Kwaliteit dell notebookbeeldschermen

Pagina: 1
Acties:

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Deze week heb ik mijn Dell inspiron 1720 binnengekregen met een 1440x900 Truelife beeldscherm. Ik ben totaal niet tevreden over dit beeldscherm. Een paar voorbeelden:
- Grote vlakken met egale kleuren zijn niet mooi, tussen pixels lijkt kleurverschil te zitten.
- Matige inkijkhoek
- Onderkant van het scherm is veel lichter dan de bovenkant.

Ik heb ter vergelijking de notebook naast een HP 17" notebook en een Fusitsu-siemens 15,4" notebook gezet. Hierbij valt op dat het Dell beeldscherm veel meer helderheid heeft.

Ik ben eens gaan rondneuzen via google en kwam erachter dat Dell verschillende merken beeldschermen gebruikt, o.a. AUO, LG en Samsung. Natuurlijk moet juist mijn monitor een AUO minitor zijn, veruit de mindere van de drie. via http://www.google.nl/sear...nl&q=dell+auo+panel&meta= zijn meer klachten rondom dit display te vinden.

Morgen ga ik Dell bellen om mijn notebook terug te nemen. Ik moet vanwege mijn werk toch weer een Dell notebook bestellen en ga dan toch maar voor een 1920x1200 beeldscherm.

Weet iemand van welke merken de WUXGA-beeldschermen worden gefabriceerd en hoe de kwaliteit van deze schermen is?

Verwijderd

je moet in het vostro 1500 topic ff lezen daar staat dit al behandeld en zeker als je in google intypt dell screens 1700 etc vind je genoeg. heb zelf een Samsung WUXGA scherm, ben erg tevreden!

LG schijtn het beste te zijn, check google!