[Groupwise / Outlook] Doorsturen email niet als bijlage

Pagina: 1
Acties:

• Rvanlaak
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:28
Ik heb meerdere adressen, welke ik door middel van Groupwise moet/kan benaderen. Ik laat deze namelijk doorsturen naar mijn centrale Gmailadres, welke ik dan weer uitlees door middel van IMAP.

Het doorsturen vanuit Groupwise doe ik door middel van een rule, maar het nadeel hiervan is dat hierbij het oorspronkelijke bericht als bijlage wordt gekoppeld aan een nieuw bericht met mijn Groupwise adres als afzender.

Is het mogelijk om op een bepaalde manier de mail zo door te sturen dat ik niet de afzender ben, ofwel dat ik mijn mail "gewoon" en centraal binnen krijg?

Uit onderstaande link blijkt dat de nieuwe versie van Groupwise hier wel een oplossing voor heeft gevonden: http://www.novell.com/nl-nl/products/groupwise/compare.html

Ik had zelf al wat eventuele oplossingen bedacht, maar nog niet in praktijk gebracht:
1. De regel op een complexe manier aanpassen in GroupWise
2. Upgrade van GroupWise (niet mogelijk)
3. In Outlook een regel (of vbscript?) dat de bijlage verplaatst en het origineel verwijdert

[ Voor 15% gewijzigd door Rvanlaak op 12-03-2008 22:17 ]

• Rvanlaak
kick

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Probeer eens als delegate ipv forward. Kijk ook eens naar flatforward, heb nu helaas geen mogenlijkheden om het uit te proberen.

• Rvanlaak
Delegate klonk inderdaad wel mooi. Echter kun je dat niet vanuit je webinterface instellen, dus dan zou dat nog niet werken.

Maar iets in Outlook? Een regel of script wat de bijlage eruit haalt en in dezelfde map plaatst?

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

In je TS stond dat je de berichten dmv een rule doorstuurt. Een rule wordt door de POA gestart niet door de (web)client. Dus als je de rule in de normale client aanmaakt dan zou het gewoon moeten werken.