Patch panel in beeld brengen in MS Visio

Pagina: 1
Acties:

• JvdM
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-03 22:39
Ik heb als opdracht gekregen om het netwerk hier in kaart te brengen in MS Visio. Nu zoek ik een goede oplossing om de patchpanel(s) goed in kaart te brengen. Standaard in Visio heb je hier geen mogelijkheid voor, op google / GoT zijn er verder niet echt voorbeelden gezien van andere tekeningen. Zijn er hier mensen die hun patchpanel tekening eens kunnen laten zien? Zodat ik een beetje een idee krijg wat het best is om het patchpanel in kaart te brengen.

• BrammeS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:02
JvdM schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 10:33:
Ik heb als opdracht gekregen om het netwerk hier in kaart te brengen in MS Visio. Nu zoek ik een goede oplossing om de patchpanel(s) goed in kaart te brengen. Standaard in Visio heb je hier geen mogelijkheid voor, op google / GoT zijn er verder niet echt voorbeelden gezien van andere tekeningen. Zijn er hier mensen die hun patchpanel tekening eens kunnen laten zien? Zodat ik een beetje een idee krijg wat het best is om het patchpanel in kaart te brengen.
Hangt een beetje af van de grote van het netwerk, Normaliter zou ik niet zo snel een tekening willen maken waarin alle patches staan. Zeker niet als het om netwerk aansluitingen gaat. Bij telefonie zou ik het nog kunnen overwegen.

Verder hangt het ervan af hoe statisch je omgeving is. Bij ons wordt dagelijks gepatched(+-0.25 fte)en is het eigenlijk niet te doen om alles bij te werken in een tekening.

Advanced sheep-counting strategies

• JvdM
In deze situatie is het statisch. Ik heb inmiddels een patchpanel gevonden, deze zat al in visio. Kon m alleen niet vinden, handig die nederlandse benamingen (not).

Nu nog uitvogelen hoe je hem aan kan passen aan de juiste situatie.

Er is al een textuele beschrijving van de patch kast, maar dit vind men niet goed genoeg :S

• JvdM
Hoe wordt er normaliter een patchpanel in een Visio tekening verwerkt? Want dat is eigenlijk het geen waar het allemaal om draait

oeps: dubbelpost

[ Voor 7% gewijzigd door JvdM op 13-03-2008 10:59 ]

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-03 19:55
Voor patches lijkt een Excel sheetje met de nummering me stukken handiger? Visueel gezien boeit het niet echt hoe die kabeltje lopen lijkt mij, het gaat gewoon om welke apparaten gepatched zijn op welke centrale/switch.