankt voor je respons, ik zal er ff op reageren:

Dit kan absoluut wel. Een collega van mij heeft dit zonder problemen werkend. Hij heeft er een ATi en een Nvidia kaart inzitten. Hij draait Win XP

Ook dit klopt niet, want een TNT is gemaakt door Nvidia, je theorie gaat hier dus ook niet op.
* Tomfish vond het vandaag een leerzame dag!
Altijd gedacht dat een TNT van ATI was :P

• Bas1978
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-05 12:44
'Bij mij in windows vista(32bit) ook problemen tussen Onboard Ati en Nvidia.
Windows ziet wel de Nvidia 8600gt installeert drivers maar daarna gelijk een melding dat ie niet compatible is en word uitgeschakeld.

Ik wilde ook een 3 monitor setup maken van 3x 17" crt.

Moederbord: Asrock 775Twins-HDTV (onboard Ati X300)
Proc: Pentium D820 2.8ghz @ 3.2ghz
Geheugen: 2x 1gb ddr1 geil
Gpu: pci-express 8600gt
Ook geprobeerd
Gpu Ati firegl v3100 (x300 based)

In combinatie met een Ati Firegl V3100 Pci-express werkt het wel met 3 monitoren in combinatie met de onboard x300 kaart. Jammer dat games dit niet zo'n fijne kaart vinden.

Wel kon ik op de firegl kaart een resolutie van 2048x768 instellen zodat ie 2 monitoren als 1 grote ziet. En W o W doet het ook nog jammer dat me character precies half op het scherm staat en de fps rate extreem laag is.

Volgens mi is het dus wel een driver probleem in vista tussen nvidia en ati.
Pagina: 1