Vraagje, ik neem aan dat je je Windows niet opnieuw geinstalleerd hebt ? Dit heb ik namelijk met twee totaal verschillende modellen gehad (een nForce 570 SLI en een P35 (ook een P5K)). Probleem is dat de moederborddrivers nog niet geladen zijn en daardoor de USB poorten softwarematig nog niet aangestuurd worden en bijkomend probleem is dat als je door Windows eindelijk de keuze krijgt voorgeschoteld om drivers te installeren dat je niet kunt bevestigen omdat je toetsenbord en muis nog niet werken. Ik neem aan dat dit opgevangen moet worden door de legacy support maar ik denk dat mijn toetsenbord en muis zich niet helemaal aan de regels houden (Logitech G11 en G5).
Het is heel stom, want het is niet specifiek een USB of software probleem, ik heb namelijk een goedkoop Logitech USB toetsenbordje (UltraX Flat dinges ?) dat in dit soort gevallen wel altijd werkt. Inpluggen en direct lopen. Dan kan ik netjes de automatische installatie van de chipsetdrivers doorlopen, rebooten en je kunt je huidige toetsenbord en muis weer inpluggen.
Het maakte bij mij ook niet uit of ik zonder toetsenbord en muis opstartte (BIOS melding gewoon uitzetten) en in Windows pas mijn toetsenbord en muis inplugde of dat ik direct met alles aangesloten opstartte. Ook met toetsenbord in USB1 booten en in Windows ompluggen naar 2, 3, 4, 5, 6, enz. werkte niet. Idem voor de muis. Zelfs in veilige modus kreeg ik het niet voor elkaar.
Het heeft overigens niets te maken met PS/2 of legacy instellingen in het BIOS. Heb ze allemaal gehad, geen enkele bood uitkomst, niet op het nForce bordje, niet op het P35 bordje.
Ik heb het overigens op het nForce bordje zonder extra toetsenbord voor elkaar gekregen door gewoon continu de resetknop te gebruiken. Uiteindelijk kon ik typen maar had door de resets de installatie zo verneukt dat ik de Windows installatie nooit meer stabiel heb kunnen laten lopen.
Wat je dus in ieder geval kunt proberen is een ander toetsenbord aansluiten. Wellicht werkt het wel als je een PS/2 <--> USB convertortje gebruikt. Als je eenmaal je toetsenbord aan de gang hebt dan lukt de rest ook wel.
[
Voor 5% gewijzigd door
KneoK op 13-03-2008 14:22
]