Digitale Camera binnen week overleden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Graag zou ik jullie advies willen aangaande het volgende probleem.
Ik heb een paar dagen geleden een Canon Ixus 860 binnen gekregen
Allemaal leuk en aardig maar gister deed zich het probleem voor dat de lens
niet meer terug wil in het apparaat. Dit gebeurde toen de accu leegraakte.
Ik dacht, ik laad em gewoon weer op en dan gaat ie vanzelf wel weer terug.
Niets was minder waar. De lens steekt nog steeds uit het apparaat als je deze
uit zet en als deze aanstaat dan steekt deze te ver uit en kun je zowieso niet scherpstellen.
Ook geeft de camera aan dat er een lensfout is, wat overigens wel te begrijpen is.
Nu heb ik contact opgenomen met camera4all waar de camera vandaan komt en
deze laten mij eerst een RMA reparatie formulier invullen (waar overigens nog steeds niet
op gereageerd is). Nu heb ik ook contact opgenomen met Canon en deze wist mij te
vertellen dat ik ipv reparatie gewoon recht heb op vervanging aangezien de camera zo'n korte
tijd geleden is aangeschaft (binnen 7 dagen had je wettelijk recht erop volgens hun).

Nu zit ik erg te twijfelen wat ik het beste kan doen. Vooral na het lezen van deze twee showreviews:

http://tweakers.net/shopr...nt-nl.html?Page=1#r_59155

http://tweakers.net/shopr...nt-nl.html?Page=1#r_58550

Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 22:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Gewoon RMA sturen naar de winkel. De winkel zal je dan een nieuwe sturen, want zoals gezegd binnen 7 dagen stuk. Ik zou er wel duidelijk op wijzen dat je een nieuwe verwacht.
Veel anders kun je niet doen. Canon zal er waarschijnlijk niks mee doen als je hem naar hun direkt opstuurt.

[ Voor 12% gewijzigd door Maasluip op 13-03-2008 09:24 ]

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu eindelijk een reactie gekregen. Ik moet de camera zsm opsturen echter is dit slechts een automatisch gegenereerde mail. Dit terwijl ik bij de aanvraag van de RMA duidelijk heb aangegeven dat ik een nieuwe wil. Hier kan ik helaas niks over terugvinden in hun reply.
Misschien moet ik toch maar weer gaan bellen, maarja, die vrouw van reparaties die je steeds aan de lijn krijgt weet er volgens mij ook niks vanaf en blijft maar volhouden dat je het via het formulier moet regelen. Maakt het er allemaal niet makkelijker op :/

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2008 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-09 09:16
Even een helemaal off topic vraag, ik ben nieuwsgierig waarom je de camera bij camera4all hebt besteld en niet bij bijv. Digitalstreet of een van de anderen bovenaan de pricewatch.
( pricewatch: Canon Digital Ixus 860 IS )
Dan was je zo'n €28 goedkoper uitgeweest.
Heeft overigens niks met het kapotgaan te maken dus he, kan bij elk toestel/leverancier voorkomen.

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Een beetje offtopic:
Op beide voorbeelden werd gereageerd door de winkel dat de camera gebruikt was en dat daarom de Wet "Koop op afstand" niet meer van toepassing was. Klopt dit wel?

Volgens mij namelijk niet:
Uitzonderingen

De zichttermijn geldt echter niet voor alle producten die u op afstand koopt.

De uitzonderingen zijn:

* Etenswaren
* Producten die tijdsgebonden zijn, zoals tijdschriften of gereserveerde kaartjes voor een concert
* Persoonlijke producten, zoals een in opdracht vervaardigd maatkostuum
* Reizen
* Financiële diensten
* Cd's en videobanden, waarvan de verzegeling is verbroken.
bron:http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies_over/Elektronica_en_huishoudelijke_apparatuur/Kopen_op_afstand_via_internet_of_telefoon/Basisinformatie/Bedenktijd_bij_koop_op_afstand

[ Voor 64% gewijzigd door LuCarD op 13-03-2008 11:26 ]

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wobcat schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 11:16:
Even een helemaal off topic vraag, ik ben nieuwsgierig waarom je de camera bij camera4all hebt besteld en niet bij bijv. Digitalstreet of een van de anderen bovenaan de pricewatch.
( pricewatch: Canon Digital Ixus 860 IS )
Dan was je zo'n €28 goedkoper uitgeweest.
Heeft overigens niks met het kapotgaan te maken dus he, kan bij elk toestel/leverancier voorkomen.
Omdat de camera eerst geen 280 euro kostte bij Camera4all. Ik had er 265 voor betaald (excl. rembourskosten). Het had op zich nog iets goedkoper gekunt maar camera4all had em op dat moment op voorraad en had ook niet van die belachelijk hoge rembourskosten. Dus vandaar ;)

Ontopic: ik heb nogmaals contact gehad met Canon en deze wisten mij te vertellen dat dit duidelijk een geval was van DOA (death on arrival) en ik dus zowieso recht heb op een nieuwe. Canon gaf zelf aan dat ze bereid zijn deze om te ruilen en heb bovendien een referentienummer meegekregen die ik aan camera4all kan geven mochten ze moeilijk gaan doen. Daarin staan onder andere de data waarop ik contact met Canon heb opgenomen zodat ze niet onder die 7 dagen uit kunnen komen.
Tevens is onder dat nummer uitgebreid terug te vinden wat er is besproken. Zeer goede service van Canon.
Zelfs als dit niet mocht werken boden ze mij volledige ondersteuning om dit alles alsnog succesvol af te wikkelen (complaint dienst, Consumentenbond etc.).

Ik ga nu alles maar weer netjes terugsturen (incl. duidelijke brief). We zullen zien :)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2008 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuCarD schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 11:23:
Een beetje offtopic:
Op beide voorbeelden werd gereageerd door de winkel dat de camera gebruikt was en dat daarom de Wet "Koop op afstand" niet meer van toepassing was. Klopt dit wel?
Nee, je hebt gebruikersrecht en je mag dus gewoon het gekochte gebruiken tot op bepaalde hoogte (het artikel moet wel compleet blijven en moet helemaal intact zijn)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het klopt wel wat het bedrijf zegt. Daar ben ik ook laatst pas achter gekomen.
De wet kopen op afstand heeft idd een paar uitzonderingen zoals: -verbroken verzegeling bij audio/video/computer apparatuur.
Deze wet zegt dat je het product 7 dagen in opzicht hebt maar je mag het dus niet open maken.

Deze wet heeft dus niks te maken met mijn probleem. Mijn probleem valt onder garantie en specifiek onder de wet DOA (death on arrival). Je hebt net als bij de voorgaande wet ook 7 dagen alleen hier mag je het produkt wel open maken en heb je 7 dagen om deze te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 11:32:
Het klopt wel wat het bedrijf zegt. Daar ben ik ook laatst pas achter gekomen.
De wet kopen op afstand heeft idd een paar uitzonderingen zoals: -verbroken verzegeling bij audio/video/computer apparatuur.
Deze wet zegt dat je het product 7 dagen in opzicht hebt maar je mag het dus niet open maken.

Deze wet heeft dus niks te maken met mijn probleem. Mijn probleem valt onder garantie en specifiek onder de wet DOA (death on arrival). Je hebt net als bij de voorgaande wet ook 7 dagen alleen hier mag je het produkt wel open maken en heb je 7 dagen om deze te testen.
Idd, dus je mag camera etc gebruiken maar je mag hem niet openschroeven. Op zich wel logisch, want dan breek je de garantie :)
ps. het gaat over 7 werkdagen, niet gewoon 7 dagen (dus weekenden tellen niet mee, het gaat dus in het algemeen over 9 gewone dagen maar met feestdagen is deze termijn dus wat langer)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2008 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp uit je verhaal dat je via email contact met camera4all hebt gehad? Kun je ze niet beter bellen? Dat legt een stuk gemakkelijker uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:29
Omdat camera4all een ShopSurvey vermelding kent hoort deze discussie in PW thuis. SG->PW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb inmiddels het geld terug gekregen (zelfs de verzendkosten en rembourskosten) aangezien er een hele productielijn kwalitatief onder de maat was en terug is gekomen. Erg jammer maar wel uitstekende service van Camera4all! Hulde!

Ga nu denk maar wachten op de Fuji f100fd :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2008 09:51 ]

Pagina: 1