Ik heb een probleem met een GeForce FX5200 PCI videokaart.
Hieronder zal ik eerst even wat meer details zetten:
Momenteel zitten er 2 videokaarten in mijn systeem:
- ATi X1300 Pro ( PCI Express )
- Nvidia GeForce FX5200 ( PCI )
Op de X1300 Pro heb ik 2 monitors aangesloten, ik wil er nog een derde op aansluiten en dat zou geen probleem moeten zijn met de FX 5200 die ik had liggen.
Na het installeren van de videokaartdrivers ( ForceWare 96.85 ) krijg ik de melding dat de FX 5200 wordt uitgeschakeld omdat hij niet compatible zou zijn. Dit klopt niet want volgens de bijgaande PDF file is de FX 5200 gewoon compatible met Vista.
Wat heb ik nog meer geprobeerd?
- Kaart in een ander PCI slot gestoken
- Kaart getest in een ander systeem, hij is niet kaput
- Nog een andere driver ( ForceWare 169.21) geprobeerd maar zonder resultaat
Systeem specs
Core 2 Duo E6420
3GB RAM
Windows Vista Enterprise 64 Bit
Indien iemand nog een suggestie heeft dan hoor ik het graag, ben al 2 uur aan het kloten maar krijg het niet voor elkaar
Edit:
Omdat ik toch twijfelde aan de compatibility van de FX 5200 heb ik er nu een GeForce 6200 ingeprikt. Deze blijkt ook problemen te geven. ( Incompatible )
Ik heb geprobeerd mijn pc te booten met alleen de GeForce FX5200 / 6200 in het PCI slot en de andere videokaart er uit. PC wil niet booten met zowel de GeForce FX5200 als met de GeForce 6200?
Naar mijn weten is een 6200 zeker compatible met Vista X64?
Iemand die een handige suggestie heeft?
Edit 2:
Het wordt nu nog vager: Wanneer ik een Riva TNT 2 32MB PCI kaart erin zet boot mijn pc wel en krijg ik ook beeld. Helaas heeft deze videokaart een kapotte cooler en wordt hij te heet, hierdoor staan er artifacts in het scherm. Anders had ik gewoon deze Riva kunnen gebruiken...
Toch kan ik me niet voorstellen dat de andere 2 kaarten kaduuk zijn... Vage shit...
Hieronder zal ik eerst even wat meer details zetten:
Momenteel zitten er 2 videokaarten in mijn systeem:
- ATi X1300 Pro ( PCI Express )
- Nvidia GeForce FX5200 ( PCI )
Op de X1300 Pro heb ik 2 monitors aangesloten, ik wil er nog een derde op aansluiten en dat zou geen probleem moeten zijn met de FX 5200 die ik had liggen.
Na het installeren van de videokaartdrivers ( ForceWare 96.85 ) krijg ik de melding dat de FX 5200 wordt uitgeschakeld omdat hij niet compatible zou zijn. Dit klopt niet want volgens de bijgaande PDF file is de FX 5200 gewoon compatible met Vista.
Wat heb ik nog meer geprobeerd?
- Kaart in een ander PCI slot gestoken
- Kaart getest in een ander systeem, hij is niet kaput
- Nog een andere driver ( ForceWare 169.21) geprobeerd maar zonder resultaat
Systeem specs
Core 2 Duo E6420
3GB RAM
Windows Vista Enterprise 64 Bit
Indien iemand nog een suggestie heeft dan hoor ik het graag, ben al 2 uur aan het kloten maar krijg het niet voor elkaar
Edit:
Omdat ik toch twijfelde aan de compatibility van de FX 5200 heb ik er nu een GeForce 6200 ingeprikt. Deze blijkt ook problemen te geven. ( Incompatible )
Ik heb geprobeerd mijn pc te booten met alleen de GeForce FX5200 / 6200 in het PCI slot en de andere videokaart er uit. PC wil niet booten met zowel de GeForce FX5200 als met de GeForce 6200?
Naar mijn weten is een 6200 zeker compatible met Vista X64?
Iemand die een handige suggestie heeft?
Edit 2:
Het wordt nu nog vager: Wanneer ik een Riva TNT 2 32MB PCI kaart erin zet boot mijn pc wel en krijg ik ook beeld. Helaas heeft deze videokaart een kapotte cooler en wordt hij te heet, hierdoor staan er artifacts in het scherm. Anders had ik gewoon deze Riva kunnen gebruiken...
Toch kan ik me niet voorstellen dat de andere 2 kaarten kaduuk zijn... Vage shit...
[ Voor 28% gewijzigd door Vlassie1980 op 13-03-2008 13:47 ]