[XP] Meld na aanmelden gelijk af

Pagina: 1
Acties:

• arjan bregman2
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:46
Ik heb het probleem dat XP niet verder komt dan het welkomvenster met de gebruikers. Als ik een gebruiker aanklik krijg ik te zien dat de account geladen wordt, en de wallpaper word snel weergegeven, vervolgens wordt ik weer afgemeld.
Dit probleem is bekend op Got, maar met die oplossingen lukt met het ook niet.
Windows Operated Systems - FAQ **OUD**/#37

Dit heb ik geprobeert:

# 1. Register via het netwerk

Vanaf een andere pc gaan we het register aan passen op de "kapotte" pc. Dit doen we door op een client computer naar "start" > "uitvoeren" > "regedit" te navigeren, in regedit kiezen we "bestand" > "verbinding maken met netwerkregister" en we voeren in het invoer vak de andere pc in (deze moet wel aan staan met het welkom scherm geladen). In regedit gaan we op zoek naar de key "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WindowsNT\CurrentVersion\Winlogon" en we wijzigen deze in "userinit.exe".

Herstart daarna de pc en alles moet weer werken :).

Dit lukt niet, ik kan de computer niet benaderen. Ik heb met twee andere computers geprobeert die in hetzelfde netwerk zitten (WIN2000 en WIN XP)

# 2. Recovery Console

Via de recovery console kunnen we een andere oplossing toepassen, namelijk het kopieren van "userinit.exe" over "wsaupdater.exe" heen. Dit doen we door op te starten vanaf onze Windows Xp cd en van daaruit gaan we naar de recovery console. In de recovery console typen we het volgende "cd %systemroot%\system32" "copy userinit.exe wsaupdater.exe".

Herstart daarna de pc en als het goed is, kun je nu weer inloggen. Nu moeten we alleen nog even het register aanpassen zodat deze weer goed staat. Dit gaan we doen in regedit ("start" > "uitvoeren" > "regedit"), en hier gaan we op zoek naar de key "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WindowsNT\CurrentVersion\Winlogon" deze gaan we vullen met de waarde "userinit.exe".

Het kopieëren is gelukt, maar als ik vervolgens opnieuw opstart kan ik mijn account weer niet laden.

# 3. Ntpassword diskette/cd

Om dit te doen moet je van cd of diskette opstarten: download deze hieronder.
Klik hier voor de diskette.Klik hier voor cd image.

Start op vanaf de cd.
Kies de juiste (boot-)partitie:
1 [enter]
Het programma herkent automatisch de Windows-systeemmap:[enter]
Optie 2 voor RecoveryConsole parameters:
2 [enter]
Optie 9 voor Register Editor:
9 [enter]
Ga naar de juiste map in het register:
cd Microsoft [enter]
cd Windows NT [enter]
cd CurrentVersion [enter]
cd Winlogon [enter]
Controleer de waarde van de key Userinit:
cat Userinit [enter]
De waarde moet zijn: %systemroot%\system32\userinit.exe,
Let op: de komma moet er ook staan.
Als de waarde niet klopt, wijzigt deze als volgt:
ed Userinit [enter]
%systemroot%\system32\userinit.exe, [enter] (let op de komma)
Controleer nogmaals de waarde:
cat Userinit [enter]
Als de waarde klopt, sluit u de Register Editor:
q [enter]
q [enter]
Sla de wijzigingen op in het register (write back):
y [enter]
n [enter]
Sluit het programma:
exit [enter]

Ik heb Ntpassword op een cd gebrand en het werkt tot dit punt:
Ga naar de juiste map in het register:
cd Microsoft [enter]

Hoe weet ik naar welke map ik moet verwijzen, en hoe moet ik dit invoeren?
Als ik gelijk ( cd Microsoft) invul dan krijg ik een melding dat de invoer niet wordt herkend.

Ook heb ik geprobeert in de veilige modus op te starten en in de laatste modus die heeft gewerkt maar met beide kom ik niet verder. Kan iemand mij hier mee helpen?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Doe dan eerst een
ls
(el-es) want dan kan je in ieder geval zien wáár je zit ;)

[ Voor 5% gewijzigd door alt-92 op 13-03-2008 00:06 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 21:09
kan me vaag herinneren dat ik ook zoiets heb gehad, toen had het geloof ik te maken met een disk management programma, zoiets ook gebruikt?

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:47
Bij optie 1 zeg je dat je de computer niet kunt benaderen. Wat lukt er niet? Krijg je een foutmelding?

Probeer eens het volgende in een command prompt :

NET USE \\KAPOT\IPC$ /USER:KAPOTUSER (waarbij kapot de naam van de stukke PC is, en kapotuser een userid die op dat systeem bestaat)

Dan word je gevraagd naar het password van die user. Klop dat in, en start dan weer de registry editor en doe een connect network registry.

Whatever

• arjan bregman2
alt-92 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 00:05:
Doe dan eerst een
ls
(el-es) want dan kan je in ieder geval zien wáár je zit ;)
Als ik in NTpassword LS invul dan krijg ik het volgende te zien:

[190202bc0] <HP>
Clients
Intel
Electronic Arts
Microsoft
Program Groups
Secure

Eerst een code en dan allemaal namen erachter. (Ik heb alleen bij HP die code erbij gezet.) Het was een pagina vol maar ik heb er wat overgenomen.
StanTheMan schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 07:48:
kan me vaag herinneren dat ik ook zoiets heb gehad, toen had het geloof ik te maken met een disk management programma, zoiets ook gebruikt?
Ik heb geen disk management programma gebruikt. Wel werd er bij het afsluiten van de toen nog wel werkende computer windows updates geïnstalleerd. (Updates installeren waarna er automatisch afgesloten wordt)
DigiK-oz schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 08:33:
Bij optie 1 zeg je dat je de computer niet kunt benaderen. Wat lukt er niet? Krijg je een foutmelding?

Probeer eens het volgende in een command prompt :

NET USE \\KAPOT\IPC$ /USER:KAPOTUSER (waarbij kapot de naam van de stukke PC is, en kapotuser een userid die op dat systeem bestaat)

Dan word je gevraagd naar het password van die user. Klop dat in, en start dan weer de registry editor en doe een connect network registry.
Ik kan de computer niet benaderen omdat ik deze melding krijg als ik de computer zoek.

Eerst zet ik de "kappotte pc" aan. Dan vul op een andere computer eerst de "kapotte pc" naam in en dat is COMPUTER1, daarna klik ik op "controleer naam" zodat er MSHOME voor komt. Dan moet ik even wachten en krijg ik dit bericht:

Kan geen verbinding maken met Computer1. Controleer of de computer wel in het netwerk bestaat, of beheer op afstand is ingeschakeld en of de Remote Registery-service op beide computers is gestart.

------------------
Als ik dit invul (Bij start - uitvoeren) op een andere computer: NET USE \\COMPUTER1\IPC$ /USER:ARJAN

Ik krijg dan heel even een zwart venstertje te zien waarna er niets gebeurt.Er staan overigens geen wachwoorden op de accounts. Als ik daarna opnieuw de computer probeer te benaderen lukt het weer niet en krijg ik dezelfde foutmelding.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

arjan bregman2 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 17:20:
[...]

Als ik dit invul (Bij start - uitvoeren) op een andere computer: NET USE \\COMPUTER1\IPC$ /USER:ARJAN

Ik krijg dan heel even een zwart venstertje te zien waarna er niets gebeurt.
Je kan dat dan ook beter in een commandprompt invoeren, dan kun je in ieder geval zien wat er (niet) werkt.
Er staan overigens geen wachwoorden op de accounts. Als ik daarna opnieuw de computer probeer te benaderen lukt het weer niet en krijg ik dezelfde foutmelding.
Dan wordt het sowieso lastig, zonder passwords krijg je remote geen toegang.
Geef anders met je NTpassword CD eerst een pw aan je Administrator account, zodat je verder kan? (desnoods gewoon x (iks) als pw.)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• arjan bregman2
alt-92 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 17:34:
[...]

Je kan dat dan ook beter in een commandprompt invoeren, dan kun je in ieder geval zien wat er (niet) werkt.

[...]

Dan wordt het sowieso lastig, zonder passwords krijg je remote geen toegang.
Geef anders met je NTpassword CD eerst een pw aan je Administrator account, zodat je verder kan? (desnoods gewoon x (iks) als pw.)
Als ik het via commandprompt invoer krijg ik het volgende:

Lokale naam
Externe naam \\COMPUTER1\IPC$
Type netwerkbron IPC
Status Verbinding verbroken
Aantal geopend 0
Aantal verbindingen 1
De opdracht is voltooid.

Maar dan kan ik nog steeds geen toegang krijgen.(weer hetzelfde foutbericht) Dus ik krijg ook niet de mogelijkheid om een wachtwoord in te vullen. Is een herinstallatie dan nog de enigste optie?

• arjan bregman2
Dit topic mag gesloten worden. Ik heb de computer maar opnieuw geinstalleerd.
Pagina: 1