2 adsl verbindingen op 1 lijn, mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11 04:51
Momenteel heb ik een Orange internetverbinding. Internet en Telefonie. KPN is er uit.

Omdat ik nogal veel internet en ook wel veel online (mmorph) games speel zou ik graag een goedkope backup willen hebben. Bv, een budget adsl abonnementje ofzo. iets van 7 of 8 euro. Mocht Orange er een keer uitliggen, dat ik zo kan overschakelen naar de andere provider.

Mijn vraag is, en ik heb in de Faq gezocht naar deze vraag, of je 2 adsl verbindingen op 1 aansluiting kunt realiseren?

Zo ja, hoe zou ik me dit moeten voorstellen? Ik heb nu Orange, en geen KPN meer. Snelheid is niet belangrijk aangezien de meeste activteiten die ik doe niet zo veel bandbreedte nodig hebben.

Kabel is ook een optie, echter het goedkoopste abonnement bij Netvisit is rond de 24 euro. Home is helaas niet verkrijgbaar..

Mijn YouTube Channel

Verwijderd

Als je "aansluiting" definieert als "draad van KPN", ja, dan kan het.

Doorgaans komen er in een huis 2 aderparen binnen. 1 van die 2 zal bij jou nog niet gebruikt zijn.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Nope, gaat niet werken.

Elke DSL lijn heeft een eigen aderpaar nodig. Je kan voor 9,95 een KPN nummer nemen, en daar een 2de el-cheapo DSL lijn op gooien.

2 DSL's op 1 nummer/lijn gaat niet werken.

Ey!! Macarena \o/

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:11

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Kun je 2 radiozenders op dezelfde frequentie hebben? ;)

Mits er een extra draad aanwezig is, dan kan het misschien. Maar over dezelfde aders als het huidige abo niet.

spuit11

[ Voor 57% gewijzigd door Ultraman op 13-03-2008 00:42 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

RaZ schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 00:40:
Je kan voor 9,95 een KPN nummer nemen, en daar een 2de el-cheapo DSL lijn op gooien.
Kan natuurlijk ook gewoon op kaal koper. Meestal is dat niet veel voordeliger, maar tegenwoordig kan het wel voordeliger (zoals Orange actie laatst).

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 08:35

curry684

left part of the evil twins

Dit is vroeger nog wel eens aangeboden door diverse DSL-aanbieders die 2 8-mbit lijnen aanboden inclusief multiplexer modem dat er 1 16-mbit lijn van switchte naar binnen. Heb er al een tijdje niet van gehoord. Alternatief is ISDN nemen, daar heb je per definitie minimaal 2 lijnen op die allebei ADSL kunnen dragen.

Overigens offtopic en niet beledigend bedoeld, maar als je overweegt om een hoop kosten te gaan maken om het risico af te dekken dat je je MMORPG-verslaving eens per jaar een keer een uur niet kunt vervullen wordt het wellicht tijd om hulp te gaan zoeken...

Professionele website nodig?

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Goedkoopste kpn abo is exact de zelfde prijs als kaal koper, 9,95 en je kan er nog op gebeld worden en mee bellen ook (al kost bellen wel geld).

Wat ik er van gebrepen heb is dat je sowieso een nummer nodig hebt. Dus waarom eerst product A aanvragen voor een jaar, en daarna omzetten naar product B, voor het zelfde geld.

Ik denk dat een DSL en een kabel (die van 24 euro) elkaar niet veel zullen ontlopen qua kosten per maand. Ben niet meer zo op de hoogte van al die stunts en prijzen van DSL aanbieders, maar een klein rekensommetje kom ik op dat de TS minder dan 15 euro wil lappen voor DSL, omdat ie ook al dat 10'tje heeft voor KPN / kaal koper.

Ey!! Macarena \o/

• Snowwie
curry684 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 00:44:
Overigens offtopic en niet beledigend bedoeld, maar als je overweegt om een hoop kosten te gaan maken om het risico af te dekken dat je je MMORPG-verslaving eens per jaar een keer een uur niet kunt vervullen wordt het wellicht tijd om hulp te gaan zoeken...
Daarom gaf ik ook aan iets van maximaal 7 a 8 euro. Ik weet dat ze bij @home zulke budget abootjes hebben. En ik heb er graag een tientje per maand voor over om bij internetuitval een backup te hebben.
En ja, het is een beetje een verslaving :P :P

Mijn YouTube Channel

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 08:35

curry684

left part of the evil twins

Gratis en simpel alternatief is overigens om WPA-keys met je buren uit te wisselen zodat je bij langere downtimes op hun WLAN erbij kunt duiken tijdelijk. Ik woon zelf in een complex waarin genoeg bewoners het concept wireless security niet snappen dus ik heb dat zelf niet nodig ;)

Professionele website nodig?

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-11 10:57
Dit is vroeger nog wel eens aangeboden door diverse DSL-aanbieders die 2 8-mbit lijnen aanboden inclusief multiplexer modem dat er 1 16-mbit lijn van switchte naar binnen. Heb er al een tijdje niet van gehoord. Alternatief is ISDN nemen, daar heb je per definitie minimaal 2 lijnen op die allebei ADSL kunnen dragen.
ISDN is twee gelijktijdige gesprekken op één (fysieke) lijn van een aderpaar. Daar krijg je geen tweede ADSL-signaal bij.

• Amrod
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:41
Dus even voor de duidelijkheid los van wat iedereen hier tot nu toe heeft vermeld. Heb jij, zoals bijna iedereen in Nederland, een standaard lijn naar je huis toe lopen, dan zitten daar 2 aderparen in. Die twee aderparen kunnen in principe beschouwd worden als 2 losse lijnen. Dus kun je gewoon op één aderpaar je orange abo'tje hebben. En op het andere vraag je dan gewoon als nieuwe lijn aanvraag(dus niet als overname) een 2e adsl abo. lijkt me vrij duidelijk.

Verwijderd

Snowwie schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 00:47:
Daarom gaf ik ook aan iets van maximaal 7 a 8 euro.
Meestal wordt er juist bij de extreem goedkope ADSL abo's een KPN telefoonlijn geeist.

Onder de 15 euro per maand gaat het je echt niet lukken.

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-11 16:53

HKS-Skyline

Vroooom ?

ik zeg, zoek een buur met een goed draadloos netwerk en sluit een dealtje, lijkt me veel eenvoudiger.... :O

• Snowwie
Amrod schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 00:50:
Dus even voor de duidelijkheid los van wat iedereen hier tot nu toe heeft vermeld. Heb jij, zoals bijna iedereen in Nederland, een standaard lijn naar je huis toe lopen, dan zitten daar 2 aderparen in. Die twee aderparen kunnen in principe beschouwd worden als 2 losse lijnen. Dus kun je gewoon op één aderpaar je orange abo'tje hebben. En op het andere vraag je dan gewoon als nieuwe lijn aanvraag(dus niet als overname) een 2e adsl abo. lijkt me vrij duidelijk.
Zou ik de telefooncontactdoos in de muur eens open moeten maken om te zien hoeveel kabeltjes dat daar zitten.

Mijn YouTube Channel

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Morgen de KPN bellen om te vragen of je een 2de lijn kan krijgen scheeld je wat schroef werk.

Je hebt gewoon een nummer nodig wil je DSL kunnen krijgen. Die kan je krijgen bij KPN voor 9,95 per maand, en moet je een jaar houden, daarna kan je inderdaad voor kaal koper gaan, wat ook 9,95 per maand kost. Daarbovenop komt dan nog het DSL abo'tje. Neem je HetNet er bij voor 9,95, zit je alsnog rond de 2 tientjes. Goedkoper lijkt me vrijwel onmogenlijk.

Edit:
@hieronder:
Ok, dat scheeld 2 euro. We zeggen grofweg beide het zelfde: Je hebt ook je KPN-deel nog. Alleen kwam jij met een wat goedkopere opties. Mijne was meer een indicatie, maar je hebt gelijk, het kan wel goedkoper, het is dus niet onmogenlijk :P

[ Voor 22% gewijzigd door RaZ op 13-03-2008 01:30 ]

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

RaZ schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 01:18:
Daarbovenop komt dan nog het DSL abo'tje. Neem je HetNet er bij voor 9,95, zit je alsnog rond de 2 tientjes. Goedkoper lijkt me vrijwel onmogenlijk.
Nou, ik zou dan juist niet HetNet nemen. Voordeel van zo'n 2e lijntje is dat je een iets risicovollere provider kan nemen (dat aansluiten bijvoorbeeld wat langer duurt maakt in dit geval niet uit). Je kan dan al voor ver onder de 10 euro klaar zijn voor een veel hogere snelheid:

http://fiberworld.nl/
http://abeltelecom.nl/

Etcetera.

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 14:44

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Of ga gewoon even naar een internet café bij jou in de buurt als je verbinding er uit ligt. Kom je ook nog eens onder de mensen :P

Je kunt natuurlijk ook even met een goedkoop draadloos netwerk kaartje proberen of er niet een paar "open" netwerken bij jou in de buurt zijn waar je op in kan loggen.

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Dit is vroeger nog wel eens aangeboden door diverse DSL-aanbieders die 2 8-mbit lijnen aanboden inclusief multiplexer modem dat er 1 16-mbit lijn van switchte naar binnen. Heb er al een tijdje niet van gehoord.
Je hebt er niets van gehoord omdat het een (excuse le mot) hopeloze kutoplossing is, die vol met rare verrassingen zit. Er is een goede manier om het te doen (IMA) maar die vereist hardware die *ver* buiten het budget van consumenten ligt en een twee- of viertal SDSL-verbindingen, en dan zit je weer met een max van 9.2Mbit/s. Indicatie van de prijs: € 1250 voor een cisco met 4 wic's en € 500 euro per maand, exclusief BTW voor 1:20, oplopend tot € 1250 per maand voor 1:1.

(grizzybeer: ik wil er best een rondje over discussiëren maar niet in dit topic)

[/off-topic]

[ Voor 4% gewijzigd door burne op 13-03-2008 10:24 ]

I don't like facts. They have a liberal bias.

Verwijderd

burne schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 01:38:
Je hebt er niets van gehoord omdat het een (excuse le mot) hopeloze kutoplossing is, die vol met rare verrassingen zit. Er is een goede manier om het te doen (IMA) maar die vereist hardware die *ver* buiten het budget van consumenten ligt en een twee- of viertal SDSL-verbindingen, en dan zit je weer met een max van 9.2Mbit/s. Indicatie van de prijs: € 1250 voor een cisco met 4 wic's en € 500 euro per maand, exclusief BTW voor 1:20, oplopend tot € 1250 per maand voor 1:1.
Nou, dit kan tegenwoordig nu juist heel goedkoop. Kijk maar eenns in deze lijst:

Wikipedia: Load balancing (computing)

Daar zitten wel een paar oplossingen tussen voor weinig.

• Snowwie
Tweak-Freak schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 01:27:
Je kunt natuurlijk ook even met een goedkoop draadloos netwerk kaartje proberen of er niet een paar "open" netwerken bij jou in de buurt zijn waar je op in kan loggen.
Dat is inderdaad een optie, eventueel met Netstumbler. Goedkoper kan niet :P . Echter is het meeliften op andermans signaal niet helemaal legaal. Wat me nu ook te binnen schiet is dat mijn buurvrouw ook internet heeft, en een laptop. Grote kans dat zij ook een draadloos netwerk heeft, al heb ik het d'r nog nooit gevraagd. Misschien valt daar wel wat te regelen dat ik voor een tientje per maand op haar verbinding kan meeliften in geval van 'nood'. Al die andere alternatieven, zoals KPN weer benaderen is me eigenlijk te duur. Voordat ik Orange had, had ik TweakDSL met een KPN abo. Toen gebruikte ik nog een simpele telefoonmodem in het geval mijn internetverbinding weg viel. :)

Mijn YouTube Channel

• jhu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-11 22:00

jhu

Of je kiest voor dezelfde oplossing die ik heb genomen, een onbeperkt UMTS Web-n-walk abonnement van T-mobile.

Pocket Internet totaal plus 192/32 via een N95, laatst lag mijn internet eruit en toen heb ik zitten gamen ingebeld via bluetooth op de N95.

Ik heb het voordeel dat ik nu overal kan internetten (OV, werk, wachtruimtes) en als het internet thuis niet werkt kan ik nog steeds mijn zaken doen.

Zet de cv maar uit moe, die AMD draait nu stabiel

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-12 18:38

The Wizard

Moderator Mobile
jhu schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 02:10:
Of je kiest voor dezelfde oplossing die ik heb genomen, een onbeperkt UMTS Web-n-walk abonnement van T-mobile.

Pocket Internet totaal plus 192/32 via een N95, laatst lag mijn internet eruit en toen heb ik zitten gamen ingebeld via bluetooth op de N95.

Ik heb het voordeel dat ik nu overal kan internetten (OV, werk, wachtruimtes) en als het internet thuis niet werkt kan ik nog steeds mijn zaken doen.
Het probleem is dat hiermee je wel een relatieve hoge ping hebt...

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• Amrod
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:41
Amrod schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 00:50:
Ik zit me net te bedenken dat als je ene adsl verbinding er uit ligt, er een vrij grote kans is dat die andere er dan ook uit ligt. Meestal is het nl zo dat storingen die niet bij de klanten zelf liggen worden veroorzaakt door een hangende lijnkaart of een gefrituurde lijnkaart of iets dergelijks. Dat betekent dus dat beide aderparen (die op dezelfde lijnkaart zitten) dan niet meer gaan werken. De enige storing die je uit sluit is die in de apperatuur van de provider zelf. En om heel eerlijk te zijn, dat soort storingen duren meestal niet langer dan een uurtje of 3-4. (spreekt uit ervaring)

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 19:09

TrailBlazer

Karnemelk FTW

die apparatuur gaat ook niet vaak stuk inderdaad. Hetgene wat het meest stuk gaat is de kabel omdat een bouwvakker met de dragline bezig is.

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-11 12:50

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Snowwie schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 00:47:
[...]

Daarom gaf ik ook aan iets van maximaal 7 a 8 euro. Ik weet dat ze bij @home zulkse budget abootjes hebben. En ik heb er graag een tientje per maand voor over om bij internetuitval een backup te hebben.
En ja, het is een beetje een verslaving :P :P
in een ander topic doe je echt moeilijk over geld en dat je krap zit,en nu zeg je weer dat je er extra geld voor over hebt..

ik snap iets niet ?

You are NIJL-ed!

Pagina: 1