Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Eddy Dean
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-11 21:24
Omdat ik niet meer tevreden ben met mijn Sony oordopjes die ik ooit voor €25,- heb aangeschaft (volgens mij MDR-ED21LP) ben ik van plan nieuwe oordopjes te kopen, en mijn oog is hier gevallen op de Ultimate Ears Super.Fi 3 Studio IEMs. De MP3 speler waarop deze gebruikt zullen worden is de Packard Bell Pulse.

Omdat de oordopjes via eBay besteld zullen worden kan ik ze uiteraard niet testen voordat ik ze koop (wat ik sowieso enigszinds goor vind), en kan ik ze ook niet terugsturen als ze me niet bevallen. Daarom vraag ik me af of deze oordopjes niet veel te goed zijn voor de MP3 speler, ofwel of de geluidskwaliteit van mijn Pulse de beperkende factor is, en niet de Sony oordopjes. Tussen de Pulse en een Audigy 2 geluidskaart hoor ik zeer weinig verschil met de Sony oordopjes (maar ik weet ook niet wat de kwaliteit van die geluidskaart is).

Zal ik met de nieuwe IEMs een duidelijke verbetering in geluidskwaliteit horen, of is de limiet van mijn MP3 speler al bereikt?

Gebruikt dit topic aub niet om mij andere oordopjes aan te raden: Ik heb gekozen voor deze oordopjes vanwege de positieve reviews en de vervangbare kabel (wat toch het zwakke punt is in oordopjes)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Wat betreft die doppen weet ik het niet.. maar de spelers van PB staan nu niet bepaald bekend om hun geluidskwaliteit. Zeker die Pulse, die gewoon op een el cheapo flash-spelertje lijkt, zal niet top-notch zijn. Je geeft hier nu een hoop meer geld uit voor je doppen dan voor de speler zelf.. persoonlijk vind ik dat nogal zonde. Ik denk dat het zinvoller is om eerst een goede PMD te regelen.
Mijn mening over PB is trouwens een van algemene aard. Van de Pulse zelf weet ik eigenlijk niet zoveel

• Eddy Dean
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-11 21:24
Ik heb zonet nog even een geluidskwaliteitvergelijking (mooi woord he?) gemaakt tussen de Pulse en de Audigy 2 geluidskaart, en ik hoor werkelijk geen verschil, ook niet met een betere hoofdtelefoon. Deze hoofdtelefoon aansluiten op de Pulse gaf me ook antwoord op mijn vraag: Er is veel winst te behalen in de geluidskwaliteit door andere doppen te kopen.

Die Sony oordopjes raad ik trouwens iedereen af, in het begin klinken ze best aardig, maar als ze ingespeeld zijn klinken ze bagger. Ook hebben ze erg veel last van de wind, dus ze zijn niet geschikt voor gebruik buiten/op de fiets.

Verwijderd

De audigy 2 geluidskaart is ook niet super goed ofzo.

Doe jezelf een lol en koop een fatsoenlijke mp3-speler met een Creative ep630 of een Sennheiser cx300 ofzo.

Ik denk dat je met de PB en de SF3 alleen maar heel goed zal horen dat de PB gewoon slecht geluid geeft.