Ik zit met het volgende probleem:
Ik heb een legale vista ultimate 64bit retail versie. Ik heb sinds kort een Nvidia 9600GT gekocht en nu kom ik niet meer vooruit in Vista.
Voorheen deed hij het prima (7900GS)
Wat gebeurt er:
-Volledige herinstall gedaan na aanschaf nieuwe kaart.
-Vista Installeert goed
-Vista Boot
-Vista komt voorbij het opstartscherm.
Zodra mijn bureaublad tevoorschijn komt schakelt de monitor zichzelf uit. Krijg hem niet meer aan de praat. Geen BSOD gewoon de monitor schakelt uit alsof hij opeens geen input meer krijgt. HDD zie ik wel activiteit vertonen en is duidelijk bezig met opstarten. Het kan niet aan de monitor liggen want die werkt perfect in XP en ook in vista 32 bit.
Mijn config:
-Core2 Duo 6700 @ 3400 mhz
-Mushkin 8GB(4 x 2GB) 240-Pin DDR2 SDRAM DDR2 1000 (PC2 8000)
geprobeerd: (8GB, 4GB en 2GB) erin overal zelfde probleem. (XP werkt perfect)
-MSI P6N platinum moederbord bios 1,35 nieuwste
-Creative audigy 1, werkende 64 bits drivers
-4x SATA Samsung 500GB
-1x WD raptor 150gb
-Adaptec 2232100-R PCI Express SATA RAID 4x SATA, (drivers werken correct)
-OCZ GameXStream OCZ1010GXSSLI
-Twintech Nvidia 9600GT 512mb
Toen ik de Nvidia drivers nog niet geinstalleerd had en hij dus met een default driver bootte voor de 9600GT deed alles het wel prima. Ik heb WHQL drivers 174.16 van de nvidia site geinstalleerd en ik blijf dit probleem houden.
Verder heb ik het signes van 64 bits drivrs uitgeschakeld in vistaboot pro. en ook geprobeerd wel aan te zetten. Geeft beiden hetzelfde probleem.
Ik heb gelukkig een dual boot maar ik wil toch wel vista gebruiken.
Als ik opstart in veilige modus dan kan ik wel gewoon werken. Als ik mijn videokaart de-installeer kan ik ook gewoon de normal modus opstarten.
Heeft iemand er ervaring mee of zijn het gewoon de 1e brakke 64bits drivers?
Ik heb een legale vista ultimate 64bit retail versie. Ik heb sinds kort een Nvidia 9600GT gekocht en nu kom ik niet meer vooruit in Vista.
Voorheen deed hij het prima (7900GS)
Wat gebeurt er:
-Volledige herinstall gedaan na aanschaf nieuwe kaart.
-Vista Installeert goed
-Vista Boot
-Vista komt voorbij het opstartscherm.
Zodra mijn bureaublad tevoorschijn komt schakelt de monitor zichzelf uit. Krijg hem niet meer aan de praat. Geen BSOD gewoon de monitor schakelt uit alsof hij opeens geen input meer krijgt. HDD zie ik wel activiteit vertonen en is duidelijk bezig met opstarten. Het kan niet aan de monitor liggen want die werkt perfect in XP en ook in vista 32 bit.
Mijn config:
-Core2 Duo 6700 @ 3400 mhz
-Mushkin 8GB(4 x 2GB) 240-Pin DDR2 SDRAM DDR2 1000 (PC2 8000)
geprobeerd: (8GB, 4GB en 2GB) erin overal zelfde probleem. (XP werkt perfect)
-MSI P6N platinum moederbord bios 1,35 nieuwste
-Creative audigy 1, werkende 64 bits drivers
-4x SATA Samsung 500GB
-1x WD raptor 150gb
-Adaptec 2232100-R PCI Express SATA RAID 4x SATA, (drivers werken correct)
-OCZ GameXStream OCZ1010GXSSLI
-Twintech Nvidia 9600GT 512mb
Toen ik de Nvidia drivers nog niet geinstalleerd had en hij dus met een default driver bootte voor de 9600GT deed alles het wel prima. Ik heb WHQL drivers 174.16 van de nvidia site geinstalleerd en ik blijf dit probleem houden.
Verder heb ik het signes van 64 bits drivrs uitgeschakeld in vistaboot pro. en ook geprobeerd wel aan te zetten. Geeft beiden hetzelfde probleem.
Ik heb gelukkig een dual boot maar ik wil toch wel vista gebruiken.
Als ik opstart in veilige modus dan kan ik wel gewoon werken. Als ik mijn videokaart de-installeer kan ik ook gewoon de normal modus opstarten.
Heeft iemand er ervaring mee of zijn het gewoon de 1e brakke 64bits drivers?
[ Voor 4% gewijzigd door fstieger99 op 12-03-2008 21:58 ]
The Sartorialist