• EEE-lover
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-05 09:21
Ik heb het volgende systeem:

Kast: Soprano Black NO PSU
Voeding: Zalman 460 Watt
Moederbord: Asus A8N-SLI Deluxe
Processor: Athlon 64 1800 Venice 3000+
Koeler: Zalman CNPS 7700-AC S939
Geheugen: 1GB DDR400 (Kingston volgens mij)
Grafische kaart: Asus EAX600 PRO 126 MB
Harde Schijf: Maxtor 200 GB SATA
Brander: NEC 16x ND3540
DVD-ROM: Plextor 16/50 PX-130
Monitor: HP w2207H (net een week oud)

Gisteren na het kopieren van een cdrom liep mijn pc vast. Toen ik opnieuw opstartte, kreeg ik na het Windows logo op het moment dat je Windows "binnen" zou moeten komen een zwart scherm. Het logo zag ik dus wel, maar mijn bureaublad niet meer. De monitor ging automatisch op een slaapstand. Veilige modus wilde hij wel opstarten.

Ik heb toen van alles geprobeerd en uiteindelijk Windows XP er opnieuw opgezet. De eerste keer startte hij gewoon goed op, maar nadat ik de driver van ATI intalleerde, kreeg ik weer hetzelfde, dus na het Windows logo een zwart scherm. Betekent dit dat mijn grafische kaart overleden is en zijn tijd heeft gehad? Of mag ik deze conclusie niet trekken, aangezien ik nu (zonder de installatie van de driver) wel gewoon met mijn computer kan werken. Het beeld is nu wel erg naar (resolutie 1280*1024 op een 22" en bij het verplaatsen van schermen gaat dat heel schokkerig).

Of zou ik zelfs nog verder moeten kijken, dus is bijvoorbeeld mijn PCI-e slot van mijn moederbord niet goed meer? Ik kan vandaag een andere grafische kaarten halen, maar dan moet ik wel zeker weten dat dit het probleem is. Komt dit vaker voor, heb namelijk niet kunnen vinden hier wat hier uberhaupt op lijkt.

• kcRogue
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-05 12:38
Heb hier exact hetzelfde aan de hand gehad met mijn (AGP) GF6800... Heb het niet opgelost gekregen. Het beste wat je kan doen is even een graka van iemand lenen en kijken of deze het wel doet. Als dat het geval is, vrees ik voor je kaart...

/muggezift-modus
Grafische kaart: Asus EAX600 PRO 128 MB
/muggezift-modus

Verwijderd

Wat je ook kan proberen is eens een andere driver versie, Gebruik je nu de nieuwste en laatste versie van de drivers, kijk of je een vorige versie kan vinden en probeer het eens hiermee.

En inderdaad zoals hierboven wordt gezegt, kijk eens of je van iemand in je omgeving een kaartje kan lenen. Dan merk je het snel genoeg.

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-05 13:32
Ik heb dus precies het zelfde probleem met mijn HD2600XT :(
Ik heb een IDE schijf eraan gehangen en sata als 2de schijf. Dit werkt dan wel weer..
Heel vreemd. 8)7

• EEE-lover
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-05 09:21
Bedankt allemaal!

Ik heb inderdaad een oude driver geprobeerd en kan nu gewoon weer met mijn systeem werken (met volledige resolutie). Wel raar, heb meer dan een week met die andere drivers kunnen werken. Ik blijf het een raar probleem vinden, maar ben wel blij dat ik er nu even vanaf ben.

Nogmaals dank, wat mij betreft kan dit topic weer dicht. :)