Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[JAVA] midlet mp3 afspelen

Pagina: 1
Acties:

• Tha Ertenal
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-05-2022
Ik ben bezig met een soort spel op de mobiel geschreven in java, en daarbij is het nodig om een mp3 af te spelen. Wat ik ook probeer, het lukt me maar niet. Het is me nu wel gelukt om een .wav en een .amr bestand af te spelen.

Als ik op google zoek vind ik aardig wat resultaten van mensen die zeggen dat hun mp3 functionaliteit werkt en zelfs wikipedia geeft een hele makkelijke code (Wikipedia: Java Mobile Media API)
het probleem alleen is, dit werkt bij mij niet. ik vraag me alleen werkelijk af waarom niet. ik gebruik netbeans met de nieuwste versies van j2me en midp.

of is het gewoon simpel weg niet mogelijk om een mp3 makkelijk via je mobiel af te spelen?

AMD Phenom II X6 1090T | 2x 4GB Kingston | Geforce GTX 560TI | Creative I-Trigue L3450

Verwijderd

Kan je misschien wat relevante code posten? Op het eerste zicht zou dat wel moeten werken... En op welke gsm(´s) heb je het getest?

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:17
Tha Ertenal schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 00:27:
Ik ben bezig met een soort spel op de mobiel geschreven in java, en daarbij is het nodig om een mp3 af te spelen. Wat ik ook probeer, het lukt me maar niet. Het is me nu wel gelukt om een .wav en een .amr bestand af te spelen.

Als ik op google zoek vind ik aardig wat resultaten van mensen die zeggen dat hun mp3 functionaliteit werkt en zelfs wikipedia geeft een hele makkelijke code (Wikipedia: Java Mobile Media API)
het probleem alleen is, dit werkt bij mij niet. ik vraag me alleen werkelijk af waarom niet. ik gebruik netbeans met de nieuwste versies van j2me en midp.

of is het gewoon simpel weg niet mogelijk om een mp3 makkelijk via je mobiel af te spelen?
Heb je gekeken of je device het wel ondersteund? Ik ben op dit moment ook bezig met een J2ME progsel en kom wel eens tegen dat de jvm die gebruikt wordt ( bij mij is dit een versie van intent) geen support biedt voor de functionaliteit die je zou verwachten van een zelf respecterende jvm.

Problem is alleen dat ik nog niet weet hoe ik die functionaliteit er bij zet. Hier is een lijstje en een stukje code over hoe je die properties kunt ophalen

http://developers.sun.com...ons/properties/index.html *

offtopic:
* dit is niet de volledige lijst. Als je een betere lijst wil moet je ff zoeken op google naar midp system properties

[ Voor 4% gewijzigd door Webgnome op 13-03-2008 08:17 ]

Strava | AP | IP | AW

• Wijnbo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09 14:46

Wijnbo

Electronica werkt op rook.

Hoe dan ook, ga in GEEN geval uit van tests met de emulator. Hier kun je namelijk nooit van op aan, zelfs al gaat het om de emulator van nokia/samsung/sony-ericsson zelf. Test gewoon op je telefoon, maak je player aan, prefetch, start en dan zou het toch eigenlijk moeten werken...

Verwijderd

Wijnbo schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 19:47:
Hoe dan ook, ga in GEEN geval uit van tests met de emulator. Hier kun je namelijk nooit van op aan, zelfs al gaat het om de emulator van nokia/samsung/sony-ericsson zelf. Test gewoon op je telefoon, maak je player aan, prefetch, start en dan zou het toch eigenlijk moeten werken...
Bwa, die emulatoren zijn goed om te debuggen vind ik wel.

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:17
Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 20:04:
[...]

Bwa, die emulatoren zijn goed om te debuggen vind ik wel.
Dat hangt geheel van de te debuggen code af. Zoals ik al aangaf is het soms het geval dat de fabrikant besloten heeft om een halfbakken jvm mee te leveren. Mijn advies is hetzelfde als wijnbo maar dan met deze toevoeging:

Ga eerst uitzoeken welke features je telefoon/pda/<insert device> aan kan en ga kijken hoe je deze kunt uitbreiden. Lukt dit niet, zoals bij mijn htc het geval is/was, zoek een manier waarop het wel kan (bijv .net frameworkje oid)

Strava | AP | IP | AW

Pagina: 1