Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:06
Hallo,

Ik gebruik momenteel een Windows XP Pro bak als file, mail en web server.
Momenteel draai ik hierop NOD32 antivirus. Alleen werkt dit niet zo lekker samen met de mailserver (hMailServer).

Heeft iemand ervarin met het inzetten van een XP Pro pc als server? En welke antivirus software kan ik dan het beste hiervoor gebruiken? Moet ik juist een virusscanner nemen die actief bestand scant? of juist iets als ClamAV om eens in de zo veel tijd te scannen?

Wat is jullie ervaring hiermee?

Thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Zet dat server dan even tussen aanhalingstekens ? :)
XP is gewoon geen Server-OS, en als je daar een op clients gerichte file-based virusscanner op gaat zetten die ook nog eens elke maildir die benaderd wordt door een submit of retrieval moet scannen maak je het jezelf wel erg lastig ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 15:46
Je zou voor een mail server beter een server OS kunnen nemen met een Server OS based virusscanner.
Dat gaat beter werken dan XP Pro. die is daar gewoon niet capable genoeg voor.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:06
Mja dat begrijp ik ook wel :)
Het gaat erom dat het een thuis servertje is. Ik ga hiervoor geen Windows 2003 Server ofzo aanschaffen. En al helemaal geen server antivirus. Dat wordt me gewoon te duur :)
Ik vraag me dan af hoe ik dit het beste kan doen zodat het toch nog een beetje fatsoenlijk werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Flappie schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 22:17:
Het gaat erom dat het een thuis servertje is. Ik ga hiervoor geen Windows 2003 Server ofzo aanschaffen. En al helemaal geen server antivirus. Dat wordt me gewoon te duur :)
Ik vraag me dan af hoe ik dit het beste kan doen zodat het toch nog een beetje fatsoenlijk werkt :)
Er zijn ook evaluatie edities van Windows Server 2003, waarmee je 180 dagen kan spelen. Zelfs ook verschillende Virtual HD die je in Virtual PC kan laden.

Microsoft Windows Server 2003 Evaluation Edition

Voor Exchange Server 2007 evaluatie zie hier(heb je een mailserver voor 180 dagen)

Voor de virusscan zou ik af en toe Trend Micro Housecall draaien, hoe je ook geen virusscanner te kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 15:46
Flappie schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 22:17:
Je hoeft geen 2003 aan te schaffen :+ Linux? genoeg gratis alternatieven..

of de 180 dagen versie downloaden of op zoek naar andere oplossing die GoT niet aan voert ;)

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:26
guidovb999 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 23:11:
[...]

Er zijn ook evaluatie edities van Windows Server 2003, waarmee je 180 dagen kan spelen. Zelfs ook verschillende Virtual HD die je in Virtual PC kan laden.

Microsoft Windows Server 2003 Evaluation Edition

Voor Exchange Server 2007 evaluatie zie hier(heb je een mailserver voor 180 dagen)

Voor de virusscan zou ik af en toe Trend Micro Housecall draaien, hoe je ook geen virusscanner te kopen
Evaluatie versie zijn ook voor een bepaalde reden bedoeld heh ;) En af en toe zo'n virusscanner draaien is natuurlijk geen basis.

Lijkt mij idd een goeie reden om met linux etc. te gaan spelen :)
Pagina: 1