Toon posts:

Apperaat naast modem zodat wireless ook werkt?

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views

Verwijderd

Topicstarter
Hey Tweakers,

Ik loop al tijden met een bepaalde vraag rond waar ik via googlen en dergelijke geen antwoord op heb kunnen vinden.

Wij hebben beneden een modem staan voor het internet hier zitten 4 aansluitingen op om computer op aan te sluiten. Nu was ik op zoek naar een apparaat wat ik op 1 van die 4 aansluitingen aansluit en wat dan een wireless signaal aansluit.

Afbeeldingslocatie: http://img86.imageshack.us/img86/898/ditwordieiq7.jpg
Ik ben dus op zoek naar een apperaat wat hierboven op de plek van het vraagteken kan.

Nu dacht ik dat een wireless router het apperaat was maar ik kreeg dat nergens op internet bevestigd dat , dat klopte. Dus vandaar dat ik het jullie vraag.

Bij voorbaad dank.

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:36

RnB

Oeps, verkeerd gelezen. :X

Je hebt idd een wireless router nodig, zonder ingebouwde modem aangezien je die al hebt. :)

Hehe sorry. :P Maar volgens mij heeft ie dat plaatje gewoon gebruikt om het te laten zien en niet zozeer dat ie zelf dat ding heeft. En ik drink geen koffie btw. :9

[ Voor 109% gewijzigd door RnB op 13-03-2008 08:00 ]

Verwijderd

Een wireless accespoint heb je nodig. Een wireless router kun je hier ook voor gebruiker, maar dan zul je hem moeten aansluiten en instellen zodat hij niet routeert.

edit: reef_91 heeft blijkbaar meer koffie op dan ik ;) aan de linkerkant van de modem lijkt inderdaad een antenne te zitten.

edit: reef_91: niet zomaar editten als ik aan t editten ben hea :P maar dan hebben we dus duidelijkheid nodig omtrent je modem. Zit hier een antenne op of niet?

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2008 08:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok beiden enorm bedankt voor het snelle antwoord.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-03 23:43

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Wanneer er in jouw modem/router geen Wireless Accesspoint aanwezig is, dan hoef je niet een extra router te kopen, maar alleen een Wireless Accesspoint. Linksys heeft bijvoorbeeld de WAP modellen. Dit Wireless Accesspont kun je dan gewoon op één van de vier poorten van je modem/router aansluiten.

P.s. Aangezien je "modem" al vier uitgangen/poorten heeft functioneert deze al als een router, daarom is het niet verstandig om een router met ingebouwde Wireless Accesspoint te kopen om deze op je huidige modem aan te sluiten, maar een opzich staand Wireless Accesspoint. Dit brengt anders alleen maar extra (lastige) configuraties met zich mee. Je kunt er wel voor kiezen het huidige modem/router te vervangen voor een Wireless Accesspoint, Modem en router in één, maar dat is je eigen keuze.

P.s.2 Ik kan helaas het plaatje vanaf deze locatie niet zien. :)

[ Voor 7% gewijzigd door _Dune_ op 13-03-2008 08:04 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:43

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zie Dune, gewoon een Access Point kopen en eraan knopen. Neem je toevallig een model met ingebouwde mode/router dan zul je deze uit moeten schakelen.
Zo enorm moeilijk is het toch niet te bedenken dat je een AP nodig hebt als je wireless wilt ?

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.