application monitoren

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views

• Rorata
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-02 15:36
Goedendag

Ik zoek een applicatie wat onder Windows 2000 en Windows 2003 kan draaien en waarbij ik kan opgeven dat dit pakket bepaalde applicaties in de gaten moet houden.

Zodra een van die applicaties niet meer draait (is bijvoorbeeld gecrasht) moet die applicatie worden herstart.

Weet iemand of zo'n applicatie bestaat en zoja hoe het heet? Google levert mij helaas ook niks op.

Alvast bedankt _/-\o_

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Services automatisch laten herstarten is toch niet zo'n probleem, lijkt me. Daar is genoeg over te vinden.

Wat betreft monitoring, wil je echt alleen die apps monitoren? Als je meer hebt draaien zou je kunnen kijken naar een standalone oplossing als Nagios, wat zo'n beetje alles kan monitoren (ping, system uptime, services, traffic per switchpoort, you name it). Als je alleen die win2k/2k3 server hebt draaien is dat wat overbodig.

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-02 10:13
Zoek beter en gij zult vinden.

Er zijn honderden tools die je kunnen helpen met monitoren. Even beter zoeken en je hebt het zo gevonden. Daarnaast is je openingspost te summier om voor ons iets mee te kunnen.

Wat voor applicaties betreft het, welke database draait erachter etc.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear || The Paddock Crew

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dit is echt niet zo heel erg ingewikkeld; ik stel voor dat je in het vervolg zelf even zoekt voordat je een topic start; zoals ook hier beschreven :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Dit topic is gesloten.